Kivittäkää vaan mutta sanon silti: lapsia pitäisi tehdä vain niiden joilla siihen on varaa!
Mielestäni tämä itkeminen lapsiperheiden tukemisesta on aivan käsittämätöntä! Mikä velvollisuus yhteiskunnalla on elättää teidän mukulanne? On jo olemassa varsin hyvät tukijärjestelmät: lapsilisät, ilmaiset neuvolat ja rokotukset, lähes ilmainen päivähoito, koulut jne. Nämä ovat mielestäni ok ja ihan hyviä olla olemassa ja tarpeellisia. Silti mielestäni esimerkiksi omien lasten kotihoidosta ei kuuluisi saada palkkaa tms. Samoin lapsilisiä jne ei tarvitse nostaa.
No niin, kivittäkää vaan mutta helpotti kun sai tämän sanottua!
Kommentit (37)
"minun ihmisoikeuksiini kuuluu tehdä lapsia" -ihmisiä
hei ap.missä nähää ja otetaan selkoo toisistamme.totuus on vähä eri ku mitä tääl jauhat paskaa.
"minun ihmisoikeuksiini kuuluu tehdä lapsia" -ihmisiä
no just just.vai sun veroistas.paljonkoha pienist tuloistas veroo menee.sil ei elätä ees yhtä lasta:D
Vain yhden mainitakseni: miten köyhyys ja tyhmyys liittyvät toisiinsa?
Äärimmäisen typerä, mutta hyvännäköinen ihminen saattaa useinkin löytää puolisokseen todella rikkaan, mutta typerän ihmisen. Siinäpä he sitten elättävät itse omat typerät lapsensa.
Tai erittäin fiksu akateemikko, jolla vain pätkätöitä (lähes kaikki alat ovat pikkuhiljaa luisumassa pätkätyöhelvettiin) menee toisen samanlaisen kanssa yhteen ja saavat erittäin fiksuja lapsia.
Mielummin elätän sitä jälkimmäistä perhettä kuitenkin. ÄO:han kun on osittain periytyvä ominaisuus. Plus siinä köyhässä akateemisessa perheessä myös todennäköisesti arvostetaan koulutusta ja mietitään asioita muutenkin älyä käyttäen.
mikä on typeryyttä mikä ei. esim jos rikkaalla on huonosti käyttäytyvä lapsi nii onko se tyhmyyden syy. köyhä voi olla viisas... jne jne...
verorahoille muutakin vaikka köyhät lopettaisivat lapsenteon.
Kuvitteletteko tosissaan että siinä vaiheessa saisitte verohelpotusta ;)
Raha määrittää oikeuden olla jotain. Ikuisuuskysymyksiä, mutta myös perin juurin tylsien ja tympeiden ihmisten ajatusmaailmaa.
Kuvitteletteko tosissaan että siinä vaiheessa saisitte verohelpotusta ;)no niin just.entäs nää puliukot ym...
ap,sulle sanon:olet idiootti mun silmis.aina ja ikuisesti. tapa ittes
Se idiootti taitaa olla jossain muualla. Edelleen, miten luulet osaavasi kasvattaa yhteiskuntakelpoisia ihmisiä kun oma argumentaatiosi on tuolla tasolla.
Kuvitteletteko tosissaan että siinä vaiheessa saisitte verohelpotusta ;)no niin just.entäs nää puliukot ym...
ap,sulle sanon:olet idiootti mun silmis.aina ja ikuisesti. tapa ittesSe idiootti taitaa olla jossain muualla. Edelleen, miten luulet osaavasi kasvattaa yhteiskuntakelpoisia ihmisiä kun oma argumentaatiosi on tuolla tasolla.
no kuule.ei se oikees elämäs oo.tääl vaan:D
voi lol,elätkö sä netis. tääl voi kirjottaa mitä vaa ja miten vaa. ku et sä esim tiedä missä mä oon:D
mun mies kippaa kaljaa takapihal ja koitan täs miettii miten elätän kaks viikkoo lapset 20eurolla.siks oon katkera t.ap
minä maksoin veroja kymmenisen vuotta ennen lapsen hankintaa että nyt ne maksetut verot tulee takas mulle ku hoitovapaalla olen että näin...
muutaman vuoden päästä tuleekin kenkää persuuksiin eikä löydy töitä mistään, ei edes ei oman alan töitä tai ns. paskaduunia. Pitäiskö tällön sitten tappaa lapset, etteivät joudu kärsimään köyhyydestä? Olet ihan oikeasti idiootti. Hyvätuloisesta voi hyvinkin pian tulla köyhä jos ei enää saakaan palkkaa. Mikään työpaikka ei ole ikuinen, ei vaikka ois vakkaripaikka.
Mielestäni tämä itkeminen lapsiperheiden tukemisesta on aivan käsittämätöntä! Mikä velvollisuus yhteiskunnalla on elättää teidän mukulanne? On jo olemassa varsin hyvät tukijärjestelmät: lapsilisät, ilmaiset neuvolat ja rokotukset, lähes ilmainen päivähoito, koulut jne. Nämä ovat mielestäni ok ja ihan hyviä olla olemassa ja tarpeellisia. Silti mielestäni esimerkiksi omien lasten kotihoidosta ei kuuluisi saada palkkaa tms. Samoin lapsilisiä jne ei tarvitse nostaa.
No niin, kivittäkää vaan mutta helpotti kun sai tämän sanottua!
minä maksoin veroja kymmenisen vuotta ennen lapsen hankintaa että nyt ne maksetut verot tulee takas mulle ku hoitovapaalla olen että näin...
Ajatteletko sä koko aika,että maksoin niitä veroja,jopa vauvan pyllyä pestessä.Olen oikeutettu tähän lapseen kun maksoin veroja...
Minäkin olen maksanut jos se siitä on kiinni?
painatetaan ap.lle t-paita missä lukee
OLEN OIKEUTETTU TEKEMÄÄN LAPSIA,TE MUUT ETTE.MINÄ OLEN PRESIDENTTI.FUCK YOU AND HAVE A NICE DAY:)
Ajatteletko sä koko aika,että maksoin niitä veroja,jopa vauvan pyllyä pestessä.Olen oikeutettu tähän lapseen kun maksoin veroja...
Minäkin olen maksanut jos se siitä on kiinni?Juuri näin minä mietin joka aamu kun herään ja pitkin päivää mietin ainoastaan niitä veroja mitä olen maksanut ja tulen tulevaisuudessakin maksamaan ai ai et tää mun elämä on ihanaa :)
Ja verot mielessä myös ennen nukahtamista ja taidan peräti nähdä unta veroista...
Ap, kerro vielä, että jos ensimmäistä lasta tehdessä on varaa, turvatut työpaikat, asumisolosuhteet hyvät jne. mutta esim 10 vuotta myöhemmin perhettä on kohdannut työttömyys, sairastuminen, vakava tapaturma jne ja lapsia on joko ehdointahdoin tai "vahingossa" tullut 1-2 lisää, niin miten sitten suu pannaan?
Minusta lapsia pitäisi tehdä vain niiden, joilla on mielikuvitusta, sivistystä (ei ole koulutuskysymys), älyä (ei tarkoita Mensan ÄO-testiä), uteliaisuutta, empatiaa, improvisaatiokykyä ja huumorintajua.
korkea koulutus on mahdollista kaikille joilla älliä riittää, kiitos verojen.
no voi sun vittus kautta ap...tottakai huolehdin ja kasvatan ihmisiä lapsista.ei se raha oo siin ongelma.vähemmilki tulee toimeen.sä oot oikeesti jonku alkoholistin katkera akka...etkö vaan?