Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisenlaiset frendit tv1

Vierailija
08.05.2010 |

Miksi Sanna ja Timo asuvat asuntolassa? Vaikuttavat sellaisilta henkilöiltä että selviävät kaikista käytännön asioista aivan normaalisti.

Mukava sarja.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehitysvammaisten pitäisi pukeutua? Tiedän myös kehitysvammaisia, ja he pukeutuvat ihan kuin normaalit ihmiset... :o Ja kun lähtevät jonnekin laivalle, konserttiin, mihin tahansa - parhaat kuteet silloin päälle pistetään!

Ja jos kerta tv-sarjaa tehdään, oli sitten kyse mistä ihmisryhmästä tai henkilöistä tahansa, eikö silloin yritetä näyttää hyvältä?

Lähinnä nyt ajattelin sitä, kun ainakin itse näkemilläni vammaisilla ei ole tuo tyylitaju ihan vahvimmasta päästä ja yleensä on päällä ylisuurta ja muuta ei niin tyylikästä vaatetta. Tässä sarjassa on kuitenkin pukeutuneet siistimmin kuin kansalaiset keskimäärin.

Vierailija
22/27 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä olla, että juuri tuetun asumisen kanssa he pärjäävät ja yksin eivät pärjäisi. Asuvat kivalla paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että Toisenlaiset Frendit sai Venla palkinnon parhaasta reality-ohjelmasta! Positiivinen ja ennakkoluuloja murtava juttu kehitysvammaisten elämästä.

Vierailija
24/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ympärillä pyörii terapeutit ja moniammatilliset työryhmät ja on erityisryhmät ja pienryhmät. Sen jälkeen tuetut asuntolat ja raha tulee koko ajan valtiolta ja maksut pannaan kunnan piikkiin. Koskaan ei tarvitse huolta kantaa mistään. Jos olet jonkinverran hyvätasoinen, voit nyt lähinnä vohkata, että miksi sun ei anneta päättää kaikesta yksin ja miksi sua holhotaan. Ja kun käy huonosti kun itse päätät niin sitten voit huutaa, että miks yhteiskunta ei tue mua.

Se, joka sanoo, että kehitysvammaisten ihmisten elämä on suomessa huonosti, ei tiedä mistään mitään. Minä sanon, että saavat niin loistavia palveluita, ettei vanhukset, ei terveet lapset, ei kukaan saa niin hvyää yksilöllistä palvelua. Eikä mihinkään muuhun ihmisryhmään´Suomessa upoteta niin paljon rahaa.

ilman rahahuolia.

Olisihan se hienoa olla kehitysvammainen kuin tällainen työtön, köyhä ja fyysisesti sairas. Kehitysvammaisten tuilla voisin hankkia kodinhuoltajan yhteiskunnan piikkiin, kun alkaa tuo siivoaminenkin tuntua käsissä. Ei tarvitsisi tapella työttömyysetuuksista muutamia kuukausia ja töissä ei välttämättä enää vaadittaisi mitään, eikä tarvitsisi mitään velvollisuuksia hoitaa, kun olisi kodinhuoltajat ja avustajat hoitamassa puolestani vakuutusasiat ja lääkärikäynnit. Ei ole mikään ihme, jos kehitysvammaiset ovat tämän takia onnellisia.

Vierailija
25/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän heille kuuluu nykyisin?

Vierailija
26/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän heille kuuluu nykyisin?

Minua kiinnostaisi myös tietää. Eikös Sanna kihlautunut?

Vierailija
27/27 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ympärillä pyörii terapeutit ja moniammatilliset työryhmät ja on erityisryhmät ja pienryhmät. Sen jälkeen tuetut asuntolat ja raha tulee koko ajan valtiolta ja maksut pannaan kunnan piikkiin. Koskaan ei tarvitse huolta kantaa mistään. Jos olet jonkinverran hyvätasoinen, voit nyt lähinnä vohkata, että miksi sun ei anneta päättää kaikesta yksin ja miksi sua holhotaan. Ja kun käy huonosti kun itse päätät niin sitten voit huutaa, että miks yhteiskunta ei tue mua.

Se, joka sanoo, että kehitysvammaisten ihmisten elämä on suomessa huonosti, ei tiedä mistään mitään. Minä sanon, että saavat niin loistavia palveluita, ettei vanhukset, ei terveet lapset, ei kukaan saa niin hvyää yksilöllistä palvelua. Eikä mihinkään muuhun ihmisryhmään´Suomessa upoteta niin paljon rahaa.

ilman rahahuolia.

Ke hareiden suojatyöpaikoista ollaan kovin huolissaan, muttei syrjäytyneiden nuorten tilanteesta. Sillä syrjäytyneellä nuorella varmasti enemmän potentiaalia vaikka mihin kuin kehitysvammaisilla.