Mikä on HALVIN iso juhlatila keskustan tienoolla?
meillä häät tuomiokirkossa ensi vuoden kesällä ja vieraita tulee lähemmäs 150 (jos lapsia tulee myös).. KERTOKAAS HALVIN mahdollinen paikka missä viettää häät... ruoka ja tarjoilut olis tarkotus tehdä itse. Paikka voi toki olla myös vähän kauempanakin jos on halpa ja tilava :) mä oon niin huono ettii netistä mitään... Itse olen äitiyslomalla ja mies opiskelee insinööriksi, joten rahaa on VÄHÄN. vuosi aikaa säästää... t. amatööri
Kommentit (77)
sukulaiset asuvat melkein kaikki helsingin alueella. Joten varmasti tulevat julkisilla. Tuomiokirkkoon olen halunnut aina ja siitä en jousta :) jää sitten vaikka bileet pitämättä mutta tuomiokirkko on mulle pyhä asia jota en vaihda :) t. ap
alkuperäisestä ongelmasta...
Voisiko AP kommentoida siihen, MIKSI vihkimisen täytyy tapahtua Tuomiokirkossa, jos juhla on tarkoitus pitää jossain ihan muualla?
Siis onko Tuomiokirkko jo varattu teille (mutta juhlapaikkaa ei) ja muissa kirkoissa ei enää ole tilaa vai miksi ihmeessä?
Johanneksen kirkolta hääpaikkaan, joka oli jossain kallion suunnalla.
sukulaiset asuvat melkein kaikki helsingin alueella. Joten varmasti tulevat julkisilla. Tuomiokirkkoon olen halunnut aina ja siitä en jousta :) jää sitten vaikka bileet pitämättä mutta tuomiokirkko on mulle pyhä asia jota en vaihda :) t. ap
Saahan sitä nyt ihminen järjestää sellaiset häät kuin haluaa. Miksi se on muka jotenkin niin erityisen prinsessamaista haluta häät tuomiokirkossa? vai etsitkö sä vaan tilaisuutta halveksia ihmisiä?
on leppävaaran kansantalo... mut on kyl vähän kaukana sit tuolta kirkolta.. onko ihan tyhmä idea? t. ap
heinäkuun puoleen väliin. Olen asunut koko ikäni hesassa ja mut on kastettu temppeliaukion kirkossa, mutta olen rakastanut tuomiokirkkoa siitä hetkestä kun sen ekan kerran näin. Sinne haluan, muuten ei millään prinsessa häillä ole väliä. siis mulle kelpaa vaikka grillibileet suokissa jos ei muuta mut sinne tuomiokirkkoon haluan. t. ap paljonkohan tuo dösä+ kuski maksaa?
Paitsi se ehdotus, että jätetään hääjuhla kokonaan pitämättä. Se voisi onnistua.
Teillähän on oikeasti tasan kolme (kaksi) vaihtoehtoa:
1) Vihkiminen Tuomiokirkossa + hääjuhla jossain keskustassa (-> kallista)
2) Vihkiminen Tuomiokirkossa + hääjuhla jossain kauempana + bussikuljetus vieraille (-> kallista)
3) Vihkiminen jossain toisessa kirkossa ja hääjuhla lähellä (-> tähän AP ei suostu)
Tai sitten lykkäätte häitä siihen, kunnes molemmilla työpaikka ja tulot. Tai sitten pyydätte avustusta vanhemmiltanne?
Ei ole realistista odottee, että vieraat tulisivat julkisilla keskustaan ja sitten kävelisivät juhlavaatteissaan Tuomiokirkolta rautatieasemalle ja kulkisivat omia aikojaan junalla sinne Leppävaaraan tai Käpylään... Yhtä mahdotonta on laittaa ne vieraat etsimään parkkipaikkoja keskustasta ja ajamaan vielä jonnekin peräkylän juhlapaikalle vihkimisen jälkeen.
aika huonot noi kaapelitehtaan sivut... t. ap
ruoka ihan täältä suomesta appiukon (metsästäjä harrastaja) avustuksella. t. ap
juhlapaikka ovat huitsin kuusessa toisistaan,viimeksi vihittiin kalliossa ja juhlat olivat pohjois-espoossa ja kaikki menivät omilla autoilla,olivat järkänneet kyydin tai taxilla
Jos vihkiminen on Helsingin keskustassa, juhlapaikan on oltava niin lähellä ettei autoa tarvita siirtymiseen tai sitten teidän pitää järjestää bussikuljetus keskustasta juhlapaikalle ja mielellään myös takaisin. Jos ei ole varaa järjestää isoja juhlia niin miksi pitää kutsua noin paljon väkeä?
Vihkiminen Temppeliaukiolla, vieraat omatoimisesti Tervasaareen hääjuhlaan; vihkiminen Agricolan kirkossa, vieraat venekuljetuksella Lauttasaareen; vihkiminen Tuomiokirkossa, vieraat bussilla Käpylään; vihkiminen Saksalaisessa kirkossa, vieraat omatoimisesti Munkkiniemeen.
Ihan normaalia siis se, että keskustan kirkoista lähdetään kauemmas juhlimaan. Osa vieraista kulkee aina omalla autolla, mutta ainakin noissa häissä suurin osa käytti joko järkättyä kuljetusta tai meni julkisilla. Jos ap:nkin häihin on tarkoitus ostaa viinat Virosta, niin eikö olisi ihan kiva ettei kaikkien tarvitse tulla omalla autolla?
Ajattele nyt, haluaisitko omissa häissäsi kuunnella kakaroiden parkunan kaikuvan kirkossa?
Suosittelen että ap laittaa kutsuun toiveen että ei lapsia.
kaisaniemenpuisto, kuten Nokian juhlissa, 3 päivää, 1000 e. Omat teltat oltava tai vuokraa.
Ajattele nyt, haluaisitko omissa häissäsi kuunnella kakaroiden parkunan kaikuvan kirkossa? Suosittelen että ap laittaa kutsuun toiveen että ei lapsia.
Minä en kuljeta lapsiani (1v, 3v. ja 5v) taksissa ilman turvalaitteita. Ja kuten monesti on täälläkin todettu, Helsingin takseissa (tai paljon muuallakaan) ei ole tarjota lasten turvaistuimia.
aika tyhmää jos omat 3 lastamme kuiteskin tulee... hmm.. vaikeeta noiden hääjuhlien pito.. tää todella alkaa tuntua työltä. t. ap
on työtä. viahtoehdot pitää vaan selvittää ja suunnitella kaikki.
mun mielestä parkeeraus keskustassa ja siitä ajo omalla tai kuljetuksella jonnkein muualle ei ole hankalaa. Sen sijaan kannattaa katsoa, että kun kuljetus saapuu, niin tarjolla on mehua, vettä, varjoa, suojaa, istumapaikkoja yms., etenkin jos itse huitelette valokuvauksessa tuntikaupalla.
Mutta tosiaan jos "viinat virosta", niin järjestäkää se kuljeuts, se vähentää omalla autolla tulijoita. katsokaa myös HSL, entinen HKL. Sieltä voi käsittääkseni vuokrata bussin.
tuommoiselle vierasmäärälle, jossa pitää huomioida lapset ja erityisruokavaliot.
Minä en kuljeta lapsiani (1v, 3v. ja 5v) taksissa ilman turvalaitteita. Ja kuten monesti on täälläkin todettu, Helsingin takseissa (tai paljon muuallakaan) ei ole tarjota lasten turvaistuimia.