Diakoniatyöstä tosi hyvä kokemus:
En kuulu kirkkoon.
Varasin sähköpostin kautta ajan diakonissalle. Vein taloudellista tilannettani koskevat paperit mukanani ensimmäiseen keskusteluun.
Sain 2 kpl 100 € ruokaostoslappusta.
Lisäksi ainakin Espoossa on joku "Ryhdy arkienkeliksi" -projekti. Diakonissa soitti minulle jälkeenpäin ja sanoi, että kaksi seurakunnan jäsentä "arkienkeliä" haluavat antaa minulle ja lapsilleni lahjan.
Olivat ostaneet meille ison kassillisen ruokaa ja hygieniatuotteita. Lisäksi kirjekuoressa oli 80 € lahjakortti Kodin Anttilaan ja matkakortti, johon oli ladattu valmiiksi 50 €.
Olin aivan äimän käkenä.
Kävin vielä kaksi kertaa juttelemassa asioistani tämän diakonissan kanssa. Vein näille "arkienkeleille" lasten tekemät akvarellimaalaukset kiitokseksi. Itse en näitä enkeleitä tavannut.
Hätämme oli akuutti. Nyt asiamme ovat hoidossa.
Arvatkaa vaan tuliko hyvä mieli....
Kommentit (15)
Olen saanut vain keikkatyötä ja työmarkkiantukea. Tuli äkillinen sairaalakäynti ja hammashoitoja sekä pyykkikone hajosi.
Ei mulla jää mitään pahan päivän varalle.
En ryyppää ikinä, ja vaatteet ostan kirppiksiltä.
pahan päivän varalle. Ja kai ne pyykit voi käydä pesemässä talopesulassa tai kolikkopesulassa. Tai pestä käsin.
pahan päivän varalle. Ja kai ne pyykit voi käydä pesemässä talopesulassa tai kolikkopesulassa. Tai pestä käsin.
Ja opettele lukemaan; ap:lla ei ole työtä, josta laittaa säästöön kahden kuukauden palkka! Ja kaikilla se palkka ei ole niin iso, että siitä mitään säästetään tai niin iso, että juuri nimeksikään lohduttaisi, jos säästössä olisi kahden kuukauden tili, jos oikein kunnon hätä iskisi.
Jos tuo on tilanne, sitten pyykkää käsin tai käy talo- tai kolikkopesulassa. Aikaahan on.
Toivottavasti kaikki, jotka hakevat apua hätäänsä, myös sitä saavat.
Enkä tiedä missä vuokrataloissa (itse asun kaupungilla vuokralla) niitä edes nykyään olisi?
Kyllä oma pyykkikone on ihan pakko ollla.
Oikein rupesi kyyneleet valumaan silmistä.
Hienoa, että löytyy ihmisiä joille tuntemattomien hyvinvointi on tärkeää.
AINA pitä olla parin kuukauden palkka
ja tämä kirjoittaja sen taas todisti. Tunge parin kuukauden palkkasi perseeseesi.
oli ihan solmussa. Seurakunnan diakoni (nainen) auttoi paljon.
Tämän palstan kautta saa kuvan, että kirkossa ei ole mitään hyvää. Ja vielä kirkkoon kuulumattomalta kirjoittajalta. Harkitsitko tämän kokemuksen jälkeen kirkkoon liittymistä?
merkkivaatteisiin ja lomamatkoihin?