Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä löytyisi housuja pömppömahaiselle 6-vuotiaalle?

Vierailija
26.04.2010 |

Tyttäreni on normaalipainoinen ja -pituinen, mutta ruumiinrakenne sellainen pömppövatsainen. (itse olin pienenä samanlainen ja aika pitkään) Ongelma on löytää vaatteita, lähinnä housuja, kun muuten ovat sopivat niin vyötäröstä puristavat. Ei viittisi koko ajan kuminauhavyötäröisiä pitää ja trikoita ja tunikoita. Onko kellään samanlaisia pömppövatsoja ja oletteko löytäneet kivoja vetoketjullisia housuja mistään?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. tarkentaa

Vierailija
2/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaupat pursuaa liian leveitä housuja tuonikäisille. Nehän suorastaan levenee ylöspäin! Eikä normaaleja housuja ole missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin esim. Gymboreella jos netistä haluat tilata.

Vierailija
4/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljensä vanhoja farkkuja (H&M.stä ostettuja esim.) on kokeiltu, mutta ne puristaa. Ellokselta on muutamat housut tilattu. liian isoina ne on vatsan kohdalta sopivat, mutta sitten kun tulee muuten sopivksi niin vyötärökappale muuttuu liian tiukaksi.

Ei kyllä levene ne housut ainakaan.

Missä kaupossa olet nähnyt?

Vierailija
5/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset osta tarpeeksi isoa kokoa ja lyhennä lahkeita, jos lapsi on lyhytjalkainen.

Meillä on tasan päinvastainen ongelma. Housut ovat järjettömän leveitä, jopa ne slimmit.

Vaikea kuvitella, että joku ei mahdu niihin.

Vierailija
6/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitytöllä sama ongelma.

Omat lapset ovat taas hoikkia, ja kun heille etsii housuja, tuntuu tosiaan että kaikki on tehty vyötäröstä paksuille lapsille.

Vierailija
7/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meitä on tosiaan erimuotoisia, jos sinun lapsesi on tietynmallinen ei se tarkoita että muut eivät olisi normaaleja jos ovat erikokoisia tai-muotoisia. Voihan olla niinkin että oma lapsesi on tavallista laihempi/pitkäjalkaisempi/lyhytjalkaisempi jos hänellekin on vaikeaa löytää sopivia housuja.

Vierailija
8/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuitenkin sitten vääriä kauppoja. Pitää jatkaa etsimistä.

Niin... meitä on moneksi. lapsiakin on monen muotoisia. 8Ei kai tuota niin vaikea ole ymmärtää. :D )

Poika on laiha mahankin kohdalta kuin mikä ja pitää kuroa vyöllä housut jalkaa että pysyvät.

Tyttö on pömppövatsainen, mutta EI lyhytjalkainen, päinvastoin. Isänsä pitkät jalat perinyt.

ap.

Vierailija
9/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten ylipaino on vakava ongelma.

Sen sijaan että äiti keksii läskille erilaisia eufemismeja ja alkaa tilata jenkkimitoituksella vaatteita, kannattaisi vähän ajatella.

Vierailija
10/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en jenkkimitoituksista mitään tiedä. Mä jotenkin arvasin tämän reaktion tulevan. Siksi vastaan ihan rauhallisesti, että kyse on todellakin ruumiinrakenteesta ei missään nimessä ylipainosta. Tyttöni on 122 senttinen ja 23 kiloinen. Ei siis laiheliini, mutta ihan normaalikäyrillä. Olemme poikkeuksellisen urheilullinen perhe ja syömme terveellisesti. Itse olen terveydenhoitajan ja neuvolatädin tytär ja terveyden perikuva. :) Joten haukkusi menee nyt väärään kohteeseen.

ap.

Vierailija
11/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin niitä ennen sieltä löytyi

Vierailija
12/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gymboree on jenkkimerkki - ja oikeasti se on leveä.

Lapsesi paino on +2-käyrällä, nippa nappa, joten ei ole "normaali".

Vierailija
13/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun kokemuksen mukaan vyötäröt on kamalan isoja. Meillä on pojalle oltava aina kuminauhalla säädettävissä oleva vyötärö, joka sitten pitää kiristää tiukalle, että housut pysyy jalassa. Onko tyttöjen vaatteet erimallisia? Noihin poikien housuihin kyllä mahtuis pikkupömppökin. Ja mun pojalla pituuden ja painon suhde on aina ollut siinä keskiarvossa ihan tasan, eli on vyötäröltä aika normi ikäisekseen.

Vierailija
14/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi monissa sentään edes on ne nappikuminauhat, joilla voi kiristää.

Miten paksu se on? Minusta kaupat pursuaa liian leveitä housuja tuonikäisille. Nehän suorastaan levenee ylöspäin! Eikä normaaleja housuja ole missään.

Vierailija
15/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään college- ja trikoohousuja. No yhdet sopivat farkut on löytynyt, mutta nekin jotkut anopin ostamat mistä lie (tilattu postimyynnistä, ei ole enää vastaavia). En ole kyllä nähnyt asiassa ongelmaa, pehmeissä housuissa on kiva leikkiä.

Vierailija
16/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä höpötä siitä, että olisi normaalipainoinen. Normaalipainoiselle sopii kaikki vaattteet. Taidatte olla läskejä koko perhe.

Vierailija
17/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille itse asiaan vastanneille.

ap.

Vierailija
18/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei mahdu kaupan vaatteisiin, niin ei oikein ole asiat hyvin.

Vierailija
19/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näköjään osaa analysoida ja tulkita lasten painokäyriä lainkaan, joten annapa olla.

Vierailija
20/23 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pömppikselle sopivia housuja on löytynyt Bobon verkkokaupasta, joka myy Clairen housuja D-mitoituksella. Täydellisiä eivät ole tytölle, jolla vain masu pullottaa, sillä ovat reiluja mitoiltaan myös muualta kuin vyötäröltä.