Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ei millään pahalla mutta" = naurettava lauseenaloitus :D

Vierailija
13.05.2010 |

Koska tuo mutta kumoaa tuon "ei pahalla" aloituksen :)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ettet loukkaannu. Mielestäni tapasi puhua toisten päälle / arvostella muita selän takana / kiroilla / huutaa työkavereilesi /kirjoittaa loukkkaavasti tuntuu ikävältä.

Tässä siis huomattavasti parempi tapa.

Vierailija
22/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei millään pahalla, mutta hiuksesi ovat ihan pystyssä".

"Ei millään pahalla, mutta näin teidän poikanne polttavan tupakkaa kaupan pihassa".

"Ei millään pahalla, mutta en pysty syömään tätä ruokaa, kun minulla on maitoallergia".

= Et sitten viitsinyt kammata hiuksiasi.

= Kyllä teillä on huonosti kasvatettu poika.

= Et sitten muistanut mun allergiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tarkoittaa ihan just sitä, että pahalla sanoo.

Vähän sama kuin jos lapselle sanoisi, että "hyvin sinä teit tuon, mutta..." tai "olit hyvä esityksessä, mutta..." Ei varmasti jää lapselle mieleen, että olisi ollut hyvä.

Vierailija
24/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKAAN ei ole minulle sanottu mitään muuta kuin v-mäisiä asioita tämän aloituksen jälkeen. Pahansuopuus näkyy kyllä ja tuolla valmistelulla sanoja pesee etukäteen kätensä omista v-mäisistä sanoistaan. Jos kuulja loukkaantuu, johtuu se hänen omasta pikkumaisuudestaan, koska kyseessähän oli ihan viaton huomautus.

Ei millään pahalla, mutta sun perse näyttää aika isolta noissa farkuissa.

Ei millään pahalla, mutta sä et kyl oo erityisen taitava tossa.

Ei millään pahalla, mutta sun lapsella on kyllä tosi vinot hampaat, aiotteko mennä oikojalle?

Vierailija
25/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan kategoriaan kuin

"mä en oo mikään rasisti, mutta..."

:D :D :D

Vierailija
26/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mutta, tuossa periaatteessa kumoaa sen ei millään pahalla/asiahan ei minulle kuulu alun, mutta yleensäkin tuollaisissa tapauksissa sanotaan jostain sellaisesta asiasta, joka voi vaikuttaa ilkeältä tai loukkaavalta.

Vaikka teillä on sellaisia kavereita jotka sanovat ilkeästi, kuten se leveä perse-juttu, ei tarkoita sitä että kaikki haluavat loukata sillä itse asialla.

Itse jos en tunne ihmistä kunnolla käytän tuota "ei millään pahalla, mutta" yhdistelmää. Mistä minä tiedän mistä asioista vieras loukkaantuu.

Ja jos loukkaantuu tuosta aloituksesta, on kyseessä liian herkkänahkainen tyyppi minun makuuni.

Vierailija
27/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta sulla on naamassa ketsuppia.

Tarkottaa: et oo sitten naamaasi pessyt?

Voihan tukka mennä huonosti.

Voihan lapsen tupakoimisen käräyttää,

Pitäisikö allergisen vaan syödä katkarapuja koska niitä on tarjolla?

Ei millään pahalla..

Vierailija
28/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo "mutta" sana kumoaa sen "ei millään pahalla" osuuden, eli tuon sanoja hyvälläkään sanottavaansa sano. :)

sen voi nuinkin tulkita yleensä sekäsitetään erinlailla

Vierailija
29/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joskus sanon: ei millään pahalla ----

Kun en halua ilkeillä, mutta olen eri mieltä jostain puheenaiheesta.

Vierailija
30/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei millään pahalla mutta sä et oo mun mielestä kauheen kaunis".

Vierailija
31/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei millään pahalla mutta" on kulunut ja oikeasti sävyltään arveluttava. Peruskäytöstapoihin kuuluu kohdella muita ihmisiä korrektisti, positiivisesti ja arvostavasti. Tyhmä ei huomaa ja viisas ei virka mitään jne.

Jos haluaa huomauttaa jostain, asian voisi varmaan ilmaista jollain fiksummalla tavalla. Vaikkapa: "Voi ei, mä harvapää taisin unohtaa kertoa, että oon allerginen. Mut älä huoli, kyllä mä tästä kuitenkin jotain herkullista löydän." (Jos ei löydä, olkoon syömättä, mutta mitään numeroa asiasta ei tartte tehdä -- itse en edes mainitsisi paikan päällä kekkereissä enää mistään allergioista vaan sumplisin ihan itsekseni.)

Vierailija
32/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmiselvästi taipumus tulkita metaforisiksi tarkoitettuja ilmaisuja kirjamellisesti?

Vierailija
33/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan hyvällä vaan sanon, että..." ;)

tai "En mitenkään loukatakseni sano, mutta...".

Oisko noissa vähemmän vittuilun makua?

Vierailija
34/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille ei voi sanoa mitään niin etteivät he vääntäisi sitä maailmanluokan loukkaukseksi heidän ihmisyyttään kohtaan.

Vierailija
35/38 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaajat tulivat aina sanomaan jotain todella ilkeätä, siis sellaista mitä ei voi mitenkään miksikään muuksi tulkita

ja sitten sanoivat että -ei millään pahalla

aivan kuin mitä sanoivat ei olisi koskaan sanottu

Vierailija
36/38 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaisia sammakoita ja sitten hän jälkeenpäin vähättelee niitä sanomalla "No minä nyt vain sanoin..." Miten niin VAIN sanoin...

Vierailija
37/38 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaajat tulivat aina sanomaan jotain todella ilkeätä, siis sellaista mitä ei voi mitenkään miksikään muuksi tulkita

ja sitten sanoivat että -ei millään pahalla

aivan kuin mitä sanoivat ei olisi koskaan sanottu

Mielestäni tuo aloitus on vain kiero tapa syytää toisen niskaan mitä hyvänsä loukkauksia ja vierittää syy mahdollisesta loukkaantumisesta kuulijalle. "En minä loukkaa, vaikka huomautan leveästä takamuksestasi, mutta jos loukkaannuit, niin se on sinun syysi." Ainoa henkilö, joka aloitusta tuttavapiirissäni käyttää on kaverini, jolla on noin kaksi ystävää. Hän on omasta mielestään vain rehellinen, muiden mielestä loukkaava. Asiat saa sanottua kauniimminkin, ja loukaavat asiat voi pitää omana tietonaan.

Vierailija
38/38 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko vielä toistaa itseänne.

T. 11cm mies