Silja Line vs Viking Line, kannan korteni kekoon
Täällä on välillä vääntöä asiasta silja vs viking, ajattelin nyt kertoa oman mielipiteeni: Olen aina ennemmin ollut Siljalla, nyt lähdettiin Viking Amorellalle kun halvalla päästiin, no, kokemus oli erittäin positiivinen! Laiva oli todella siisti, lapsille iso pallomeri ja toinen leikkihuone, ja kivasti ohjelmaa, Ville Viking-kissa menossa mukana. Ruoka oli hyvää ja palvelu joka paikassa todella ystävällistä. Eli tämä Siljan kannattaja siirtyy käyttämään Viikkaria tästä eteenpäin :)
Kommentit (8)
Ja huomattavasti paremmat ruuat ja ystävällisempi palvelu, kuin Siljalla nykyään. Laiva oli vanhempi, joten leikkitilat pienet, ja muutenkin kulahtaneempi, mutta hytti oli mainio, parisänky ja kerrossängyt. :)
jälkeen,tulen sitten kommentoimaan mikä oli taso :)
kävin pitkästä aikaa viikkarilla ja oli ihan ok, muttei siljan veroinen. Viikkarin ehdottomasti paras puoli on lyhyempi matka kaupungille Tukholmassa.
mutta siljan bussikuljetus on aivan erinomainen ja niillä pysäkeillä pääsee lähelle kaikkea joten minä ainakin itse matkustan mieluummin perheeni kanssa tasokkaissa laivoilla siljalla ku pienillä purkeillä viikkarilla :))
ehkä 500 metriä. Joten minusta keskustaan on kätevämpi kulkea Siljalta. Mutta suosimme kyllä Viikkaria ihan ap:n mainitsemista syistä.
kun menin Katajanokalle töihin. Saatiin auto parkkiin työpaikan paikalle ja kävin ruokatunnilla tekemässä lähtöselvityksen jne.
Silloin yhtäkkiä tajusin Vikari on täynnä ihmisiä eikä vihaisia kurpitsoja, mitä kilpailijoilla on.
Ollaan oltu Vikarin kannattajia lähes siitä asti kun Tallink osti Siljan.
Ja pieni plussa. Vikarilla on tämä bonus ja osta. Ostettiin pari vuotta sitten kolmet häälahjat siellä murto-osalla ovh hinnasta.
Ystäväni työskenteli laivoilla kosmetiikkakonsulenttina noin kymmenen vuotta sitten ja olin hänen mukanaan useampia kertoja molemmilla laivoilla, ja lisäksi vielä omat reissut.
Silja on miellyttänyt enemmän.
Nyt olimme perheen kanssa viikko sitten Siljalla vähän paremmassa Commodore-hytissä. Suosittelen! Hinta on vähän kovempi kuin tavallisessa kerrossänkyhytissä, mutta toisaalta siihen kuuluu ilmaiset aamiaiset Bon Vivant-ravintolassa sekä erillinen oleskelutila, jossa on esim. virvokkeita, hedelmiä ja leivonnaisia ilmaiseksi. Lisäksi hytti on kyllä todella paljon miellyttävämpi!
Meille sattui kaiken lisäksi tosi kiva hytti, jossa oli "ikkunaparvi", josta saattoi katsella suoraan eteenpäin laivan kulkusuuntaan. Maisemat olivat mahtavat! Lapset tietenkin petasivat nukkumapaikkansa sinne levitettävän sohvan sijaan.
Suosittelen myös syömistä paremmissa ravintoloissa Buffetin sijaan, se on aika masentava paikka...
nykyään käydään melkein vain Vikingillä. Ennen Silja oli parempi, mutta sen taso on laskenut ja Viikkarin noussut.