Palkastani ei oltu otettu työttömyysvakuutusmaksua ja työeläkemaksua!!?
Suoritan opintoihin liittyvää palkallista harjoittelua. Työnantaja on suuri ja tunnettu.
Eilen tuli ensimmäinen palkka, mutta siitä oli vähennetty vain ennakonpidätys, eikä noita maksuja.
Onko niin, että harjoittelijan ei tarvitse niitä maksaa, vai onko palkanlaskija tehnyt virheen? Kyselen täältä, mutta tietysti aion huomenna kysäistä asiaa töissä..
Kommentit (10)
Mistä tietosi on, ettei niitä perittäisi?
Kiitos vastauksestasi, yritän tutkia asiaa googlettamalla.
ap
kuuluu ne maksaaa, ellet ole alle 18 vuotias?
Kysy, palkanlaskijalta. Työnantajalla on oikeus ja velvollisuus korjata väärin lasketut palkat.
kuuluu ne maksaaa, ellet ole alle 18 vuotias?
Kysy, palkanlaskijalta. Työnantajalla on oikeus ja velvollisuus korjata väärin lasketut palkat.
se sitten harjoittelua tai työtä (ja teen töitä harjoittelijana ihan kuten muutkin työntekijät). Siksi ihmettelenkin, ettei niitä maksuja oltu otettu palkastani. Kysyn asiaa huomenna töissä, googlettamalla en löytänyt vastausta.
Ap
Että joku voi olla aikuisopiskelija! Eikö ole perin kummallista!
Kolmekymppinen ja työharjoittelussa????
ja kyllä, nuorisosovelluksessa, opiskelen siis noitten parikymppisten kanssa. Hirveetä, eikö olekin!!
Minulla on yksi ammatti, ja siinä työssä olin useamman vuoden. Se ei kuitenkaan ollut unelmieni ammatti, ja kun olin lapseni tähän maailmaan tehnyt ja hoitovapaa loppui, hain tähän koulutukseen (joka on lähempänä unelma-ammattiani) ja pääsin. 210 opintopisteen tutkintoon -kuten kai kaikkiin nykyisin- sisältyy 30 opintopisteen edestä pakollista harjoittelua. Sitä käyn nyt tänä kesänä.
Voi olla, että tuo "Kolmekymppinen ja työharjoittelussa????" oli provo, mutta tässä nyt selitys, jos jotain ihmetyttää kolmekymppinen harjoittelussa. :))
ap
vaikka olen vieläpä yksinhuoltaja! (!!!???)
Nostan opintolainaa ja kaikki kesät olen ollut töissä.
Iik!
ap
ps. en vetänyt hernettä nenään, hymyillen täällä kirjoittelen tuon "kolmekymppinen ja harjoittelussa???" - innoittamana :)
miten kova tarve sulla on todistella ettet ole käynyt "sossun" luukulla.
miten kova tarve sulla on todistella ettet ole käynyt "sossun" luukulla.
intouduin vain kirjoittamaan (liikaa) tuon yhden kommentin pohjalta. Sori
ap
niin tietääkseni niitä ei peritä.