varhainen keskenmeno, neuvoja kaipaan
eli raskaustesti näytti selkeää plussaa viime lauantaina jolloin kuukautiset olivat 4 pvää myöhässä. Ma-ti yönä alkoi vuoto joka vielä jatkuu tosin niukempana, alkuun oli runsasta ja mukana jotain kalvoa?... Pitääkö käydä lääkärissä vai voiko luottaa siihen että kaikki tulee sieltä itsekseen?
Kommentit (6)
Yleensä kohtu tyhjenee itsekseen, kuten kuukautisissakin. Kannattaa kuitenkin seurata että hCG-arvo lähtee laskuun, tekemällä raskaustesti viikon ja kahden viikon jälkeen.
Voi myös olla että raskaus jatkuu vuodosta huolimatta.
Kyseessä ollut ns. kemiallinen raskaus eli ei varsinaisesti raskaus ollenkaan.
Puhut ihan puppua ja tuo on loukkaavaa keskenmenon kokeneelle. Kun siellä on ollut hedelmöittynyt ja kiinnittynyt alkio, niin ihan varmasti on ollut oikea raskaus. HCG-hormonia erittyy vain istukkakudoksesta (lukuunottamatta joitakin syöpiä)
on raskaus, jossa hedelmöitynyt munasolu vain raapaisee kohdun pintaa tai kiinnittyy vain oieneksi ajaksa.. sen verran kuitenkin, että istukkahormonia alkaa erittymään ja aikaineen testaaja voi saada plussan testiin. Jostan syystä munasolu ei kuitenkaa kiinnity kunnolla vaan irtoaa, jolloin tulee keskenmeno. Puhutaan niin lyhyestä kiinnittymisajasta, jossa paljon kehitystä ei ole kerennyt tapahtumaan, joten lääkärit käyttävät kyseistä termiä.
minulla ollut useita keskenmenoja ja se on tosi ikävää - pahoitteluni sinulle. Käytännössä mitään ei tarvitse tehdä. Jos vuoto jatkuu kauan esim yli 2 viikkoa mene gynelle tarkastuttamaan tilanne. Kerran vaan on kaavittu, muuten tullut ihan luomuna ulos.
Mulla on itsellä ollut useampikin kemiallinen raskaus ja neljä "ihan oikeaa" keskenmenoa myöhäisillä viikoilla. Joten itse en näe kemiallisen raskauden olevan mikään oikea raskaus (eikä se sitä ole lääketieteen termistössäkään). -2-
Kyseessä ollut ns. kemiallinen raskaus eli ei varsinaisesti raskaus ollenkaan.