Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua, että haistan olemattomia hajuja?

Vierailija
18.05.2010 |

Mulla on aina ollu huono hajuaisti, myös raskauksien aikana. Nyt viime syksyisen synnytyksen jälkeen olen alkanut haistaa tosi tarkkaan hajuja ja välillä myös olemattomia hajuja, siis sellaisia mitä muut eivät haista ja mitkä kaiken järjen mukaan eivät voi olla todellisia. Mistä tällainen voi johtua? Voiko johtua hormoneista (imetän) vai jostai ihan muusta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikuisiällä olen kuullut, että myös isäni on ollut samanlainen. Mä haistan asiat tarkasti ja mulla on hyvä hajumuisti. En mä koe että tää ois mikään ongelma. Onhan tässä paljon hyviäkin asioita, koska myös ne hyvät tuoksut haistaa paremmin.:)

Mistäs sen tietää, mistä noi muutoksen johtuu - voihan ne tosiaan johtua hormoneista, tai sitten vaan tiedostat asian paremmin. Millaisia on muuten ne "olemattomat" hajut joita sä haistat?

Vierailija
2/7 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voivat olla myös harha-aistimuksia eli hallusinaatioita ja liittyä mielenterveyden järkkymiseen. Tuskin sulla kuitenkaan on kyse siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mitään muita oireita? joskus migreeniin ei liity pahoja päänsärkyjä, vaan ihan lieviä, mutta tulee just näkö- ja hajuharhoja?

Vierailija
4/7 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen että johtuu poskionteloista itselläni ahtaat kanavat poskionteloihin ja tulee painetta herkästi silloin tunnen outoja hajuja ja sellaisia mitä esim. edellisenä pivänä haistanu En imetä olen mies

Vierailija
5/7 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monesti hajuaistittomia kausia, luulen että polyyppien takia. Polyypit on kerran leikattu. Mutta siis kun olen pidempään ilman hajuaistia, rupean haistamaan omiani. Ja mulla se on aina minttu. Olen ruvennut inhoamaan minttua tän ilmiön jälkeen, ja esim. hammastahnan löytäminen on aika hankalaa kun ne on aina maustettu "raikkaalla" mintulla.

Vierailija
6/7 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

,mulla oli raskaana ollessa ja kun imetti, superhajuaisti! eli haistoin esim. tuomen tosi kauas ym.

Nyt en oo raskaana ja taas alkanu haistaa myös olemattomia niinku viime la haistoin sellasen paistetun piparin tai keksin vähänväliä. Mies ei sitä haistanu.

Vierailija
7/7 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten vielä tarkempi, olen lukenut jostain että on vähäisempi riski sairastua alheimerintautiin.