Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voileipäkakku ei ole nyky aikaa!

Vierailija
10.05.2010 |

Nykyisin tarjotaan suolapaloja,iso voileipäkakku on aika vanha juttu...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se on ihanaa!! Turhan harvoin sitä vaan saa nykyään. Viimeksi olen syönyt sitä juhlissa nelisen vuotta sitten. Saisipa joskus!

Vierailija
22/40 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaan tehdä voileipäkakkuja sekä pieniä suolaisia. Ei voileipäkakun teossa kauan mene jos osaa sen tehdä, mutta itse en niistä perusta. Suomalaisten tapa on junnata paikoillaan ja niin myös tässä asisassa. Kokeilunhalu puuttuu ja tarjottavat ovat aina niitä samoja tylsiä tarjottavia. Aika tylsää käydä useissa juhlissa, kun joka paikassa samat tarjottavat. Itse teen joka juhliin jotain uutta tarjottavaa ja nytkin poikani puolivuotisjuhliin olen keksinyt uudet herkut tarjottavaksi.

suuritöinen että kaikki ei sitä jaksa tai osaa tai viitsi. Suolapalat on helpompia ja nopeampia. Eli oikeasti on kyse tekijöiden uusavuttomuudesta tai sen puuteesta, ei siitä onko joku modernia tai ei.

ettei juhliin ruuan takia tarvitse mennä. Vai ihan poikasi puolivuotisjuhliin hohn hoijaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä voileipäkakku aina paraiten kauppansa tekee.

Vierailija
24/40 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä olen tenava kylässä saanut pahaa voileipäkakkua. Meillä ei myöskään äiti koskaan näitä tehnyt. Nyt myöhemmin olen maistanut hyvää voileipäkakkua ja kiinnostaisikin sellaisen tekeminen omiin juhliini. Ei kukaan haluaisi minulle paljastaa parasta ohjettaan? Siinä ei saisi olla majoneesia, sillä en voi syödä kananmunaa (mutta munatonta majoneesiakin taitaa löytyä?). Ja kylmäsavulohi / graavilohi -versiot kiinnostaa kovin. Nyt kaikki parhaat vinkit kehiin! Kertokaa myös miten vältän kaikki virheet joita aloitteleva voileipäkakkuilija voi tehdä.

mutta käypä tuolta etsimässä itselle sopiva...niitä voi rohkeasti myös muutella omaan makuun...kokeilemalla parhaat löytyy.. =)

Vierailija
25/40 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä olen tenava kylässä saanut pahaa voileipäkakkua. Meillä ei myöskään äiti koskaan näitä tehnyt. Nyt myöhemmin olen maistanut hyvää voileipäkakkua ja kiinnostaisikin sellaisen tekeminen omiin juhliini. Ei kukaan haluaisi minulle paljastaa parasta ohjettaan? Siinä ei saisi olla majoneesia, sillä en voi syödä kananmunaa (mutta munatonta majoneesiakin taitaa löytyä?). Ja kylmäsavulohi / graavilohi -versiot kiinnostaa kovin. Nyt kaikki parhaat vinkit kehiin! Kertokaa myös miten vältän kaikki virheet joita aloitteleva voileipäkakkuilija voi tehdä.

mutta käypä tuolta etsimässä itselle sopiva...niitä voi rohkeasti myös muutella omaan makuun...kokeilemalla parhaat löytyy.. =)

http://www.kotikokki.net/reseptit/haku/

Vierailija
26/40 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=2157&rname=kreikkala…Äkakku

Sopii monille, koska sitä voivat syödä myös "lihattomat" ihmiset. Ja olen tehnyt sen myös täysin laktoosittomana. HErneeversoille olen allerginen, ne olen korvannut tammenlehtisalaatilla. Lätkinyt lehtiä vain sinne reunoihin. Kalalle allergisena minulla ei ole fisukakkureseptiä. Mutta kaikki eivät voi tosiaankaan syödä kalaa (tai eivät pidä) - tämä sopii heillekin.

Olen tehnyt tämän kakun lukuisia kertoja ja sitä odotetaan ja toivotaan.

Kokeile!

Vierailija
27/40 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tee enää voileipäkakkua.

Vierailija
28/40 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en oo koskaan ymmärtänyt, miten voileivät ja kakku liittyy toisiinsa. En myöskään ymmärrä, kun jotkut tuntuu ajattelevan että voileipäkakku on ainoo suolanen mitä juhlissa voi tarjota. Mä en tykkää yhtään, ne on vaan outoja!

No miten liha ja pulla liittyy mitenkään toisiinsa? Tai silli ja salaatti? Eiköhän kyse ole siitä, että voileipäkakku on kakun muotoinen. Ihan yhtähyvin sitä voisi kutsua suureksi kerrosvoileiväksi. Näitä kysymyksiä....

Vierailija
29/40 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tee enää voileipäkakkua.

No kyllä tekee. Meilläkin on ollut perheessä vuosien varrella jotkut 65 juhlat, joissa on tarjottu voileipäkakkua, kun sitä aina odotetaan tarjottavaksi.

Vierailija
30/40 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyky aikaa ei ole nykyaikaa.

Vierailija
31/40 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakut olivat kuulemma Perttu Häkkisen lempparitarjottavaa kutsuilla.

Vierailija
32/40 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku on hyvää oli aikakausi mikä tahansa

Vierailija
33/40 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä voileipäkakku on ihan parasta. Varmasti otan, jos on tarjolla. 

Vierailija
34/40 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suuritöinen että kaikki ei sitä jaksa tai osaa tai viitsi. Suolapalat on helpompia ja nopeampia. Eli oikeasti on kyse tekijöiden uusavuttomuudesta tai sen puuteesta, ei siitä onko joku modernia tai ei.

Olen eri mieltä. Voileipäkakun täyttö ja koristelu vie puolet siitä ajasta, mitä pieniä suolapaloja väkertäessä menee. Kun niitä ’pikku’ suolapaloja syödään useampi per hlö. Kakkua otetaan pala tai kaksi, kun on täyttävämpää. Hitto niitä pirun ’nappeja’, joita täyttelet satoja vaikka 50 hlö:n juhliin. Niitä on tehtävä kolmin-nelinkertainen määrä. Ja tietenkin niiden täytyy näyttääkin hyvältä - eli ei vain teelusikalla isketä täyte päälle… Isoihin juhliin voileipäkakkua kiitos - oikein tehtynä, hyvillä täytteillä ja kuorrutus kerma/majo-seoksella, eikä millään äklöllä tuorejuustolla.

Vierailija
35/40 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yks haisee mikä on "trendikästä ".

Syön sitä mikä on hyvää, on sitten vaikka 1600-luvulta.

Sitä paitsi tää NYKY AIKA on ihan p*rseestä.

Vierailija
36/40 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä on resepti sinulla?

Vierailija
37/40 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaika on yhdyssana.

Vierailija
38/40 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on nykyaikaa siinä missä muutkin tarjottavat. Mikä tahansa, mikä on hyvää sopii tarjottavaksi.

Vierailija
39/40 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman parasta lohikakkua,eli voileipä kakkua olen syönyt sisko vainajani Kaijan kotona.Perhe oli sen lohen itse saalistanut. Kyllä ilolla syön voileipäkakkua tänäkin päivänä.Tarjollakin niitä yhä on juhlissa, itse tehtynä tai ostettuna cittarin/prisman kylmä hyllyltä.

Vierailija
40/40 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on hyvä vaan ja kertoo ne parhaat suolapalaohjeensa. Eikö? Ai niin, ne vaan eivät ole yhtä hyviä kuin voileipäkakku. Nih.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi