Olen aikasemminkin täällä kertonut
että anoppi ei pidä oikeana ylioppilaana meidän esikoista joka valmistuu kaksoistutkinnosta. Juhlat nyt sit vaan lähestyy ja tämä anopin mielipide nousee koko ajan tapetille enemmän ja enemmän. Okei, meidän ei tarvitse piitata anopista, sillä hän on tietyn sukupolven ihminen, jolla on toiset arvot kuin mun perheellä ja lisäks riittää että poika itse on tyytyväinen itseensä.
Mutta kun anoppi nyt kuitenkin kuuluu lähipiiriin ja kaakottaa joka paikassa tästä asiasta ja nyt eilen jopa soitti ja kysyi, että kai minä nyt olen lopultakin tajunnut ettei tuollaista ammattikoulun lakkia kannata juhlia kovin isosti ja muuta paskaa. Rasittavaa. En halua sitä suututtaa mut jos se jatkaa noin, sanon sille että parempi kun pysyy pois koko juhlasta.
Kommentit (3)
sitten jo ehtinyt mummoikään ja jonkun anopiks
Mun mummoni on näitä ihmisiä joille merkkaa vain ylioppilastutkinto ja sitten on mentävä yliopistoon.Oli jo valmiiksi kuulemma ostanut minulle kalliin lahjan jonka sitten palautti eikä edes suostu kertomaan mikä se lahja oli.
Syynä lahjan antamattomuuteen oli se että lopetin lukion ja meninkin ammattikouluun.Valmistuin ammattiini hyvin arvosanoin ja olen pärjännyt hyvin työelämässä.
Mutta mummon mielestä se on pelkkää paskaa ja toisarvoinen asia.No periaatteessa aivan sama vaikkka en saanut mitään lahjaa,mutta se asenne että ammattiin valmistuminen on pelkkää paskaa ärsyttää minua vieläkin jos asiasta tulee puhetta.
teidän tapauksessa sanoisin mummolle että on ihan hiljaa näistä omista mielipiteistään todellakin "turpa tukossa" jollein halua pilata lapsen juhlia kokonaan.Tai siten ei tarvitse tulla niihin juliin koska te haluatte että sinne tulevat läheisiet ihmiset kannustavat ja jluhlivat tätä hienoa tutkintoa jonka lapsesi on saavuttanut ja se on teille ilon päivä. Ja että itse arvostatte lapsenne saavutusta valtavan paljon.
Ap:llä on lehmän hermot! :D :D