Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan täynnä tunnelukkoja :((((((((((

Vierailija
21.04.2010 |

tehkääpä tekin testi jos ette vielä ole nähneet tätä http://www.mentores.fi/testi.htm

minulla on tulosten mukaan erittäin vaikuttavat tunnelukot monella osa-alueella.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vain hylkääminen erittäin voimakas. Muita heikkoja tunnelukkoja lisäksi. Ilman 5v terapiaa tilanne olisi toinen.

Vierailija
2/10 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yksikään tunnelukko ole auennut. Joskus traumat ovat liian vaikeita. Näillä mennään.

Vierailija
4/10 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko vaihtaa terapiaa? Oletko koettanut mitään kehoterapiaa?

eikä yksikään tunnelukko ole auennut. Joskus traumat ovat liian vaikeita. Näillä mennään.

Vierailija
5/10 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v kognitiivis-analyyttisessä ja yli 3 v psykodynaamisessa. En sano, että olivat täysin hyödyttömiä, mutta lukot eivät auenneet eivätkä tule koskaan aukeamaan. Terapia piti hengissä silloin kun itsetuhoisuus oli vaikeinta.

Kuten sanottu, ihminen voi joskus mennä niin rikki, ettei ehjää enää tule.

Minkään terapian vaikuttavuus ei muutenkaan koskaan ole 100%, ei edes lähelle.

Jatkan elämääni sillä tavalla kuin se on mahdollista. Se elämä on kyllin hyvää minulle, koska muutakaan ei ole.

Vierailija
6/10 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrautuminen: erittäin vahva (taustalla äitiys jo hyvin nuorena ja useampi lapsi, tähän olen oppinut)

Hyväksynnän haku: vahva

Emotionaalinen estyneisyys: keskivahva

Muut heikkoja.

Vierailija
7/10 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alistuminen, ulkopuolisuus, emotionaalinen estyneisyys, hyväksynnän haku, uhrautuminen vahvoja. Vaativuus keskivahva. Pitäisiköhän munkin harkita terapiaa?

Vierailija
8/10 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeutus

Tunnelukon voimakkuus:erittäin vahva

Minun ei tarvitse toimia samojen sääntöjen tai sosiaalisten normien mukaan kuin muiden. 6

Minun tapani tehdä asiat on oikea tapa. Suutun tai turhaudun, jos asiat eivät mene mieleni mukaan. 6

Hurjastelen liikenteessä tai muuten rikon yhteiskunnan asettamia sääntöjä. Mielestäni minulla on oikeus siihen. 6

Pidät itseäsi erityisenä ja oikeutettuna tavanomaisesta poikkeaviin toimintatapoihin. Omat tarpeesi ovat sinulle tärkeämpiä kuin toisten. Olet vaativa ja kontrolloiva muita kohtaan, ja haluat että asiat menevät niin kuin sinä haluat. Sinun on vaikea hyväksyä ei-vastauksia ja vastustusta, kun haluat jotain. Haluat varmistua siitä että saat kaiken mitä haluat, miten haluat ja koska haluat. Luultavasti olet impulsiivinen ja toimit mielihalujesi mukaan, etkä aina mieti tekojesi seurauksia. Tylsistyt ja pitkästyt helposti, ja sinusta saattaa tuntua etteivät rutiinitehtävät ole sinua varten - sinun ei pitäisi joutua tekemään niitä. Sinun voi olla vaikea ilmasta vihaasi rakentavasti, vaan se ilmenee raivokohtauksina ja sopimattomana käyttäytymisenä. Itsekurin ja rajojen puute johtaa helposti riippuvuuksiin, ja sinun voi olla vaikea lopettaa juomista, tupakointia, ylensyöntiä tai muuta ongelmakäyttäytymistä. Saatat rikkoa lakia tai sääntöjä - vaikkapa hurjastelemalla liikenteessä, huijaamalla liiketoimissa tai verotuksessa - koska uskot että sinulla on siihen oikeus. Oikeutuksen tunnelukon kanssa on hyvä olla ja et siksi ehkä näe omaa käyttäytymistäsi ongelmallisena, mutta läheisesi pitävät. Ennen pitkää tunnelukkosi kuitenkin saattaa sinut vaikeuksiin. Saatat hankkiutua suhteeseen alistuvan kumppanin kanssa, jota voit dominoida ja kohdella huonosti. Tai tunnet vetoa vaativiin, järjestelmällisiin ja kurinalaisiin ihmisiin, jotka tuovat vastapainoa kurittomuuteesi. Oikeutuksen tunnelukko on useimmiten kompensaatiota toista tunnelukkoa - vajavuuden, tunnevajeen, ulkopuolisuuden tai alistumisen tunnelukkoa - vastaan.

Rankaisevuus

Olen ankara itselleni jos teen virheen tai tunaroin ja saatan rangaista itseäni siitä. 6

Olen vihainen itselleni koska olen niin heikko, tunteellinen tai tarvitseva. 6

Moitin tai nimittelen itseäni tyhmäksi, laiskaksi tai itsekkääksi. 6

Olet hyvin ankara itsellesi ja rankaiset itseäsi jos toimit väärin. Olet usein vihainen itsellesi ja moitit itseäsi tekemistäsi virheistä. Saatat miettiä tekemisiäsi jälkikäteen, ja tuntea syyllisyyttä tai häpeää siitä miten olet toiminut. Saatat olla vihainen itsellesi koska olet joskus heikko, tunteellinen tai tarvitseva. Jos jotain pahaa tapahtuu sinulle, saatat ajatella että se oli ansaittua, etkä kaipaa myötätuntoa tai sääliä. Saatat olla rankaiseva myös lähimmäisiäsi kohtaan. Lapsesi saattavat kuulla kunniansa jos asiat eivät mene mielesi mukaan. Sinun on vaikea antaa anteeksi itsellesi ja toisille etkä hyväksy puolusteluja kovin helposti.

Riittämätön itsekontrolli

Tunnelukon voimakkuus:vahva

Olen impulsiivinen ja pitkästyn helposti, rutiinitehtävät ole minua varten. En aina mieti tekojeni seurauksia. 4

Minun on vaikea asettaa rajoja itselleni ja siksi teen liikaa asioita jotka ovat haitallisia minulle (esim. juon, syön, poltan, pelaan uhkapelejä). 4

Minun on vaikea hallita halujani, tunteitani ja mieleni yllykkeitä. Minun on vaikea ilmaista vihaa rakentavasti. 6

Olet hyvin impulsiivinen, annat mielijohteiden ohjata elämääsi. Sinun on vaikea keskittyä mihinkään pitkäksi aikaa, koska mieleesi tulee toimintayllykkeitä ja haluaisit tehdä jotain muuta. Sinun on vaikea hallita omia halujasi, tunteitasi ja mielen yllykkeitä. Et aina mieti tekojesi seuraamuksia, mikä saattaa sinut ongelmiin. Olet ehkä joutunut ongelmiin auktoriteettien kanssa. Elämäsi on enemmän tai vähemmän kaaoksessa. Sinun voi olla vaikea ilmaista vihaasi rakentavasti, vaan se ilmenee raivokohtauksina ja sopimattomana käyttäytymisenä. Itsekurin ja rajojen puute johtaa helposti riippuvuuksiin: juomiseen, tupakointiin, ylensyöntiin, seksiriippuvuuteen, nettiriippuvuuteen tai muuhun ongelmakäyttäytymiseen. Aloitat hankkeita hetken mielijohteesta, mutta hankkeet jäävät usein puolitiehen, ja niitä useita menossa yhtä aikaa. Tylsistyt ja pitkästyt helposti, ja sinusta saattaa tuntua etteivät rutiinitehtävät ole sinua varten. Työelämässä impulsiivisuutesi saattaa johtaa toistuviin epäonnistumisiin, kun et pääse tavoitteisiisi. Ihmissuhteissa saatat etäännyttää läheisesi käyttäytymiselläsi. Saatat tuntea vetoa vaativiin, järjestelmällisiin ja kurinalaisiin ihmisiin, jotka tuovat vastapainoa kurittomuuteesi.

Kietoutuneisuus

En tiedä mitä minä itse haluan tai tarvitsen koska vanhempani tai kumppanini vaikuttavat minuun niin vahvasti. 6

En ole itsenäistynyt vanhemmistani ikäisteni tavalla. 6

Minun on puhuttava vanhempieni kanssa lähes päivittäin, muuten vanhempani saattavat loukkaantua ja tunnen syyllisyyttä. 6

Sinusta tuntuu, että olet niin kietoutunut vanhempiisi tai kumppaniisi, ettet enää tiedä kuka itse olet. Sinun on vaikea eriyttää mielipiteesi vanhempien tai kumppanin mielipiteestä, joten yleensä olet samaa mieltä heidän kanssaan. Vaikka olisitkin sisimmässäsi eri mieltä, haluat olla samaa mieltä ja saatat mukauttaa mielipiteesi sopivaksi. Sinusta saattaa tuntua, että vanhempasi tai kumppanisi elää kauttasi, ikäänkuin sinulla ei olisi omaa elämää lainkaan. Et tiedä mitä haluat, mitä tarvitset tai mitä tunnet. Toimit kuten vanhempasi edellyttävät. Jos jättäisit jotain kertomatta vanhemmallesi tai kumppanillesi, tuntisit syyllisyyttä koska se voisi loukata toista. Et ole kyennyt itsenäistymään vanhemmistasi.

Vierailija
9/10 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten että näitä ongelmia on sitten aikuisena ja PALJON.

Vierailija
10/10 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v kognitiivis-analyyttisessä ja yli 3 v psykodynaamisessa. En sano, että olivat täysin hyödyttömiä, mutta lukot eivät auenneet eivätkä tule koskaan aukeamaan. Terapia piti hengissä silloin kun itsetuhoisuus oli vaikeinta. Kuten sanottu, ihminen voi joskus mennä niin rikki, ettei ehjää enää tule. Minkään terapian vaikuttavuus ei muutenkaan koskaan ole 100%, ei edes lähelle. Jatkan elämääni sillä tavalla kuin se on mahdollista. Se elämä on kyllin hyvää minulle, koska muutakaan ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi