Pelargonia = mummojen kukka?
Kommentit (20)
Pelakuut on mummojen kukkia, ei pelargoniat :)
ja olen 20v, että en ihan vielä eläkeiässä
olen kuullut. Sopivat siis kaupunkiinkin. Ja ei kai niissä ole ikärajaa...
Itse haluaisin mummola puutarhan eli vanhoja kestäviä peronnoja.
Pelakuut on mummojen kukkia, ei pelargoniat :)
vitsi vitsi...ei tainnut upota...
T: 7
kun niihin tulee yksikin kuihtunut kukinto se pistää silmään kuin ruoste Audin kyljessä
vanhanaikaisuushan on juuri muotia! Oikeasti.
Minun silmää vaan ei pelargoniat miellytä, pidän niitä oikeasti harvinaisen rumana kukkana. Tosin sympaattisuutensa puolesta jollain tapaa silti pidän niistä, mutta itselle en hankkisi.
Itse haluaisin mummola puutarhan eli vanhoja kestäviä peronnoja.
ritarinkannuksia, ukonhattua, palavaa rakkautta, kevätkaihonkukkaa,kuunliljoja,sormustinkukkaa... Ne on ihania. Ja pelakuut myös ;-D
johan laulussakin sanotaan, että se kukkii mummon akkunalla
Ainakin meillä vaaleanpunaiset Mårbackat sopii sekä sisälle että ulos kuin nenä päähän. Ja ovat ihania!
kaikenikäisten keskuudessa, ei ole mikään mummokukka. Toisaalta, nythän on monet mummojutut muotia muutenkin, homing-aate esimerkiksi.
itse tykkään ja mökillä on ikkunoilla ja kotonakin, uusista pistokkaista saa nopeasti lisäkukkia.
Vien niitä lahjaksi ja on kelvannut.
että ovat tosi trendikkäitä, että se siitä mummokukasta ;-D
lajikkeita on tuhottomasti. Itse pidän riippapelargoneista.
lajike, joka menestyy minun hoivissani istuttamisesta syyskuuhun. Mulla on vain pelargonioita ja sitten pari riippuorvokkia. Nyt juuri opin että on riippupelargonioitakin, jes!
lajike, joka menestyy minun hoivissani istuttamisesta syyskuuhun. Mulla on vain pelargonioita ja sitten pari riippuorvokkia. Nyt juuri opin että on riippupelargonioitakin, jes!
Mulla oli aivan upea riippupelargonia viime kesänä. Ja tänä kesänäkin hankitaan:).
Nyt vasta nuoretkin on tajunnut, kuinka komea ja aika helppohoitoinen tuo pelargonia on. Se voi menestyä myös kuumalla, lasitetulla parvekkeella.
aikaisemmin en suostunut, kun kotona oli joka kesä parveke niitä täynnä. Ehkä olen kasvanut jo ulos siitä, että omassa kodissa ei saa olla mitään samaa kuin lapsuudenkodissa.
Mutta ne ovat helppohoitoisia ja kestävät hyvin aurinkoa, siksi nyt meilläkin.
Yleensä hempeää, vaaleanpunaista, joskus muutakin pelargoniaa. Meillä lasitettu, aurinkoinen parveke, joten pelargonia rakastaa olosuhteita ja kukkii kuin viimeistä päivää. Lisälannoitetta annan muutaman kerran kesässä, muuten vain vettä. Todellakin kukkivat marraskuun puolelle saakka, ei haittaa pikku pakkaset, kun parvekelasit. Syksyllä pikkupakkasilla ei kannata kasveja kastella kovin märiksi.
Mielestäni pelargonia on mitä kiitollisin parvekekasvi ja niin helppohoitoinen!
ihan eri kukka