Ilta/etälukio. Kokemuksia opiskelusta lapsiperheessä?
Olen 9 ja 8-vuotiaiden lasten äiti, päivätyössä. Nyt alkanut kiinnostaa vihdoin suorittaa lukio ilta tai etälukiona tai puolin ja toisin. Olen matikassa tampio sekä kielissä. Paikallisen lukiomme opo ei tyrmännyt ollenkaan tällaisen "tampion" ideaa vaan kehotti toteuttamaan unelmansa.
Oletteko opiskelleet ilta/etälukiossa? Miten paljon on lähipäiviä viikossa ja miten muuten aikanne on riittänyt näin lapsiperheessä? Mieheni ei kovin innoissaan asiasta, epäilee, etten pysty sellaisesta suoriutumaan ja pelkää joutuvansa lapsenvahdiksi.
Kokemuksia please!!
Kommentit (2)
Itse opiskelin vaippaikäisten kanssa ja olin raskaan, synnytin ja jäin sitten kolmen pienen yh:ksi. Kirjotin kun kuopus oli vuoden.
Itse sain todella hyvin soviteltua kouluiltoja sen mukaan miten sain lapsille vahdin. Kävinköhän 2-4 iltaa kuussa koululla, lähinnä tekemässä tentit ja hakemassa tehtäviä. Vaati suunnitelmallisuutta ja omasta aikataulusta kiinnipitämistä, mutta sujui ihan hyvin. (kirjotin magnan papereilla)
...sitä miestäs. terve vaan, täällä yksi lääkiksessä opiskeleva kahden lapsen äiti. ihan on mahdollista opiskella ja olla vanhempi ja käydä töissäkin, illalla joutuu sitten lasten nukkuessa tekemään kouluhommia. toisaalta eihän se haittaa, jos motivaatio on kohdallaan. :)
tsemppiä!