Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnaiseni on niin hyvä,

Vierailija
10.05.2010 |

että mun ei rahallisesti kannata mennä töihin. Ja kun en koe mitään erityistä kutsumusta, raha on tärkeä motivoija.

Olen ollut vuosia hyväpalkkaisissa töissä, joiden perusteella maksettavalla ansiosidonnaisella elelen hyvin.

En enää halua/voi palata aiemmalle uralle ja uudet uramahdollisuudet on melko lailla huonompipalkkaisia.

Jos vielä maksaisin hoitomaksut, olisin takuuvarmasti miinuksen puolella.

On tämä kumma systeemi, mutta en voi olla ottamatta tätä rahallista hyötyä ja siksi hoidankin lapset kotona. Ja olen ainakin 500 päivää työttömänä.

Mielessä käy puheet "työkkärin pakottamisesta" huonoihin töihin. Mutta luulen, ettei ketään vastentahtoaan laiteta taloudelliseen ahdinkoon. Vai onko tällaisesta esimerkkejä?

Ja mielelläni lähtisin työvoimapoliittisiin koulutuksiin, mutta uuden lain mukaan ne kallisarvoiset 500 päivää kuluvat koko ajan kurssia käydessä, eipä se juuri motivoi...

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arjen sankari pienten lasten kanssa kotona.

Vierailija
22/26 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko se nuorin juuri täyttänyt kolme, kun ryhtdyit töitä hakemaan ja jos vastaa, että sehän on jo 5v niin saa ymmärtäväisen katseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei niistä työvuosista ole iloa ja jos työvuosia on jäljellä vielä 25 niin eläkekertymäsi ei voi olla kovin iso, se kun jyvitetään työssäolovuosilla, ei elinvuosilla!

Vierailija
24/26 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin lähetettävässä tiedotteessa saisin tällä hetkellä eläkettä vajaat 600€/kk. Ajattelin, että tuo on ja pysyy. Ja lisää kertyy, kunhan töihin menen. Pitää vissiin alkaa heti eläkesäästäjäksi, jos kaksi vuotta pois työelämästä romahduttaa noin eläkkeeni. Kiitos vinkistä!

Vierailija
25/26 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuohon 600 euroon iskee vielä elinaikaodotusleikkuri eli se on teoreettinen summa, ei maksettava.

Vierailija
26/26 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten en usko että sulla on "hyvä" tulotaso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi