Parisuhdeväkivalta vain pahenee ajan kuluessa?
Exäni hakkasi minut muutaman kerran. Annoin aina anteeksi.
Sitten tapahtui niin, että hän kaatoi mut maahan. olin siinä rähmälläni ja mies potki mua selkään ja päähän. Melkein hyppi päälläni, painoa 130 kg. Sanoin miehelleni, että lopettaisi, koska nyt tässä käy muuten tosi pahasti.... ei mitään apua.
Aikansa mua potkittuaan tuo lopetti.
Soitin ambulanssin, ja he veivät minun sairaalaan. Tehtiin tutkimuksia, lista on aika pitkä, mutta mm. ruhjeita ympäri vartaloa, päässä useita patteja, katkenneita kylkiluita 3 kpl, munuaisvaurio (pissasin verta).
Jouduin olemaan sairaalassa 1,5 vkoa. En nyt tässä käy enempää selittelemään, mutta en enää tapahtuman jälkeen palannut yhteiseen kotiimme. Tänä aikana mieheni oli tuhonnut asuntomme, viskellyt tavaroita (imuri, sähkövatkain, dvd-soitin, tietsikka, vetänyt lamput katosta, samoin verhot .... ja vaikka mitä.
Siis totuus on, että väkivalta voi TAPPAA
Kommentit (7)
pääsee niin pahaksi ettei enää voi/uskalla lähteä.
Ap oli rohkea kun lähti.
Varmasti kynnys on kova jos tappouhkauksia tulee perään ja hullu mies tietää missä nainen ja sukulaiset asuvat, ja vielä jos on lapsiakin niin miehestä ei pääse koskaan eroon vaan saa elää pelon vallassa aina. Ymmärrän hyvin ettei sellaisessa tilanteessa kertakaikkiaan uskalla lähteä, koska silloin asettaa itsensä vielä suurempaan vaaraan ainakin hetkellisesti.
Kiltit naiset, lähtekää HETI kun tilanne ei ole vielä ehtinyt sille tasolle ettei turvallisesti pääse enää irti.
Itse olen kokenut molempia, henkistä ei vaan heti huomaa, vaan siihen sopeutuu.
Parempi olla yksin kuin minkäänlaista väkivaltaa harrastavan miehen kanssa.
Parisuhde on tarkoituksenmukainen vain, jos molemmat saavat tukea ja voimaa toisiltaan:)
Mies sai tuomion pahoinpitelystä, sakkoja ja ehdollista 1,5 v.
koska aiemmista kokemuksista hakkaajalla on jo olemassa tietty käyttäytymismalli riitatilanteissa.
toivottavasti teillä ei ollut lapsia. Mutta ihana kun tulit kertomaan tänne totuuden, sillä sitä on joskus vaikea käsittää niiden jotka elävät väkivaltaisessa suhteessa.
Onneksi ei ollut lapsia.
Kirjoitin avauksen sanoakseni, että tappaakin voi ihan vahingossa, tai aiheuttaa jonkun pysyvän vamman.
Mulla toinen munuainen vuosi niin pahasti verta, että sen poistamista harkittiin. Mutta onneksi "luonto" hoiti asian ja se parani itsestään.
Minun mieheni pahoinpiteli minua ensin "lievästi" eli töni ja repi hiuksista, kunnes kaksi kertaa istui päälläni ja hakkasi. Lääkärissä kävin mutta sairaalaan en joutunut. Ymmärsin sitten kuitenkin jättää hänet, omaksi onnekseni.
Sitä ihmettelen, että hän minun jälkeeni "iski" melkein heti uuden naisen, joka on jo kaksi kertaa jättänyt miehen ja aina vaan mennyt takaisin. Mitähän sen naisen päässä liikkuu? Mies on kyllä erittäin hyvän näköinen, ulkopuolisille hyväkäytöksinen (kuten narsistit ja psykopaatit yleensäkin) mutta luulisi tuonkin naisen silmien jo auenneen... Vai ovatkohan he molemmat samanlaisia?