mistä löytyisi housuja pömppömahaiselle 6-vuotiaalle?
Tyttäreni on normaalipainoinen ja -pituinen, mutta ruumiinrakenne sellainen pömppövatsainen. (itse olin pienenä samanlainen ja aika pitkään) Ongelma on löytää vaatteita, lähinnä housuja, kun muuten ovat sopivat niin vyötäröstä puristavat. Ei viittisi koko ajan kuminauhavyötäröisiä pitää ja trikoita ja tunikoita. Onko kellään samanlaisia pömppövatsoja ja oletteko löytäneet kivoja vetoketjullisia housuja mistään?
Kommentit (23)
Minusta kaupat pursuaa liian leveitä housuja tuonikäisille. Nehän suorastaan levenee ylöspäin! Eikä normaaleja housuja ole missään.
Veljensä vanhoja farkkuja (H&M.stä ostettuja esim.) on kokeiltu, mutta ne puristaa. Ellokselta on muutamat housut tilattu. liian isoina ne on vatsan kohdalta sopivat, mutta sitten kun tulee muuten sopivksi niin vyötärökappale muuttuu liian tiukaksi.
Ei kyllä levene ne housut ainakaan.
Missä kaupossa olet nähnyt?
Mikset osta tarpeeksi isoa kokoa ja lyhennä lahkeita, jos lapsi on lyhytjalkainen.
Meillä on tasan päinvastainen ongelma. Housut ovat järjettömän leveitä, jopa ne slimmit.
Vaikea kuvitella, että joku ei mahdu niihin.
Kummitytöllä sama ongelma.
Omat lapset ovat taas hoikkia, ja kun heille etsii housuja, tuntuu tosiaan että kaikki on tehty vyötäröstä paksuille lapsille.
että meitä on tosiaan erimuotoisia, jos sinun lapsesi on tietynmallinen ei se tarkoita että muut eivät olisi normaaleja jos ovat erikokoisia tai-muotoisia. Voihan olla niinkin että oma lapsesi on tavallista laihempi/pitkäjalkaisempi/lyhytjalkaisempi jos hänellekin on vaikeaa löytää sopivia housuja.
Ehkä kuitenkin sitten vääriä kauppoja. Pitää jatkaa etsimistä.
Niin... meitä on moneksi. lapsiakin on monen muotoisia. 8Ei kai tuota niin vaikea ole ymmärtää. :D )
Poika on laiha mahankin kohdalta kuin mikä ja pitää kuroa vyöllä housut jalkaa että pysyvät.
Tyttö on pömppövatsainen, mutta EI lyhytjalkainen, päinvastoin. Isänsä pitkät jalat perinyt.
ap.
että lasten ylipaino on vakava ongelma.
Sen sijaan että äiti keksii läskille erilaisia eufemismeja ja alkaa tilata jenkkimitoituksella vaatteita, kannattaisi vähän ajatella.
Ja en jenkkimitoituksista mitään tiedä. Mä jotenkin arvasin tämän reaktion tulevan. Siksi vastaan ihan rauhallisesti, että kyse on todellakin ruumiinrakenteesta ei missään nimessä ylipainosta. Tyttöni on 122 senttinen ja 23 kiloinen. Ei siis laiheliini, mutta ihan normaalikäyrillä. Olemme poikkeuksellisen urheilullinen perhe ja syömme terveellisesti. Itse olen terveydenhoitajan ja neuvolatädin tytär ja terveyden perikuva. :) Joten haukkusi menee nyt väärään kohteeseen.
ap.
Gymboree on jenkkimerkki - ja oikeasti se on leveä.
Lapsesi paino on +2-käyrällä, nippa nappa, joten ei ole "normaali".
ja mun kokemuksen mukaan vyötäröt on kamalan isoja. Meillä on pojalle oltava aina kuminauhalla säädettävissä oleva vyötärö, joka sitten pitää kiristää tiukalle, että housut pysyy jalassa. Onko tyttöjen vaatteet erimallisia? Noihin poikien housuihin kyllä mahtuis pikkupömppökin. Ja mun pojalla pituuden ja painon suhde on aina ollut siinä keskiarvossa ihan tasan, eli on vyötäröltä aika normi ikäisekseen.
onneksi monissa sentään edes on ne nappikuminauhat, joilla voi kiristää.
Miten paksu se on? Minusta kaupat pursuaa liian leveitä housuja tuonikäisille. Nehän suorastaan levenee ylöspäin! Eikä normaaleja housuja ole missään.
pelkästään college- ja trikoohousuja. No yhdet sopivat farkut on löytynyt, mutta nekin jotkut anopin ostamat mistä lie (tilattu postimyynnistä, ei ole enää vastaavia). En ole kyllä nähnyt asiassa ongelmaa, pehmeissä housuissa on kiva leikkiä.
äläkä höpötä siitä, että olisi normaalipainoinen. Normaalipainoiselle sopii kaikki vaattteet. Taidatte olla läskejä koko perhe.
Jos lapsi ei mahdu kaupan vaatteisiin, niin ei oikein ole asiat hyvin.
Et näköjään osaa analysoida ja tulkita lasten painokäyriä lainkaan, joten annapa olla.
Meidän pömppikselle sopivia housuja on löytynyt Bobon verkkokaupasta, joka myy Clairen housuja D-mitoituksella. Täydellisiä eivät ole tytölle, jolla vain masu pullottaa, sillä ovat reiluja mitoiltaan myös muualta kuin vyötäröltä.
ap. tarkentaa