Siwassa lappu luukulla, myyjä kahvilla. Pistäkö oman kahvin ajaksi kakarat pihalle?
Vai mitä ehtoja on neuvoteltu kotiäitien työehtosopimukseen.
Kommentit (42)
laitan lapset yksin pihalle ja juon kaikessa rauhassa kahvit. Huonolla ilmalla pistan telkkarin paalle ja juon ne kahavit tai menen sangylle makaamaan puoleksi tunniksi jos vasyttaa. Ihmisiahan tassa ollaan ja kotiaitiydessahan on mahtava etu siina etta saa ite neuvotella nama tyoehtosopimukset.
ja nautin pitkän aamupalan, luen lehden ja surffaan netissä. Päivällä lapset katsoo ohjelmia ja kas mulla on päiväkahvitauko. Siivous ja pyykinpesu hoidetaan yhdessä lasten kanssa. Kotiäidin elämä on yhtä tanssia vaan.
ettei sulla ole taukoa yhtään mutta kuitenkin olet täällä av palstalla. . . hmm. . .
Mulla on 8v 2v ja 4kk lapset ja useasti olen vain istunut sohvalla ja katsellut kuin lapset leikkii kun vauva nukkuu. Tai vauva on makoillut leikkimatolla.
Eipä siwan kassa voi vain katsella kun asiakkaat siinä tulee maksamaan.
Ja voin käydä vessassa ihan rauhassa mitä siwan kassa ei voi tehdä.
Eipä tämä kotiäitinä olo niin kovin raskasta ole. Tämä on tavallista elämää. Ei vain ole niin väsynyt kun ei tarvitse töissä käydä ja sitten olla vielä lasten kanssa. Mitä taas sen siwa kassan todennäköisesti pitää tehdä.
vapaehtoisesti siellä ja sillä on tuotkin. JES! Hurraa-huudot työehtosopimukselle!!!.
Mutta sun pitää hoitaa pakosta sun räkäisiä lapsia (ja hui, vielä ilman työehtosopimusta).
*vahingoniloa* =D
vapaehtoisesti siellä ja sillä on tuotkin. JES! Hurraa-huudot työehtosopimukselle!!!.
Mutta sun pitää hoitaa pakosta sun räkäisiä lapsia (ja hui, vielä ilman työehtosopimusta).
=D *vahingoniloa* =D
Ekassa muka varmenne ei kelvannut =(
Vai mitä ehtoja on neuvoteltu kotiäitien työehtosopimukseen.
tätä mä en ymmärrä.mul on 4 lasta ja hyvin ehdin kahvii keittää ja juua päivän mittaan.liiottelua just tää ettei muka ehdi ees kahvii juua.miten kotiäidit on sit lihavii,ehtii ne jotai mässää.koska jos ne ei ehdi ees kahvii juua,nii niittenhä pitäs olla laihoja:D
Etkö voisi hakea sitä apua itsellesi?
mutta kenenkään ei kyllä tosiaankaan ole pakko olla kotona lasten kanssa, nykyään on oikeasti vapaus valita. Mulla on kolme pientä lasta (3v,2v,10kk)ja hyvin ehdin pitää taukoja ja suunnilleen just sillon kun haluan. Toisin on töissä, jossa ei pääse vessaan kuin tauolla ja työaikaa saattaa olla 5,5h putkeen.. Että kotona on helppoa.
Mites sen Siwan kassan olis pitänyt sitten taukonsa järjestää? Sulla on varmaan hyvä idea vaihtoehdoksi?
Tyydy osaasi, nykyihminen kun voi jo itse valita, että tekeekö lapsia vai ei. Ja jääkö lasten kanssa kotiin vai ei.
Pienempi noista sun lapsista nukkuu ainakin pienet päiväunet, laita isompi siksi aikaa tekemään jotain, minkä kanssa se viihtyy ja pidä se tauko. Ja kun mies kotiutuu, se tulee tauottamaan ja sä saat taas pitää tauon. :)
kiitos kaikille kirjoittaneille. kaksi asiaa on nyt saanut varmuuden, en todellakaan hanki lapsia, saati mene töihin siwaan. haluan pitää kahvitaukoni silloin kuin se parhaimmalta tuntuu :D
pitkiä taukoja kuin siwan kassa. Olin kaupalla 18.06 ja ovessa oli lappu että myyjä palaa klo 18.15. Siinä ajassa kakarani olisivat ehtineet teloa itsensä sairaalakuntoon jos keskenään olisivat.
etteivat rupea toisiaan tappamaan.
Että ap itse hoitaisi 7 tuntia herkeämättä lapsiaan, eikä kävisi vessassa ja söisi/joisi mitään. On siinä melkoisen sitoutuvainen äiti. Ja 9kk ei tietenkään nuku enään edes päiväunia. 4-vuotiasta ei voi hetkeksikään jättää valvovan silmän alta, vaan otettava sekin vessaan.. argh..
Meidän siwassa ovet laitetaan kiinni vain äärimmäisessä hädässä. Itse olen 4 vuoden aikana kerran joutunut laittamaan wc käynnin takia. Siitäkin tuli niin kova huuto asiakkailta, että enpä toiste ovea lukitse. Paskon mielummin housuuni ja haisen siinä asiakkaiden edessä kassalla.
ap:n kaltainen äiti. 8h ainakin lasten kanssa niin paljon ettei taukoa edes ole. Mahtava pidätyskyky sulla ja hienosti pärjäät myös ilman ruokaa melkein koko päivän.
Mä olen aika laiska äiti, nytkin koneella ja kohta pitää vessaan mennä enkä ajatellut vauvaa enkä myöskään taaperoa mukaan ottaa.
ap töihin jos se sinusta on noin kadehdittavaa että voi yhden 15min tauon päivässä pitää.
just tuli postissa kirje, että molemmat kakarat pääsevät 200 metrin päähän lähipäiväkotiin elokuussa.
Valehtelin että aloitan työt, oikeasti olen karenssilla kun otin loparit.
Kakarat siitä huolimatta päiväkotiin ja olen taukoni ja lomani ansainnut.
just tuli postissa kirje, että molemmat kakarat pääsevät 200 metrin päähän lähipäiväkotiin elokuussa.
Valehtelin että aloitan työt, oikeasti olen karenssilla kun otin loparit.
Kakarat siitä huolimatta päiväkotiin ja olen taukoni ja lomani ansainnut.
lapsistakin tulee normaaleja kun viet normaalien ihmisten kanssa päiviksi.
että ne vie 2 lapsen paikan päiväkodissa per lapsi. Ja iltaisin teen kaikkeni, että seuraava päiväkotipäivä olisi hoitajille yhtä helvettiä.
piimää ei viitsi juoda kun se pierettää ja kahvia jos otat niin vastahan se pissattaa:)
Oli siis 2000 -luvun molemmin puolin. Oltiin yksin ja työehtosopimukseen kuului 10 minuuttia tai 20 minuuttia.
Kuvittele itsesi töihin, raatamaan niska limassa. Aamulla siivoat kaupan lattiat, siistit maitokaapin, iltapäivälehdet telineeseen. Maitokuorma tulee, tarkastat kuorman. Leipäkuorma tulee, tarkastat senkin. Lihaa, teollisia ja alkoholituotteita myös. Tarkastat kaiken ja viet tavarat hyllyyn. Samalla koko ajan juokset kassalla ja tyhjennät pullokonetta (pienet myymälät ovat pieniä ja pullokoneiden ottokyky pieni). Seuraavan päivän tilaukset tehtävä, eli tilauskoneen kanssa käyt läpi kaikki hyllyt ja maitohuoneen. Ja jatkuvasti juokset kassalla, sekä puhelimessa. Ja siellä pullokoneella.
Rullokot seisovat käytävillä ja mitään et saa purettua, koska asiakkaita tulee virtanaan. Koskaan et pääse vessaan. Kesäkuumalla ilmastoimattomassa myymällä meinaa tuupertua. Ei edes ennätä juomaan!
Työvuorot voivat olla 4-10 tuntia. Nälkä kurnii vatsassa.
Yritin joskus laittaa lapun luukulle, mutta se ei onnistunut. Edellisen asiakkaan lähdettyä, toinen tuli sisään avoimesta ovesta (oli siis lukittu). Kukaan ei edes välittänyt siitä lapusta ovessa.
Hävikki oli suuri, koska pullokoneella tai maitohuoneessa käydessä tupakat, kaljat, karkkia, elintarvikkeita hävisi paljon.
Kaikki kunnia Siwan ja Ärrän myyjille.
ja joka päivä olen viimeisen neljän puolen aikana saanut vähintään puolen tunnin tauon, nykyisin jo pidemmänkin, tosin en enkä yhteen putkeen tuota pidempää. Kahvitella voi siis ihan rauhassa ja wc:ssäkin käydä. Sääliksi käy Siwan myyjää.