Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sijaisperheitä paikalla?

Vierailija
16.05.2010 |

Onko teillä tietoa/kokemusta/mielipidettä Perhehoitokumppaneista? Kuinka yhteistyö sujuu heidän kanssaan? Tarvitsevatko kaikki heidän kauttaan sijoitetut lapset ammattimaista hoitoa, vai riittääkö tavallinen perhe?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilainen??? Olen itse kv-adoptoidun lapsen äiti, että olen kyllä itsekkin tietoinen joistakin ongelmista, mutta tulipahan sun mielipide selväksi.

Odotan kuitenkin vastausta oikealta sijaisperheeltä, kiitos.

ap

Vierailija
2/3 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon väärää tietoa on hänen vastauksessaan. Sijoitettu lapsi ei ole aina erityislapsi. Kenen tahansa kohdalle voi tulla tilanne, että lapsi sijoitetaan kodin ulkopuolelle. Geeneillä ei ole siinä tekemistä. Läheskään kaikki sijoitetut lapset eivät tule päihdeperheistä. Lapsi voidaan sijoitaa ilman ainoatakaan kaltoinkohtelua. Itselläni on hyviä kokemuksia sijoitetun lapsen suvun kanssa tehtävästä yhteistyöstä. Ei läheskään aina tarvita terapeutteja. Riippuu ihan siitä, minkälainen lapsen tausta on. Tavallinen perhe riittää kyllä sijaisperheeksi. Sosiaalityöntekijän kautta sitten saa mahdollisen tarvittavan muun avun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kasvatusalan ammattilainen, ja sivusta pitkään seurannut sijaisperheitä.

Vetäkää nyt sitten herneet seuraavista faktoista:

-lapset ovat usein geneettiseltä perimältään heikkoja

-raskausaikana päihteillä tuhottu paljon

-ja koska huostaan ei voi ottaa ennen riittävää näyttöä kaltoinkohtelusta, nämä ovat myös varhaiselta kiintymyssuhteeltaan yms. vakvasti vaurioituneita

-en ikinä alkaisi sijaisperheeksi, lisäriesana biologiset vanhemmat (ei aina)