Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivat limakalvot, seksi ei onnistu. Mitä voi tehdä?

Vierailija
10.05.2010 |

Imetys on aiheuttanut mulle todella kuivat limakalvot. Seksi ei onnistu edes liukkarin kanssa. Onko tässä mitään tehtävissä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaa ollaan kokeiltu, mutten nyt muista merkkejä. Jotain "tavallisia" kuitenkin, mitä saa marketeista. Riitti se liukastamaan, mutta silti limakalvot olivat arat, eli epäilyttää riittääkö pelkkä liukkari ongelmaan.

t. ap

Vierailija
2/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu, ei riittänyt mikään liukkari. On vissiin olemassa jotain estrogeenivoidetta(?), mutta en tiedä yhteensopivuudesta imetyksen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pitäisikö käydä lääkärissä? Ei huvittaisi lopettaa imetystä tuon vuoksi aiemmin kuin muuten tarvitsisi, mutta jos hankitaan useampi lapsi, niin tästä tulee helposti vuosikausien lähes täysin seksitön aika.

t. ap

Vierailija
4/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi hyvä ja helppo levittää suihkepullon ansiosta. Noi markettiliukkarit on huonoja. Itsekin imetän ja aina sekstaillessa käytetty.

Vierailija
5/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceridalia seuraavaksi, toivottavasti se auttaa.

t. ap

Vierailija
6/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa apteekista ilman reseptiä, ja niitä voi turvallisesti käyttää imetysaikanakin. Mulle määräsi lääkäri noita jälkitarkastuksessa ohentuneisiin limakalvoihin.

Itsekin luulin jälkitarkastukseen mennessäni, että mulla on kuivat limakalvot raskauden jäljiltä & imetyksestä johtuen, mutta lääkäri sanoi, että ongelma ei ole niinkään kuivuus, vaan limakalvojen ohuus. Sulla voi ihan hyvin olla sama pulma.

Meillä tuo Ceridal on muuten ollut parasta liukkaria.

Vierailija
7/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten voi käyttää, jos käyttää kondomia ehkäisynä. Ihan muistutuksena vain :)

-8

Vierailija
8/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut tosiaan käyttää ehkäisyä :D Kortsut kyllä saattaa ärsyttää limakalvoja, mulla ainaskin,eipä olla moneen kuukauteen niitä käytetty.

t: se Ceridalin ehdottaja

Vierailija
9/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy varmaan ostaa molempia. On varmasti limakalvot ohuetkin, ehkä se on suurempi ongelma, mutta on ne tosi kuivatkin.

Mä kans kysyin tuosta jälkitarkastuksessa, kun alapään limakalvot olivat silloin arat vaikkei edes yrittänyt harrastaa seksiä. Se vain naureskeli, että kai ne nyt on arat, kun ovat niin kuivat, että ovat rikki. Ei sanonut mitään, että asialle voisi tehdäkin jotain, antoi vaan ymmärtää, että on ihan normaalia ja ennen puolta vuotta synnytyksestä ei asioille tehdä mitään. Nyt on mennyt jo yli ja sama vika on yhä.

t. ap

Vierailija
10/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli sama ongelma ekat 3kk. Tuota estrogeenivoidettakin kokeilin, mutta mulle tuli siitä kamalat vihlonnat kohtuun. Ajan kanssa sitten pikkuhiljaa helpotti (imetin 11kk).

Vierailija
11/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 8 kk. Puoleen vuoteen enää tilanne ei ole parantunut miksikään.

t. ap

Vierailija
12/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cicatridina-nimisiä emätinkapseleita, sisältävät hyaluronihappoa. Mä kokeilin näitä imetyksen aikana ja suosittelen.

http://www.cicatridina.dk/shop/Fin/frontpage.html

Vierailija
13/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lääkäri ei jälkitarkastuksessa vaivautunut kertomaan, että tuohon on olemassa jotain itsehoitovalmisteita. Mä kyselin sitä täällä ja sain vinkin tuosta hyaluronihaposta, kiitos sille joka silloin vinkkasi...

Vierailija
14/16 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänhän on olemassa vaikka mitä helpotusta. En edes osannut etsiä, kun jäin jotenkin siihen käsitykseen, ettei tälle sen kummemmin tehdä mitään.

Miksi ihmeessä lääkärikään ei voinut mainita mitään aikanaan? Ei olisi turhaan tullut kärvisteltyä näin pitkään ongelman kanssa. Tuntuu, että täältä saa joskus parempaa apua kuin joiltakin lääkäreiltä.

t. ap

Vierailija
15/16 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin gynekologin tarkastuksessa. Lääkäri oli aika "rempseä" mutta kai hänen piti jotenkin saada minut käsittämään...heti kun vilkaisi sisääni niin sanoi tiukasti -Nyt saa kuuraminen riittää, rouva on kuurannut aivan liikaa...

Hän näytti ettei "tämän alemmas saa vettä mennä, -lisäsi - Kyllä se hoitaa itte ittensä.

Olen jo vähän iäkkäämpi, lapsia nuorena äitinä hankittu ja vanhemmalla iälläkin. Limakalvot alkoivat kuivua jossain vaiheessa, vaikka en sen takia mennyt gynelle, vaan yleistarkastukseen ja onneksi hän puuttui asiaan.

Aloitin ensin Cediradilla mutta samanaikaisesti ostin tyrnimarjakapseleita. Tyrnimarja on limakalvoille hyväksi. Ja en enää käytä pesuaineita suihkussa niin että pääsisi limakalvoille, en suihkuttele entiseen tahtiin, vaaan pesen lääkärin ohjeen mukaan.

En onnistunut ekalla kerralla laittaa varmennusta kun on tottunut suoraa lähettämään, joten pieleen meni se kerta.

Muutin otsikkoa koska luki "Sama viestiä ei voi.."

Saa nähdä jos saan tämän lähtemään kun varmennus on viisi miinus kuusi...no ei kelvannut -1, ei 1 ja nyt viisi plus seitsemän on uusi varmennus. Olen taas vaihtanut otsikon ettei vaikuta samalta viestiltä..on tää kans...

Vierailija
16/16 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen yleiskunto vaikuttaa alapään limakalvojen kuntoon todella paljon niin miehillä kuin naisilla ja tietenkin vesipesu korkeintaan kerran päivässä.

Kannattaa muistaa kostumisen ja limakalvojen kunnon olevan kaksi eri asiaa.