Onkohan Linda Lampenius-Cullberg ateisti kun noin hermostui?
Linda Lampenius:
"Ovelaa markkinointia Eliakselta"
Maanantai 10.5.2010 klo 09.45
Linda Lampenius-Cullberg oli silminnähden pettynyt X Factor finaalikaksikon selvittyä.
X factor finaali nähdään 16. toukokuuta.
X factor finaali nähdään 16. toukokuuta. (KARI PEKONEN)
PETTYNYT Leena Tirronen ei meinannut uskoa pudonneensa pois kilpailusta.
PETTYNYT Leena Tirronen ei meinannut uskoa pudonneensa pois kilpailusta. (KARI PEKONEN)
Lue myös
Elias ja Samuli X Factorin finaaliin
- Leenan olisi ehdottomasti pitänyt olla jatkossa. Mua harmittaa ihan kauheasti ihan senkin vuoksi, että olin valinnut Leenalle finaaliin uskomattoman hienon Melody Gardot'n kappaleen, Linda sanoo.
Linda ei kuitenkaan ihmettele, että Elias selvisi jatkoon.
- Hän on koko ajan markkinoinut itseään todella ovelasti. Elias puhuu joka kerta esimerkiksi oikeista arvoista. Se on todella laskelmoitua.
Lindan mukaan Elias on kerännyt faneja jo pitkään omalaatuisella tyylillään.
- Hän oikea saarnamies, joka osaa kääntää ihmisten päät. Nyt meni kyllä fiilis, Linda myöntää.
Tuomarin mukaan Leena olisi ollut todellakin finaalipaikan arvoinen.
- Hänen laulussaan oli uskomattoman hienoja eri tasoja ja nyansseja.
Kommentit (2)
Elias nautti lavalla: Kauniit naiset auttoivat!
06.04.2010 10:06 (Päivitetty 06.04.2010 10:17)
Elias Hämäläinen ja kuoro X Factorissa. Kuva: MTV3.
Taustatrio toi Eliakselle lapsuusmuistoja mieleen ja auttoi saamaan lisää tunnetta tulkintaan. – Auttoi paljon, että kauniit naiset olivat taustalla laulamassa. Gugi hoiti homman kotiin! hän kiitteli valmentajaansa kuoron valinnasta.
Elias Hämäläinen, 24, pääsi elementtiinsä X Factorin toisessa livekonsertissa. Kitaran kanssa esiintynyt Elias hehkutti nauttineensa lavaesiintymisestä.
– Keikoilla soitan aina akustista kitaraa. Luulen, että ihmiset nauttivat siitä enemmän. Tykkään vetää sekä kitaran kanssa että ilman sitä. Yleensä keikoilla tulee laulettua pari biisiä ilman kitaraa, että voi vähän kävellä lavalla. Kitara tuo myös turvaa, Elias jutteli esityksensä jälkeen.
Lapsuutensa gospel-juurille palannut Elias esitti naiskuoron säestämänä Joan Osbornen One Of Us. Kuoro ei saanut varauksettoman lämmintä vastaanottoa tuomareilta, Lindan ja Rennen mielestä naisryhmä jätti Eliaksen alleen.
Elias ja kuoro X Factorin toisessa livekonsertissa. Kuva: MTV3.
– Treenasimme ensimmäistä kertaa yhdessä sunnuntaina! Minusta laulu kuulosti hyvältä, mutta tuomaristoon varmaan tuli huonot äänenlaadut. Ehkä ääni kuulostaa erilaiselta myös telkkarin kautta, täytyy itse katsoa vielä, Elias pohti.
– Mutta turha mitään harmitella! Vedetty mikä vedetty, Elias hymyili.
Elias: Gugi hoiti homman kotiin
Elias sai mielestään hyvää gospel-henkeä lavalle naispoppoonsa kanssa. Taustatrio toi hänelle lapsuusmuistoja mieleen ja auttoi saamaan lisää tunnetta tulkintaan.
– Totta kai gospel tulee sydämestä. Auttoi paljon, että kauniit naiset olivat taustalla laulamassa. Gugi hoiti homman kotiin! hän kiitteli valmentajaansa kuoron valinnasta.
Miehen silmäkulmissa kiilteli myös liikutus esityksen päätteeksi. Laulu oli hänelle hyvin henkilökohtainen ja kertoi hänen suhteestaan uskoon.
Elias Hämäläinen X Factor. Kuva: MTV3.
– Tuli liikuttunut olo, olen aina nähnyt ihmiset yhtenä ja tuollainen sanoma oli biisissä.
– Tulen uskovaisesta taustasta, ja usko on edelleen jäljellä – tykkään nähdä Jumalan ja hyvän kaikessa, ja tykkään laulaa sitä laulua. Muistan, kun kuulin sen, että se avarsi näkemystäni Jumalasta. Sitä ei koskaan tiedä, kuka se on, Elias pohti.
eihän Elias kai mikään "perinteinen" uskovainen ole..? Olen ymmärtänyt hänen puheistaan, että uskonsa on muuttunut lapsuusajoista (joita kai leimasi uskonnollisuus aika tavalla..?)