uskotko että alapääsynnytksessä lapsi saa hyviä bakteereja?
itse en oikein usko tuohon juttuun.
joku sanoi että harmi kun lapsi syntyi sektiolla niin jäi saamtatta ne pöpöt.
Kommentit (14)
kylpyyn heti synnyttyään. meidän kaikki lapset on olleet suht terveitä 2 leikattua ja 3 alakautta syntynyttä.
entäs sitten tää upee putkikokemus tulla synnytyskanavasta eikä vaan ovesta? en tiedä miten se tulee lapsilla näkymään.
joten ei ole mikään uskon asia. Se on muuten alatiesynnytys.
Asioista kannattaa ottaa selvää, luulo ei ole tiedon väärtti.
jos sektio on ainoa tapa saada lapsi elävänä ulos niin se kelpaa minulle, miettikää te muut niitä pöpöjänne.
Alatiesynnytyksessä lapsi kohtaa äidin emättimen normaalin bakteerikannan. Tämä valmistaa lasta kohtaamaan muita vieraampia ja äkäisempiä taudinaiheuttajia. On todettu, että alateitse syntyneiden lasten veressä on enemmän liuskatumaisia valkosoluja, monosyyttejä ja luonnollisia tappajasoluja kuin keisarileikkauksella syntyneillä. Jonkin verran tutkimusnäyttöä on siitä, että normaalireittiä syntyneillä lapsilla olisi vähemmän atopiaa ja astmaa.
Maija-Riitta Ordén
synnytyslääkäri, KYS
jos kirurgi jättää kätensä pesemättä ennen leikkausta.
kylpyyn heti synnyttyään. meidän kaikki lapset on olleet suht terveitä 2 leikattua ja 3 alakautta syntynyttä.
entäs sitten tää upee putkikokemus tulla synnytyskanavasta eikä vaan ovesta? en tiedä miten se tulee lapsilla näkymään.
Ainakaan Naikkarilla 2008 meidän lasta ei pesty, vaan kylvetimme kotona ekan kerran sitten, kun napatynkä oli irronnut.
jotka sanovat että saa hyviä bakteereita. Monissa muissakin asioissa uskon ihmisiä, jotka ovat alansa asiantuntijoita. Mutu-tieto ei ole mun juttu...
jos sektio on ainoa tapa saada lapsi elävänä ulos niin se kelpaa minulle, miettikää te muut niitä pöpöjänne.
että lapsi pitäisi vaarantaa bakteerikannan takia, vaan siitä, saako lapsi jotain hyödyllistä bakteerikantaa synnytyksestä. Voi pyhä yksinkertaisuus!
luulitko, että kyse on siitä, että ne hyödylliset bakteerit pomppivat iholla jääden siihen?
aina välillä hämmästelen tätä av:n yksinkertaisuutta :)
Välillä on pakko todeta, että tällä palstalla palstailee ihmisiä joilla on tod alhainen äo...
luulitko, että kyse on siitä, että ne hyödylliset bakteerit pomppivat iholla jääden siihen?
aina välillä hämmästelen tätä av:n yksinkertaisuutta :)
Asioista kannattaa ottaa selvää, luulo ei ole tiedon väärtti.