Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saanet raskauspahoinvoinnin takia sairaslomaa?

Vierailija
12.05.2010 |

Millä viikoilla? Tai muuten sairaslomaa raskauden aikana?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinvoinnin takia, tais olla viikolla 11, aiemminkin olisin tarvinu, mutta koska neuvola oli vasta viikolla 10, niin en tienny oikein mistä kysyä. Vissiin ois pitäny mennä tk-lääkärille. Väsymyksen takia oon kans ollu 4pv sairaslomalla.

Vierailija
2/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvoinnin takia 2 vk saikkua rv 7-9. Olisin tarvinnut paljon enemmänkin, mutta se ei ollut mahdollista.

Äitiyslomalle (=saikulle ja äitiyslomalle) jäin rv 26.

Onneksi kaikki meni hyvin, hilkulla se oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pahoinvoinnin takia pois töistä.

Vierailija
4/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko saaneet...paljastaa, kunnon ihminen kysyy että oletteko joutuneet...sairaslomalle! Raskaus ei edelleenkään ole sairaus. Sääliksi käy firmoja, kun on tuollaisia muka-työntekijöitä

Vierailija
5/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkkua ja sanaa ehdi nussimaan. Oletko koskaan edes ollut raskaana loppuun asti?

Vierailija
6/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin olla pariin eri otteeseen muutaman päivän sairaslomalla, koska jatkuva oksentelu vei niin heikkoon kuntoon.

Vierailija
7/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin, siis jouduin, muun syyn takia sairaslomalle viikolla 28. Ei paljon kyselty mielipidettä. Eikä ollut kyse mistään hengenvaarallisesta, lääkäri vaan totesi että parempi nyt näin eli saikulle.

Vierailija
8/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkkua ja sanaa ehdi nussimaan. Oletko koskaan edes ollut raskaana loppuun asti?

poissaolopäivää.

Vierailija
9/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisessa raskaudessa ja nimenomaan pahoinvoinnin takia. Lusmuilua tai ei, niin peruin kaikki vastaanottoaikani niin pitkäksi aikaa, että tunsin olevani taas työkykyinen.

Vierailija
10/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lähellä oltiin kyllä jo äitiysloman alkua muutenkin, mutta pariksi viikoksi jouduin saikulle kun heikotti koko ajan ja meinasin sitten kerran pyörtyä pitäessäni luentoa... oli hemoglobiini tippunut turhan alas eikä muutenkaan stressinsietokyky enää parhaimmillaan, niin lääkäri totesi että "et sä kyllä työkuntoinenkaan ole tuommoisena."

Vierailija
11/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä sairaslomaa. Pahimmat viikot olivat 5-11, mutta pahoinvointi jatkui viikolle 16 asti.

Vierailija
12/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki ja ruuan laitto oli välillä aika vaikeaa kun kaikki hajut sai mut oksentamaan. Sitten kesähelteellä köökin lämpötila nousi helposti yli kolmeenkymmenee, ja kun siellä seisoo 8 tuntia niin on aika heikoilla.

Ja pomo oli juuri tuollainen joka vähätteli ja kehui kuinka HÄN teki töitä viimeiseen asti, mutta vähän eriasia kun istuu perse homeessa toimistossa.

Että ihan mielelläni sinne saikulle jäin.

Vierailija
13/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä sairaslomaa. Pahimmat viikot olivat 5-11, mutta pahoinvointi jatkui viikolle 16 asti.

Vierailija
14/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypermesisi gravidum syyllä : ) juu oikea lusmu olen! Ensimmäisestä oli kolme viikko sairaalassa ja siihen vielä päälle pari viikkoa. Toisesta lapsesta olin "2 kuukautta" tiputuksessa sairaalassa ja sairaslomalla vielä päälle kuukauden ja sinua lusmuksi syyttelijä se raskaus päättyi kuudennella kuulla : (

Kolmannessa raskaudessa olin about kuukauden pois ja neljännessä noin 2 kuukautta enkä niissäkään ilman tiputusreissuja selvinnyt.

Eli pahoittelut työnantajalle, etten tehnyt sairaalasta käsin töitä. Eli te jotka, ette tiedä oikeasti mitä pahoinvointi on painukaa v..tuun. Kokeilkaapas oksentaa vaikka viikonkin ihan kaikki mitä syötte ja juotte, ja miettikää tekeekö silloin mieli töihin kun raskaus ei ole sairaus.

Vierailija
15/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen saanut sairaslomaa kaikissa raskauksissani. Ensin pahoinvoinnista (olin sairaalassa tiputuksessa joka raskaudessa 1-4 kertaa) sitten myöhemmin supisteluista ja paikkojen liian aikaisesta avautumisesta.(silloinkin jouduin sairaalaan ja sain saikkua ja makkamis pakon) Pyysin töissä kevyempiä töitä, mutta pomo ei halunnut niitä minulle antaa vaikka tiesi historiani.

Vierailija
16/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei edelleenkään ole sairaus. Sääliksi käy firmoja, kun on tuollaisia muka-työntekijöitä

Minua tuskin olisi haluttu töihin asiakkaita palvelemaan, kun oksensin 15 kertaa päivässä ja pyörtyilin välissä.

No onneksi ei tarvinnut lusmuodottajana hakea sairauslomaa, kun olin vielä esikoisen kanssa kotona.

Vierailija
17/18 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaussalin instrumenttihoitajana ei töistä oikein tullut mitään kun oksensin useita kertoja päivässä enkä pystynyt syömään juurikaan mitään. Kaikkien raskaudet eivät suju oppikirjan mukaan. Turha täällä on ketään alkaa syyllistämään.

18/18 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hypermesisi gravidum syyllä : ) juu oikea lusmu olen! Ensimmäisestä oli kolme viikko sairaalassa ja siihen vielä päälle pari viikkoa. Toisesta lapsesta olin "2 kuukautta" tiputuksessa sairaalassa ja sairaslomalla vielä päälle kuukauden ja sinua lusmuksi syyttelijä se raskaus päättyi kuudennella kuulla : (

Kolmannessa raskaudessa olin about kuukauden pois ja neljännessä noin 2 kuukautta enkä niissäkään ilman tiputusreissuja selvinnyt.

Eli pahoittelut työnantajalle, etten tehnyt sairaalasta käsin töitä. Eli te jotka, ette tiedä oikeasti mitä pahoinvointi on painukaa v..tuun. Kokeilkaapas oksentaa vaikka viikonkin ihan kaikki mitä syötte ja juotte, ja miettikää tekeekö silloin mieli töihin kun raskaus ei ole sairaus.

KYLLÄ!!! Itse saman kokeneena säälin teitä mukamas kaikentietäviä, ketkä tuomitsee muita, ilman oikeaa tietoa asiasta. Kyllä kun 2kk putkeen ei pysy edes vesi vatsassa.. paino vaan laskee, voit vaan maata aamusta iltaan ja oksentaa vähän väliä ja lopulta tulee vertakin, kun nielu jo halkeaa siitä oksentelusta. Silmissä sumenee ja heikottaa jos yrittää kävellä. Ja EI, se tila EI ole odottavan naisen päätettävissä, joillekin vain puhkeaa niin paha pahoinvointi vaikka tekisi mitä vippaskonsteja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi