Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häämatka viimeisillään raskaana?

Vierailija
08.05.2010 |

Olemme menossa naimisiin kesällä, kun esikoisen laskettuun aikaan on kuukausi ja risat. Olisi tosi kiva ajatus tehdä heti siihen perään vielä jonkinlainen kahdenkeskinen häämatka. Tilanne on kieltämättä hieman kinkkinen: en kauheasti jaksa kävellä kiertämässä nähtävyyksiä, lentokoneet eivät välttämättä lennä näiden tuhkien vuoksi (pitäisi ilmeisesti ainakin olla ns. valmismatka, jotta saa ainakin rahat takaisin) eikä kohde voi olla kovin eristyksissä, jotta tilanteen sattuessa pääsee nopeasti sairaalaan. Kylpylähoidoistakaan en tiedä, kun jo nyt minulle on sanottu, ettei raskaana olevalle voi muka tehdä mitään hoitoja.

Mutta onneksi on teidät kekseliäät aaveeläiset! Kaikki ideat pannaan kiitollisena harkintaan. :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä arjen juhlaa ja laivalla voi sitten Tukholmassa joko lepäillä päivän tai käydä taksilla jossain kähtävyydessä / keskustan tavarataloissa.

Vierailija
2/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Erityisongelma on lentämisen mahdollinen synnytyksen käynnistymistä edistävä vaikutus raskauden loppuvaiheessa, minkä vuoksi lentoyhtiöt vaativat raskauden 28.-36. viikolta lähtien lääkärintodistuksen kansainvälisille lennoille haluavilta odottavilta äideiltä. Finnair sallii lentämisen lyhyillä lennoilla normaaliraskauden aikana 38. raskausviikkoon asti. Lennonaikaisesta matkustamon ilmanpaineen lievästä alenemisesta ei ole haittaa äidille tai kehittyvälle sikiölle."

Olin itse häämatkalla raskaana ja sviitti oli rauhallista, siihen tilanteeseen loistavasti sopivaa luksusta. En lähtisi lentämään enkä ulkomaille. Tosin tuskin laivayhtiökään riemastuu, jos matkan aikana alkaa synnyttää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä häämatkalle ennen häitä, jolloin jaksaisit vielä paremmin?

Vierailija
4/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri saattaa loppuraskaudesta kieltää uimisen, jos kohtu on jo auki.

Vierailija
5/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuraskaudessa edes saa matkustaa lentokoneella?

Vierailija
6/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin, että kylpylän kanssa saattaisi olla myös tuollainen ongelma, samoin lentämään en välttämättä edes pääsisi (tiedän ihmisiä, jotka ovat päässeet, mutta en oleta olevani yksi heistä).

Olen kyllä aina tykännyt kovasti laivoista, ja Tukholma on hieno paikka, mutta ei välttämättä sinänsä irtiotto arjesta, koska satumme asumaan siellä, mies yli 30 vuotta. ;) Jos siis laivalla lähtee, pitäisi keksiä mielellään joku muu kohde - laivojahan lähtee ainakin Tallinnaan, Puolaan ja Saksaan? Kokemuksia? Vai kenties Ruotsista lähtevät laivat? Gotlanti?

Vierailija
7/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämisestä tai komplikaatioiden hoitamisesta puolalaisessa tai virolaisessa sairaalassa?

Vierailija
8/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ensimmäinen lapsenne?

Vierailija
9/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei varsinaisesti ole tietoa puolalaisten tai virolaisten sairaaloiden tasosta, mutta myönnettävä on, etteivät olisi ykkösvalintani... Myös siis kotimaisia ja ruotsalaisia kohteita saa ehdottaa, Tukholma vain taitaa olla liian läheinen. Aloitusviestissä taisin sanoa, että esikoista odotetaan.

Vierailija
10/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinna on nähty pikaisesti mutta tosiaan vain pikaisesti, sellainen päiväristeily tehty. Voisi olla kiva (vaikkakaan se virolainen synnytys ei varsinaisesti ole toivelistalla). Mitä siellä voisi tehdä, paitsi käveleskellä ja käydä syömässä (jos odottajaparkaa ei edes uimaan tai hoitoihin päästetä)?

Vierailija
11/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin naimisiin, sitten raskaus.

Vierailija
12/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää, miksi olette hankkiutuneet raskaaksi tuossa vaiheessa. Ensin naimisiin, sitten raskaus.

Oletko ihan tosissasi? Minä taas en voi käsittää, miksi emme olisi 'hankkiutuneet raskaaksi' tässä vaiheessa. :o Meinaatko, että kihlausaikana lasta ei saa yrittää ja miksi ihmeessä ei? "Olemme menossa naimisiin, joten nyt ehkäisy käyttöön", vai? Tärkeysjärjestyksessämme lapsi on ykkösenä ja naimisiinmeno taas sellainen käytännöllinen seikka, joka ajateltiin joka tapauksessa kesällä tehdä. Onko tämä kenties uskonnollinen näkökohta vai mikä? Kuulostaa näet melkoisen keksityltä ja vanhanaikaiselta 'säännöltä'. Kieltämättä hääpuku olisi ollut helpompi löytää vyötäröllisempänä, vaan eipä sekään mahdotonta ollut. ;)

Ja takaisin asiaan: tuli mieleen Gotlanti ja siellä Visby, sehän kuulostaisi äkkiseltään ehtoihin sopivalta - lauttamatka ja romanttista rentoutumista, vai kuinka? Kokemuksia?

Vierailija
13/13 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lähtisin nyt myös mahdollisimman pian jonnein etelään vaikka äkkilähdöllä. Voit vielä nauttia tuollaisesta. Itse olin 5 kk raskaana, kun lähdimme. Aivan loistava loma Thaimaassa! Sitten raskauden lopulla kuitenkin jo nin pelkää mahdollisesti ennen aikaista synnytystä ja odottaa sitä lasta saapuvaksi. Haluaa rakentaa pesää. Mutta toki teet niin kuin itse parhaaksi näet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi