Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsen vaatteilla oikeasti väliä?

Vierailija
17.05.2010 |

Lapseni käyttää serkkunsa vanhoja vaatteita hiekkalaatikolla. Mun mielestä hyvä juttu, koska pyykkiä tulee tosi paljon ja noita vanhoja vaatteita ei tarvi niin suojella eikä kulumisen jäljet haittaa. Nyt sit kuulin että muut äidit on miettineet, että meillä ei ole ilmeisesti varaa ostaa uusia vaatteita, kun lapsi mennä viipottaa serkkupojan verkkareissa - jotka toki on jo lähes kymmenen vuotta vanhoja, mut hyväkuntoisia ja ehjiä. Ei ne minusta pistä silmään mitenkään. Mä en ole tajunnut, että sillä ois väliä, millaisissa vaatteissa mun poika pihalla rymyää (muualla tietenkin aina siistimmät vaatteet), ja nyt nolottaa. Kiinnitätkö sinä huomiota siihen, missä vaatteissa lapset omalla kotipihalla leikkii?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavat, sopivat ehjät ja kotoa lähtiessä puhtaat.

Meilläkin on käytetty saatuja ja kirpparilta ostettuja vanhoja vaatteita. Jos joku ajattelee, että meillä ei oo varaa ostaa uusia niin ajatelkoon - ei se ihan väärässä ole, mutta en mä sitä häpeä.

Vierailija
2/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaatteilla jos millä on väliä. Lapsen pitää sopia täydellisesti vanhempien tyyliin. Tulee vain semmoinen tunne, että onko nahkatakki ja farkkulegginsit sittenkään mukavin vaate alle vuoden ikäiselle? Voi tietenkin olla, että ne onkin ihan mukavat, mutta kun itselle tulee helposti tiukoista vaatteista ahdistava tunne, niin ylireagoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joskus kiinnitän huomiota, vaikka itsestänikin se on melkoisen idioottia. Ja käytän siis itsekin lapsella vanhoja vaatteita, koska se on mielestäni järkevää. Ja sitten joskus mietin, ajatteleeko joku siitä jotain. Ja sen jälkeen taas taon järkeä päähäni, että jos joku haluaa hermoilla meidän rahatilanteestamme, niin ihan vapaasti.

Eli käytä vaan niitä ihan rauhassa, jos tällaisia ehtii liikaa miettimään pitäisi hankkia jo muuta elämää:D

Vierailija
4/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta siis ole mitenkään huono asia, jos tykkää vaatteista ja haluaa pukea lapsensa kivasti. Vaatteet ja ulkonäkö eivät ole kuitenkaan lasten kohdalla se tärkein asia. Ja lapsen mukavuus ennen kaikkea!

Vierailija
5/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole merkillä yms väliä kunhan on säähän sopivat ja oikean kokoiset..itsekkin pistän tuonne hiekkalaatikolle yms ulos vanhat verkkarit/collarit lapsille koska ryömivät ja likaavat ne joka päivä..siistimpää pistetään sitten jos mennään kerhoon,kylään yms.

Vierailija
6/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan järkevää pitää huonompia vaatteita. Meilläkin niissä touhuissa käytetään vähän huonompia vanhoja kuteita, uudet paremmat laitetaan sitten siistimpiin juttuihin. Ja näin tekee kyllä meidän "piireissä" kaikki, vaikka ihan keskituloisista työssäkäyvistä on kyse.

Vierailija
7/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotipaikkakunnalla on myös ihan yleistä, että pihalla pidetään vähän huonompia vaatteita, vanhempien tuloista riippumatta. Ehkä tällä uudella asuinalueella on sitten eri trendit.

Ap

Vierailija
8/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä puen aina lapselle kauniit vaatteet ulos, ei tarkoita epämukavia vaan esim. kaunis talvihaalari johon sopivat asusteet (Esim. cupcaken haalari). Vaatteet on aina kauniit mutta mukavat, niin omalla pihalla kuin toistenkin. En halua nähdä lapsia rumissa vaatteissa, miksi tarttis pukea rumasti?

Vierailija
9/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteissa, jotka ei ole sävy sävyyn jne.

Päiväkodissa ja kotipihassa.

Ihan siitä syystä, että hän perii muilta ja kaikki ei ole sitten enää settejä. Ei ole mitään järkeä ostaa hänelle sitten taas uutta, kun vanhat on vielä käyttökelpoisia.

Juhliin, kyläreissuille, kaupungille jne. hän on kyllä tip top vaatetettu, mutta ei todellakaan kuraleikkeihin.

Vierailija
10/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa muutenkaan juosta lumppujen ja niiden merkkien perässä.

Vierailija
11/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme alle kouluikäistä poikaa, jotka tykkäävät olla ulkona ja touhuta. Joten arvaatte, että pyykkiä tulee ja vaatetta menee rikki :)

Mä ostan lapsille siistimmät vaatteet uutena ja jostain lastenvaateliikkestä (Reimatecit ulkoiluun, Legoa ja Timberlandia sisävaatteiksi). Eli näitä käytetään kylässä ja shoppailureissuilla, kerhossa, haluan että pojat ovat siistejä "ihmisten ilmoilla".

Kotipihalla, leikkipuistossa, mökillä ja omalla porukalla viikonloppuisin kotipihalla käytän miehen siskolta ilmaiseksi saatuja "ökyvaatteita". Miehen sisko ostaa tenavilleen vain Gantia, La Costea ja Burberryä ja AINA uutena. Mä otan ne mielelläni meille kakkosvaatteiksi niin ei tarvii käyttää rönttävaatteina niitä mun ostamia uusia vaatteita. Siinä tulee iso säästö kun ei tarvii niin paljon ostaa omille lapsille käyttövaatetta.

Miehen siskon mielestä olen outo kun kelpuuta nuo niiden vanhat vaatteet.

Vierailija
12/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kiinnitä huomiota siihen, onko vaatteet uusia tai merkkivaatteita. Meillä tytär pukee joskus itse kaapista aivan hirveitä asuja - ja valitettavasti tykkää eniten niistä vanhimmista (ja siksi tietty kuluneimmista) vaatteista. Eiköhän tuo kuiten aikanaan opi :)

Me ollaan hyvätuloisia. Tytöllä on kaappi täynnä nättejä vaatteita, joista suurinta osaa ei ole edes käytetty :(. En mä viitsi pakottaa. Jos ei tykkää, niin ei tykkää. Mä annan ne sitten kierrätykseen ja oma tytär kulkee samoissa, kuluneissa, rakkaissa vaatteissa. Ikää tällä itsepäisellä neitosella on 7 v.

Nyt onneksi alkoi käyttämään koulussa mun ostamaa uutta, nättiä Monsoonin takkia. Kulki vähän turhan pitkään H&M:n fleecevuorisessa sadetakissa.

Vierailija
13/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama meno kuin ap:lla. Kotipihalla ja kotosalla voi olla melkein mitä tahansa päällä mutta ihmisten ilmoille kun mennään niin olen varsin tarkka mitä lapsilleni puen. Sisitit pysyy siisteinä ja rymytessä ei tarvitse ainakaan vaatteitaan varoa!

Vierailija
14/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esteetikko, ja pidän kauneudesta ympärilläni, myös lapseni ovat yleensä nätisti puettuja. Mutta ymmärrän kyllä käytännöllisen lähestymistavan.

Vierailija
15/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipihalla, leikkipuistossa, mökillä ja omalla porukalla viikonloppuisin kotipihalla käytän miehen siskolta ilmaiseksi saatuja "ökyvaatteita". Miehen sisko ostaa tenavilleen vain Gantia, La Costea ja Burberryä ja AINA uutena.

Vierailija
16/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen lapseni aina kauniisti ja yhteensopivasti, kotipihallekin. Rumia vaatteita meillä ei käytetä ollenkaan. En ajattele että kaikkien pitäisi tehdä näin, mutta kyllä kiinnitän huomiota myös muiden pukeutumiseen.

Vierailija
17/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonakin he ulkoilevat siis uusissa vaatteissa, nyt näillä säillä on joka kerta ulos mennessä repäisty T-paidoista ja alaosista hintalappuja pois, kun ovat yhden ulkoilun jäjiltä jo pesukunnossa.

Vierailija
18/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ulos lähtiessä ei löydykkään niitä oikeanvärisiä tumppuja, eivät ole säähän sopivat jne. Sama sisävaatteissa: ne just tiettyyn asukokonaisuuteen sopivat sukkikset ovat pesussa, lapsi sotkee paidan samantien...Minulla on läjäkaupalla kauniita vaatteita, mutta silti lapsen päällä vaatteet näyttävät jotenkin aina samalta, ei yhtään sellaiselta kuin äiti on päässään visioinut :)

Puen lapseni aina kauniisti ja yhteensopivasti, kotipihallekin. Rumia vaatteita meillä ei käytetä ollenkaan. En ajattele että kaikkien pitäisi tehdä näin, mutta kyllä kiinnitän huomiota myös muiden pukeutumiseen.

Vierailija
19/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on se yksi ja lisää ei valitettavasti tule. Plus se että olen hyvin toimeentuleva, niin ostelen lapselle ihan liikaakin vaatteita. osa jää käyttämättä. Pihalla saa rymytä hintavatkin vaatteet, käytettäväksihän ne on ostettu.

Vierailija
20/21 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä puen aina lapselle kauniit vaatteet ulos, ei tarkoita epämukavia vaan esim. kaunis talvihaalari johon sopivat asusteet (Esim. cupcaken haalari). Vaatteet on aina kauniit mutta mukavat, niin omalla pihalla kuin toistenkin. En halua nähdä lapsia rumissa vaatteissa, miksi tarttis pukea rumasti?

kuraisimmissa pihaleikeissä käytetään just niitä käytettyinä saatuja vaatteita ja ei nyt iahn niin kauheesti välitetä, sointuuko pipo takkiin tms. "paremmat" ja kauniimmat vaatteet laitetaan sitten, kun mennään ihmisten ilmoille.

Jos kurajuttuihin laittaa uudet hienot vaatteet, niin äkkiä ne on niin likaiset, ettei lähde edes pesussa pois. Esim. voikukka pilaa vaatteet helposti. JA päiväkodin piha on meillä rospuuttoaikaan ihan kamalassa kunnossa, sinne on ihan turha laittaa älyttömän hienoja uusia kalliita vaatteita, mukavampi kun on sellaiset, joiden likaantuminen tai rikkoutuminen ei haittaa mitään.