Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi jonkun on vaikea tajuta, että joku oikeasti haluaa asua kerrostalossa?!

Vierailija
08.05.2010 |

Aina tääällä kaikki omakotitaloasujat keuhkoaa, että kuinka hienoa on asua omakotitalossa ja eivät voi tajuta, että joku oikeasti HALUAA asua kerrostalossa.. En minäkään kenellekään tyrkytä tätä asumismuotoa, mutta miksi aina omakotiasujat tuputtavat että muuta sinäkin omakotitaloon (olen asunut elämäni ekat 19 v omakotitalossa enkä muuta sellaiseen koskaan enää)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi minunkin, vannoutuneen omakotitaloasukin koti sijaita vaikkapa suurkaupungin katolla, mutta se edellyttäisi sitten myös:

- palkattua dogsitteriä/ulkoiluttajaa

- lastenvahtia, joka veisi 5 lastamme viereiseen (saasteettomaan ja huumeneulattomaan) puistoon kiipeilemään ja majoja rakentamaan(?) joka päivä moneksi tunniksi

- vieressä olevaa metsää, jossa saisin juosta aamulenkkini kenenkään häiritsemättä

Oho, alkaa kuulostaa aika epätodennäköiseltä. Minun unelma-asumiseeni kun kuuluvat hyvät juoksumaastot, lapsille tilaa puuhata ulkona joka päivä ja koirille hyvät lenkkeilyalueet ja vaivaton ulkoilutus. Tästä syystä siis meidän valintamme on omakotitalo puistometsän laidassa 1km asemalta.

Vierailija
22/30 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika iso osa kyllä haluais asua omakotitalossa, mutta vain vähän yli puolet suomalaisista, eli olisko se ollut jotain 60% kansasta mikä asuis omakotitalossa, jos itse vois päättää, missä asuu. Eli vain hätäseen yli puolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuten asunut 32 vuotta kerrostaloissa, enkä koskaan ole joutunut naapuririitojen tai mekastuksen keskelle! Tai no, ehkä pari kertaa on kuulunut "mölyä" seinän läpi, jos naapureilla on ollut esim. isommat bileet, mutta silloinkin siitä on ihanan asiallisesti etukäteen ilmoitettu ja pahoiteltu mahdollisia musiikin tms. ääniä. - Ei ole kaivellut nenää ollenkaan.

Sen sijaan meillä on ollut ja on nykyäänkin ihania naapureita, joiden kanssa ollaan vaihdettu lapsenvahtivuoroja pihalla, grillattu yhdessä pihalla punaviinin kera, naapuri käy ruokkimassa kissamme, kun olemme viikonlopun reissussa, ja naapurin poika käy kastelemassa kukat, kun olemme kesällä kuukauden reissussa...

Olen muuten kuullut niistä naapuririidoista ja kiusanteosta ok-asujienkin kesken. Etenkin Pk-seudulla on aika hankala ok-talossakaan asua ihan ylhässä yksinäisyydessä. Kyllä ne naapurit siinäkin on piha-aidan toisella puolella ruohonleikkureineen kello kuusi aamulla tai grillijuhlineen kello kaksi yöllä tms., joten miten niin ok-talossa välttyy naapureiden mahdolliselta melulta tai kiusanteolta?

Vierailija
24/30 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt luksuksesta puhutaan, on tietysti eroteltava onko kyse Suomen luksuksesta vai maailmanluokan asumisesta. Suomessa kun on vähänlaisesti niitä todellisia luksuskerrostalohuoneistoja. Kyllähän ne raharikkaat taitavat enimmäkseen pyrkiä merenrantojen tarkoin aidatuille huvilatonteille.

Maailmallakaan nämä superrikkaat bradpittit eivät yleensä valitse kerrostaloasuntoa vaan pikemminkin linnan tai jättihuvilan joltain arvoalueelta.

Todelliset luksusasunnot ovat kerrostaloissa. Olen lapsesta saakka unelmoinut suurkaupungin katolla asumisesta. Siis jonkin pilvenpiirtäjän ylimmissä kerroksissa niin, että olisi iso kattoterassi ja upeat näköalat. Ei haittaisi, vaikka talo olisi Central Parkin vieressä. Ymmärrän kyllä senkin, mitä viehätystä on isossa, terassoidussa talossa meren rannalla, mutta minulle todellinen luksus on aina sijainnut suurkaupungissa. Luksus on sitä, että yksityisyys on turvattu, mutta palvelut kävelyetäisyydellä.

Vierailija
25/30 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasujat morkkaa omakotitaloja ja toisinpäin. Kukaan ei ajattele kuin sitä omaa hyvää eikä edes halua pohtia sitä mahdollisuutta että joku oikeesti jopa saattaa tykätä niistä "kauheista hirveistä pihatöistä".

Tai että jotain ei haittaa vaikka hissinäänet kuuluu kotiin tai yläkerran lapset juoksee illalla hippaa kotonaan niin että kattokruunut heiluu.

Nokkapokka siitä kummat maksaa enemmän kerrostaloasunnot vai omakotitalot, ai luoja miten hauskaa luettavaa, vähän kuin "meidän isä on parempi kuin teidän isä"!

Vierailija
26/30 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä monta vastaajaa, jotka toteavat että molemmissa on omat hyvät puolensa. Minusta morkkaamista ei ole ollut juuri lainkaan. Joku koki että OK-talossa oli ollut helvettiä, mutta sehän oli sitä vain hänelle itselleen. Ei sekään ole musta mitään morkkaamista.

Kerrostaloasujat morkkaa omakotitaloja ja toisinpäin. Kukaan ei ajattele kuin sitä omaa hyvää eikä edes halua pohtia sitä mahdollisuutta että joku oikeesti jopa saattaa tykätä niistä "kauheista hirveistä pihatöistä". Tai että jotain ei haittaa vaikka hissinäänet kuuluu kotiin tai yläkerran lapset juoksee illalla hippaa kotonaan niin että kattokruunut heiluu. Nokkapokka siitä kummat maksaa enemmän kerrostaloasunnot vai omakotitalot, ai luoja miten hauskaa luettavaa, vähän kuin "meidän isä on parempi kuin teidän isä"!

Vierailija
27/30 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut lukea kuin aloituksen, jonka perusteella oletit tietäväsi, millainen ketju on kyseessä?

Kerrostaloasujat morkkaa omakotitaloja ja toisinpäin. Kukaan ei ajattele kuin sitä omaa hyvää eikä edes halua pohtia sitä mahdollisuutta että joku oikeesti jopa saattaa tykätä niistä "kauheista hirveistä pihatöistä".

Tai että jotain ei haittaa vaikka hissinäänet kuuluu kotiin tai yläkerran lapset juoksee illalla hippaa kotonaan niin että kattokruunut heiluu.

Nokkapokka siitä kummat maksaa enemmän kerrostaloasunnot vai omakotitalot, ai luoja miten hauskaa luettavaa, vähän kuin "meidän isä on parempi kuin teidän isä"!

Vierailija
28/30 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska koko lapsuuteni sellaisessa asuin. Sitten muutin rivitaloon jotta olisi edes vähän sitä pihaa jne. Olosuhteiden pakosta sitten muutin kerrostaloon, ja yllätyin!!! Rivitalossa asuessani aloin ymmärtää paljonko omakotitalo vaatii työtä (vanhempia kun olimme milloin missäkin takkapuu talkoissa auttamassa), ja päädyin siihen etten halua omakotitalossa asua, mökki riittää (ja sielläkin käymme vain kesäisin jos hyvät säät jne.)

Kerrostaloasunto (HUOM: saunalla ja ISOLLA lasitetulla parvekkeella) on aivan täydellinen :) Parvekkeelle saa laitettua sen "oman pihan" ja esim. tomaatit ym. kasvavat paremmin vähän kuin "kasvihuoneessa". Koska kyse on parvekkeesta, ei naapuri myöskään huutele "aidan yli" vert. rivitalo.

Olen yllättynyt että rakastuin näin kerrostalo elämään :) Tosin se täytyy sanoa että mikä tahansa asunto ei kelpaa, mutta sama juttu varmasti on omakotitaloissa asuvillakin. Mutta ei tosiaan kannata tuomita ennenkun kokeilee ;) minä ilahduin positiivisesti tästä, ja mitään ongelmia ei ole naapureistakaan ollt.

Vierailija
29/30 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut lukea kuin aloituksen, jonka perusteella oletit tietäväsi, millainen ketju on kyseessä?

Kerrostaloasujat morkkaa omakotitaloja ja toisinpäin. Kukaan ei ajattele kuin sitä omaa hyvää eikä edes halua pohtia sitä mahdollisuutta että joku oikeesti jopa saattaa tykätä niistä "kauheista hirveistä pihatöistä". Tai että jotain ei haittaa vaikka hissinäänet kuuluu kotiin tai yläkerran lapset juoksee illalla hippaa kotonaan niin että kattokruunut heiluu. Nokkapokka siitä kummat maksaa enemmän kerrostaloasunnot vai omakotitalot, ai luoja miten hauskaa luettavaa, vähän kuin "meidän isä on parempi kuin teidän isä"!

Vierailija
30/30 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että joku voi asua kerrostalossa monistakin syistä.

Mutta sitä en millään usko jos joku väittää että asuisi mielummin kerrostalossa, että vaikka voittaisi lotossa 7 miljoonaa niin ei rakennuttaisi itselleen omaa taloa. sitä en millään usko.

Minä en muuttaisi omakotitaloon, vaikka voittaisin lotossa kuinka paljon. Rakastan asua kerrostalossa. Ostaisin vaan ihan uuden kerrostaloasunnon hienostoalueelta, luxuslukaalin. Kerrostaloasunnotkin kalleimmet maksavat 7 miljoonaa. Pelkäisin asua omakotitalossa. Pelkään, että eläimiä tulee pihalle, yöllä joku paha ihminen kurkistaa ikkunasta. Joku pääsee oveni taakse ilman että pitää painaa ovikoodi. Kerrostalossa on turvallista asua. Omakotitalossa turvatonta. Minulle riittää parveke henkireiäksi, pihaa en tarvi. Vaikka olisi rahaa se jollakin houdattaakin. Kerrostalo on aina ollut unelma asumismuoto minulle ja on ikuisesti. En ole ikinä edes katsonut omakotitaloja sillä silmällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän