Jos sinlla on lääkäin kirjoittama sairauslomalappu niin joudutko
kuitenkin täyttämään myös sairauslomahakemuksen työnantajalle?
Kommentit (6)
soitto riittää, ja todistuksen voi viedä töihin palatessaan. Toisaalta, kun ajan linja-autoa, niin ajomestarin (=työnjohtaja) tai päivystävän kuljettajan täytyy tietää, oonko tulossa vai en. Ja kun listassa näkyy, että tuun / en tuu se riittää.
Jos on sairaslomalla EI SAA MENNÄ TÖIHIN! Tai no ei voida sanoa "ettei saa mennä", kukaan ei sitä sinällään kiellä/vahdi, mutta jos sattuu jotakin niin vakuuutukset eivät korvaa.
Tässä on kaksi puolta, se että työnantajalle saattaa tulla ongelmia jos vaikkapa sydänkohtauksen jälkeen sairaslomalla oleva tulee etuajassa töihin --> ajaa trukkia --> saa kohtauksen ja törmää seinää mikä hajoaa +trukki rikkoutuu jne. =vakuutus ei korvaa koska töissä oli henkilö jonka piti vielä olla saikulla (=lääkäri oli katsonut ettei henkilö ole työkykyinen esim. 5 viikkoon vaikka tämä itse oli kokenut olevansa työknnossa jo 4 jälkeen)
Myös itse voi kärsiä, jos on vaikkapa käsileikkauksessa ja kokee että käsi toimii hyvin jne. viikkoa ennen sairasloman loppumista ja palaa töihin. Sitten on töissä ja nostaa vaikka jotakin laatikkoa ja käsi muljahtaa sijoiltaan tm. --> vakuutus ei korvaa, koska lääkäri oli määrännyt saikkua pidemmäksi aikaa ---> henkilön ei olisi pitänyt olla töissä.
KYLLÄ: nuo ovat harvinaisia tapauksia, mutta pikku kompastuminen töissä tm. voi "käräyttää" siitä että saikkulainen on ollut töissä.
lähin esimies hyväksyy, jotta saa palkan tuolta ajalta. Osalla ihmisistä käsitys, että lääkärintodistus on "sitova" työnantajaa kohtaan. Työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta automaattisesti hyväksyä näitä todistuksia, vaikka varmaan yleensä niin käytännössäa tehdäänkin.
Jos on sairaslomalla EI SAA MENNÄ TÖIHIN! Tai no ei voida sanoa "ettei saa mennä", kukaan ei sitä sinällään kiellä/vahdi, mutta jos sattuu jotakin niin vakuuutukset eivät korvaa. Tässä on kaksi puolta, se että työnantajalle saattaa tulla ongelmia jos vaikkapa sydänkohtauksen jälkeen sairaslomalla oleva tulee etuajassa töihin --> ajaa trukkia --> saa kohtauksen ja törmää seinää mikä hajoaa +trukki rikkoutuu jne. =vakuutus ei korvaa koska töissä oli henkilö jonka piti vielä olla saikulla (=lääkäri oli katsonut ettei henkilö ole työkykyinen esim. 5 viikkoon vaikka tämä itse oli kokenut olevansa työknnossa jo 4 jälkeen) Myös itse voi kärsiä, jos on vaikkapa käsileikkauksessa ja kokee että käsi toimii hyvin jne. viikkoa ennen sairasloman loppumista ja palaa töihin. Sitten on töissä ja nostaa vaikka jotakin laatikkoa ja käsi muljahtaa sijoiltaan tm. --> vakuutus ei korvaa, koska lääkäri oli määrännyt saikkua pidemmäksi aikaa ---> henkilön ei olisi pitänyt olla töissä. KYLLÄ: nuo ovat harvinaisia tapauksia, mutta pikku kompastuminen töissä tm. voi "käräyttää" siitä että saikkulainen on ollut töissä.
oleva urbaani legenda.
Se lääkärin lappu on vain suositus jota voi noudattaa tai olla noudattamatta. Ei sillä ole vaikutusta vakuutuksiin.
niin käsittääkseni saa silti tunkea töihin, jos siltä tuntuu. Saikkulapulla vahvistetaan sairasloma ja siihen merkitään myös ne päivät, joilta ei ole lekurintodistusta.