Hei sinä opettaja/päivähoitaja/harrastusohjaaja, mitä tykkäisit jos saisit
kevätjuhlissa ryhmäsi lapselta:
a) Pentikin kylpypyyhe, saunatuoksu, laadukas viinipullo
b) Lapsen tekemä kortti
c) Lapsen Tiimarista valitsema posliinikoira
Kommentit (18)
a tai b. Tiimarin koriste-esineet eivät niin kovin innosta. Pihakukat on myös loistava juttu. Viime keväänä sain tosi monia erivärisiä ja istutin ne kaikki omaan pihaani. Olivat kauniita koko kesän.
Terv. ope
Toisen makua kun ei voi ikinä tietää niin helposti nämä saunatuoksupyyhe-setit jäävät pyörimään nurkkiin. Sama on koriste-esineiden kanssa. Kortti-kukka-suklaalevy linja on paras, helppoa käyttötavaraa.
a tai b. Tiimarin koriste-esineet eivät niin kovin innosta. Pihakukat on myös loistava juttu. Viime keväänä sain tosi monia erivärisiä ja istutin ne kaikki omaan pihaani. Olivat kauniita koko kesän. Terv. ope
hedelmäkori täynnä hedelmiä oli kanssa tosi ihana lahja :)
A saa olon tuntemaan vaivaantuneeksi.
C lapsi varmaan pitäisi mielummin itse tuon koriste-esineen kuin antaisi eteenpäin
T. LTO
mistä vaan :)
Harvoin olen mitään saanut, pari kertaa piirrustuksen/kortin ja kukat, lämmitti mieltä kovasta !
a) Olisin hämmentynyt. Aivan liian iso lahja.
b) Mieluisin. On ihana yhtyä iloon, joka lapsen silmissä loistaa, kun hän antaa itse tekemänsä kortin tai muun askartelun. Tämä lämmittää eniten.
c) Tavaraa on jo muutenkin, joten ei mielellään näitä. Toki nekin säilytetään ja kulkevat mukana muistoina.
Itse olen hoitoalalla ja kyllä A ilahduttaa ihan varmasti eniten. Tai ylipäätänsä se, että saa jotain. Mieluiten jotain kuluvaa. Parhaat lahjat on ollut jotain hemmottelusaippuaa/rasvaa yms. Lapsen tekemä kortti - no joo - roskiin heitän kuitenkin. Ollaan rehellisiä. tiimarin posliinijuttu menee sekin roskiin.
Mutta useimmiten ei saa mitään, joten kaikki saatu on extraa ja lämmitää mieltä.
"Lapsen tekemä kortti - no joo - roskiin heitän kuitenkin. Ollaan rehellisiä. tiimarin posliinijuttu menee sekin roskiin.
Mutta useimmiten ei saa mitään, joten kaikki saatu on extraa ja lämmitää mieltä.
[/quote]
"
Ihan oikein ettet saa mitään. MInä ottaisin aivan oikeasti mieluiten sen kortin.
Kukaan ei ole haaskannut rahojaan eikä vaivojaan turhaan, lapsi on saanut askarrella ja saa kokemuksen antamisesta ja sekä antajalle että saajalle tulee hyvä mieli. Sitten vielä lapsen kortti on kotona kiva koriste oman aikansa.
Lapsen tekemä kortti - no joo - roskiin heitän kuitenkin. Ollaan rehellisiä
Mutta tuon tekstisi perusteella en ihmettele että et saa yleensä edes korttia.
Kyllä se kortti vaan on paras näistä mutta vielä parempaa on kiitokset. Niitä saa todella harvoin ja on ihana kuulla kun joku kiittää hyvästä työstä tai hoidosta. Useimmiten kun tuntuu ettei työtä arvosta kukaan.
on sanottava että kyllä a-vaihtoehto tietysti on upea ja miellyttää. Mutta olo voisi olla samalla vähän vaivautunut. Kortteja saan paljon ja arvostan lapsen siihen käyttämää aikaa! Mutta realiteetit kehiin; kun mulla ei sellaista kaappia (kuten jollain vastaajalla) ole, johon kortit voisi kerätä, niin kyllä ne roskiin menee. Tiimarin posliiniesineet ovat inhokkejani ja kaapin perälle/kirpputorille menisi. En heitä ehjää tavaraa roskiin kuitenkaan.
A) olisi liian iso lahja yhdeltä oppilaalta. Tänä keväänä ymmärtäisin, kun olen olen opettanut luokkaani kuusi vuotta, nyt lähtevät yläkouluun.
B) aina ihana lähja
C) en itse välittäisi, mutta tykkäisin, koska omat lapseni taatusti haluaisivat sen:)
t:Ope
vaikkapa lukiolaisten ostama opettajalleen. Näin muistan itsekin osallistuneeni joskus keräykseen. Ei yksittäiseltä oppilaalta ja ei ala-koululaiselta varsinkaan.
A) muuten hyvä, mutten käytä alkoholia, joten viinipullo olisi ärsyttävä olkoon kuinka laadukasta tahansa.
B) oikein mukava
C) en välittäisi erityisesti, mutta kuten joku aiempikin mainitsi, niin tytär varmaan pitäisi.
a) Pentikin kylpypyyhe, saunatuoksu, laadukas viinipullo -> Joku noista kolmesta olisi riittänyt. Jos nuo kaikki saisi samassa lahjassa, nolostuttaisi!
b) Lapsen tekemä kortti -> Tykkäisin :)
c) Lapsen Tiimarista valitsema posliinikoira -> Lahjottaisin eteenpäin...
olisi vaihtoehto a pelkistettynä, eli vaikka pyyhe ja tuoksu tai viinipullo. Myös kortti on hyvä vaihtoehto, meillä vaan omatkin lapset kantavat niin paljon kotiin kaikkia hienoja töitä ettei tiedä minne niitäkään laittaisi. Pikkuesineitä en toivo. Kaikki kulutettavat lahjat ovat parhaimpia.
a) olisin vaivautunut, mielestäni liian iso lahja
b) olisin iloinen
c) ihan ok (ihan suoraan sanoen olisi parempi kannustaa lasta tekemään ihan itsetehty kortti)