Morsiussauna
Oliko teillä polttareissanne morsiussaunaa? Millainen?
kertoisitteko omista kokemuksistanne..
Kommentit (4)
Mentiin sinne ajoissa ja laitettiin hyvää ruokaa + boolia. Istuttiin siellä iltaa ja teetettiin morsiamella ja kaikilla vierailla pieniä tehtäviä. Ei mitään noloja juttuja, eikä tarvinnut mennä kauppaamaan ulkopuolisille mitään. Saunassa annettiin morsiamelle hieronta, yrttihoitoa, luettiin taikoja jne. Oltiin ostettu ihania kosteusvoiteita, kuorinta-aineita sun muita koko seurueen käyttöön.
ja hyvä niin - mä en pidä saunomisesta. Mut yhden morsiussaunan olen järjestänyt (koska morsian sitä toivoi). Mä peitin saunan ikkunat niin että sisällä oli hämyistä, koristelin sit pukuhuoneen kukilla ja kynttilöillä, samoin saunaan pari tuikkua ja nätit laudeliinat. Muut oli sitten hoitaneet paikalle suolaa ja hunajaa jota hierottiin morsiammeen ym. mut siinä vaiheessa mä olin poistunut koristelemaan takkahuonetta, kun saunaan ei montaa edes mahtunut. Saunan jälkeen morsiammelle oli tilattu jalkahoito, manikyyri ja kevyt niskahieronta + ystävä teki hänelle kauniin kampauksen.
Morsiussauna ei ole mikään pakollinen juttu, ja sen voi hyvin korvata jollain muullakin.
Itse ajattelin nimenomaan sitä, että joku perinteitä tunteva tulisi hoitamaan sen loihtimispuolen. Noita tavallisia tyttöjen saunailtoja kasvonaamioineen yms. on muutenkin, eli nyt kaipaamme nimenomaan morsiussaunaa.
-2-
P.S. Meidän porukassa kenelläkään ei ole mitään saunomista vastaan, eli edellisen tapaisia vastarannankiiskiä ei (onneksi) ole.