Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vauva olla helteellä ilman hattua?

Vierailija
14.05.2010 |

Siis pitääkö päätä suojata ilmavirralta tai korvia (voiko tulla korvatulehdus jos ei oo ohutta myssyä tai hattua)?

Kun kuitenkin vauva on varjossa. Tiedän että olen vähän avuton, mutta kun ei tajua niin ei tajua. Nyt nukkuu varjossa vaunuissa, sisävaatteissa ja ilman hattua, mutta näyttää jotenkin niin alastomalta ja tuli epävarma olo.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kansa neuvoo peittämään korvat 3-vuotiaaksi asti, niin välttää suuren osan korvatulehduksista.

Vierailija
2/5 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää hikoaa ja tulee karstaa

en ole pitänyt 2 lasta eikä yhtään korvatulehdusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme lasta, enkä kenelläkään ole pitänyt hattua kesällä, jos sää lämmin. Siis auringossa on aurinkohattu, mutta ei varjossa. Ja varsinkaan ei vauvalla vaunuissa, jos sää helteinen. Hikihän pienelle tulee... Mutta en ole sisälläkään pitänyt pienellä hattua, monethan pitävät sisälläkin. Jos vauva tottunut hattuun, niin olo voi tietysti olla kotoisampi hattu päässä, mutta ei hatuttomuudesta mitään terveysriskejä ole. Korvatulehdukset ei todellakaan aiheudu hatuttomuudesta ja hatulla ei niitä voi ehkäistä.

Se kannattaa kuitenkin huomioida, ettei varjossa välttämättä ole kovin lämmin vaikka auringossa olisikin, eli joskus se ohut hattu voi olla lämpötilan puolesta ihan paikallaan.

Siis pitääkö päätä suojata ilmavirralta tai korvia (voiko tulla korvatulehdus jos ei oo ohutta myssyä tai hattua)? Kun kuitenkin vauva on varjossa. Tiedän että olen vähän avuton, mutta kun ei tajua niin ei tajua. Nyt nukkuu varjossa vaunuissa, sisävaatteissa ja ilman hattua, mutta näyttää jotenkin niin alastomalta ja tuli epävarma olo.

Vierailija
4/5 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me just tultiin ulkoa ja vauva 3,5kk ilman hattua...

Vierailija
5/5 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää ja minun puolivuotiaalla on nytkin sellainen päässä eikä yhtään haittaa.

Mikä siinä on, että heti kun ensimmäiset kesäkelit niin lapsikin pitää laittaa puolialastomana ulos?.

Kesä yleensä ottaa kesäpakkia tässä vaiheessa ja pieni ihminen voi herkästi vilustua.