Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murrosikäisten vanhemmat!

Vierailija
12.05.2010 |

Annatteko lastenne (yläkouluikäisten) täysin päättää omasta pukeutimisestaan? Olen opettaja, enkä voisi ikinä päästää omaa lastani kouluun (tai mihinkään muuallekaan) sellaisissa vaatteissa kuin suurin osa yläkoululaisista nykyään kulkee. Kaikki vaatteet nuolevat ihoa, ja rinnat oikein tursuavat anteliaista kaulaaukoista ulos. Hävettää tyttöjen ja heidän vanhempiensa puolesta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikki eivät nimittäin opeta äidinkieltä.

Eilen viimeksi lähetin yhden teinipimun kotiin vaihtamaan vaatteita:"hame" ei ihan peittänyt pyllyä... Soitin kotiin ja mielissään olivat, kun lähetin tytön pukeutumaan. Kotona pukeutuu huppariin ja farkkuihin... Äiti oli laittanut wilmaan viestin, että se "hame" oli hänen käsittääksensä ostaessa ollut t-paita :D

Kyllä nuoret tarvitsevat omien valintojensa ohjaamista vielä aika kauan. Kaikkeen ei tarvitse puuttua tokikaan, mutta jotain rajaa...

Vierailija
2/30 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

farkut roikkuvat niin, että puolet takapuolesta näkyy. Mutta ehkä se vielä menee juuri ja juuri sallittavuuden rajamailla, kun muuten on asiallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tullut vanhaksi. Kyllä meilläkin oli äidin kanssa erimielisyyttä pukeutumisesta. Äiti olisi varmasti toivonut jotain lököfarkut ja virttynyt huppari -linjaa. Minä pidin eniten leningeistä ja jakkupuvuista, minihamettakin kehtasi pitää oikein helposti. Korollisia kenkiä pidin yläasteelta alkaen. Mutta nykyajan kireitä, avonaisia ja lyhyitä vaatteita en pitänyt ikinä. Paljasta ihoa näkyi yhdellä kertaa vain yhdestä päästä vartaloa.

Koulussa tosin pukeutuminen oli tosi tavallista, tai siihen aikaan ei tuntunut siltä että kouluun pitää pukeutua jotenkin näyttävästi ja juhlavasti.

Vierailija
4/30 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippasin koko ketjun huomatessani, että et mitenkään voi olla opettaja, jos et tajua laittaa viivaa kahden vokaalin väliin yhdyssanassa:)

Oman lapseni ekaluokan ope oli lähes täysin kielitaidoton, kun lähetti viikkokirjeen, laitoin punakynällä korjatun version takaisin, ja niitä punakynämerkintöjä oli useampia joka rivillä...

Vierailija
5/30 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet on mitä on, minihametta, leggareita, toppeja, rikkinäisiä sukkahousuja, korkkareita, joskus myös ylisuuria bändipaitoja, huppareita, tavallisia farkkuja ja tennareita. Saavat pukea mitä haluavat. Minun mielestä he näyttävät ihan muodikkailta ja siisteiltä, mutta voi olla, että jonkun open silmää ei miellytä.

Vierailija
6/30 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoululainen ei älttämättä enää tottele. Meillä auttanut ihan puhuminen mikä on sopivaa ja mikä ei. Kaikkia vaatteita saa käyttää, mutta jos avonainen toppi sinne laitetaan toinen paita alle jne.

Minusta perussääntö ollut, että vaatteet saavat olla kireät mutta ihoa ei saa näkyä vyötäröstä ja rinnuksista.

Annan siis legginsejä käyttää ja niitä on farkkumallisiakin ja minusta ovat ihan housut.

Minihameen alle meillä laitettu legginsit.

Onneksi meillä ei ole murkku edes halunnut pukeutua liian seksikkäästi.

Minusta myös kolun pitäisi puuttua pukeutumiseen. Ope kun käskis kotiin laittamaan muuta päälle niin uskon että tehoaisi ainakin kouluaikana.

Samat tytöt joiden annetaan meikata jo alakoulussa ovat näitä seksi pukeutujia isompana.

Vierailija
7/30 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisipa osua joihinkin, kun piti ruveta kirjoitusvirheistäkin hösäämään. oli siellä toinenkin virhe. Jäikö huomaamatta? ;-) T. ope, joka on muiden opettajiksi itseään tituleeranneiden kanssa samaa mieltä ja jolla itsellään on kaksi murrosiän juuri ohittanutta lasta

Mielestäni asenteesi on ikävä. "Minun lapseni on sentään kasvatettu hyvin, koska olen ammattikasvattaja". Olen itse myös opettaja ja minulla kaksi tytärtä juuri murrosiänkynnyksellä (11v ja 13v) ja kauhulla odotan aikaa kun yläasteelle siirrytään.

Olen yrittänyt kasvattaa lapseni hyvin ja toistaiseksi vielä pukeutuvat mielestäni asiallisesti, mutta seuraavat ehdottomasti kavereiden pukeutumista. Isompi laittaa jo ripsiväriä kouluun ja varmasti meikkaaminen ensi syksynä lisääntyy.

Olen itse vakuuttunut siitä, että ne missä vaatteissa kouluun lähdetään ei välttämättä ole oppilaiden päällä kun kouluun saavutaan. En kuitenkaan suostu uskomaan, että lapseni on kavatettu väärin, pikemminkin kavereiden vaikutus on tässävaiheessa niin paljon suurempi kuin vanhempien.

Olen itse myös sitä mieltä, että omia rajojaan tulee kokeilla ja omista virheistä oppii. Itse en ollut murrosiässä sieltä kilteimmästä päästä, mutta kuitenkin minusta mielestäni tuli kelpo kansalainen, hyvä opettaja ja ennenkaikkea HYVÄ ÄITI

Vierailija
8/30 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kyllä mun nuoruudessani vuonna käpy ja lehmä oli se käsite "teinimeikki" eli mustat rajaukset kunnolla, ja vaatteet oli silloinkin aikuisten mielestä liian tyrkyt... Kannattaa siitä toki puhua, mutta kyllä se kuuluu tyttöjen kehitykseen, naiseuteen kasvamiseen.

Vierailija
9/30 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa voidaan lähteä hyvinkin säällisissä vaatteissa, mutta koulussa vessassa vaihdetaan tai karsitaan pari ylimääräistä vaatekerrosta pois...

Vierailija
10/30 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa voidaan lähteä hyvinkin säällisissä vaatteissa, mutta koulussa vessassa vaihdetaan tai karsitaan pari ylimääräistä vaatekerrosta pois...

ja aikoinaan mun äiti oli usein siihen aikaan kotona kun lähdin kouluun - pipot ja muut kammotukset pysähdyin tunkemaan reppuun heti sen kulman takana, johon ei meidän ikkunasta nähnyt. Meikkiä lisää koulun vessassa...

Vierailija
11/30 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pelkkiä poikia, joiden tyyli on onneksi minunkin makuni mukaista. Käyttävät lähinnä pikeepaitoja, huppareita ja siistejä farkkuja. Täytyy myöntää, että tuottaisi vaikeuksia antaa pojille vapaat kädet pukeutumisessa, jos haluaisivat bändipaitoja, pillifarkkuja, lökäpöksyjä tms.

Vierailija
12/30 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä sattuu olevaan aika konservatiivinen maku... Eli ei mitään tursuavia kaula-aukkoja tai minihameita korvissa.

Vierailija
13/30 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi on tähän saakka ollut hyvä maku pukeutumisen suhteen. Jos muuttuu mun mielestä sopimattomaan suuntaan, niin puutun sitten asiaan.

Vierailija
14/30 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin järkyttävä muoti tytöillä, että siihen kannattaisi jo vanhempien puuttua. Sen kyllä ymmärrän, että murrosikäisen harkintakyky pettää, mutta eivätkö vanhemmat tosiaan välitä vaikka tytöt "näyttävät kaiken".

Tietysti voi kyllä olla niinkin, etteivät vanhemmat tiedä millaisissa vaatteissa tytöt koulussa pyörivät. Miten on?

T. ope myöskin

Vierailija
15/30 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisissa vaatteissa tytär koulua käy.... kun ei kukaan mitään vastaakkaan.

Vierailija
16/30 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/30 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuisin jos kovin vähissä ja paljastavissa kulkisi.

Vierailija
18/30 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella runsaalla rintavarustuksella "siunattu" tuota meidän 15-vuotiasta. Ollaan useampaan kertaan jouduttu huomauttamaan, että ei voi samanlaisissa topeissa kulkea kuin kaverinsa, koska todellakin näyttää aika törkeältä avoimissa paidoissa jne.

Jatkuvasti väännetään myös kättä tästä leggings-muodista. Kun meidän mielestämme leggingsit eivät ole housuja, mutta teinien mielestä sen sijaan ilmeisesti ovat :(

Vierailija
19/30 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en usko että tuollaisissa koulussa kulkee, toisaalta on aika vaikea sanoa yläkoululaiselle mitä laittaa aamulla päälleen kun on töissä tämän lähtiessä ja tulee kotiin kun tämä on jo kotona.

Vierailija
20/30 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippasin koko ketjun huomatessani, että et mitenkään voi olla opettaja, jos et tajua laittaa viivaa kahden vokaalin väliin yhdyssanassa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä