Argh. Lapsen kaveri tulee hakemaan kouluun yhä aikaisemmin ja aikaisemmin.
Ekaluokkalaiseni on kulkenut koulumatkoja erään kaverinsa kanssa. Kaveri asuu hieman kauempana koulusta, joten hän on se joka aamuisin hakee meidän lastamme.
Sovimme alunperin kaverin vanhempien kanssa, että kaveri tulee meille klo 7.30 (koulun alkaa klo 8) ja siitä lapset ehtivät hyvin. Aluksi kaveri tulikin puolelta, mutta pikku hiljaa alkoi ilmestyä oven taakse jo 7.25 tai 7.20.
Nyt keväällä hän on tullut yhä aikaisemmin ja aikaisemmin - hyvin tyypillisesti klo 7-7.05. Kerran hän tuli jopa klo 6.50, jolloin olimme koko perhe vielä nukkumassa.
Juu juu, kysyn kyllä kaverin vanhemmilta asiasta, jos se jatkuu aina vain. Mutta kysyn nyt ensin teiltä: miksi TE laittaisitte oman lapsenne kaverin oven taakse noin tolkuttoman aikaisin aamulla?? Minusta on kiva että lapsilla on toisistaan matkaseuraa, mutta puoli tuntia etuajassa oleminen menee jo vähän liiallisuuksiin!
Kommentit (3)
ja laittavat lapsensa kävelemään teille aiemmin, jottei jäisi yksin kotiin.
onko sulla aamuisin yksinäistä tms. jos lapsi valittaa siitä, voisit tietysti kertoa lapsen vanhemmillekin asiasta. sinä voit itse laittaa rajat tässä asiassa, mutta minä kyllä antaisin lapsen kaverin tulla aikaisemminkin, ettei tarvitse yksin olla kotona. Mä oon semmoinen aika boheemi,,, meille mahtuu vaikka koko kylän lapset, mulla on iso sydän ;)
En ymmärrä noin aikaista tuloaikaa, jos vanhemmat ovat kotona kun lapsi lähtee, mutta jos lapsi on yksinään lähdössä, niin ymmärrän.. Siis varmaan tylsää odotella yksin, ei mitään tekemistä, mitään ei voi aloittaa jos unohtuu lähteä.. tällaisia..