Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en liho, koska harrastan arkiliikuntaa!

Vierailija
07.05.2010 |

olen kaksilapsisen perheen äiti (lapset alle kouluikäisiä, kotihoidossa) ja haluaisin jakaa vinkkini kaikille painonsa kanssa taisteleville¨äideille.

harrastan hytötyliikuntaa lähes joka päivä. aamupalan jälkeen lähdemme lasten kanssa ulkoilemaan. joko leikimme pihalla tai lähdemme pyörällä lähipuistoon (minä työnnän vauvaa vaunuissa, esikoinen polkee). iltapäivästä menemme pihalle leikkimään ja tekemään pihatöitä (haravointia, lumen luontia, rikkaruohojen kitkemistä jne..). illemmalla käyn joko itsekseni pyörällä kaupassa, kirjastossa tai omilla asioillani kun mies tulee kotiin ja voi katsoa lasten perään. joskus käyn lenkillä illalla, varsinkin nyt kun lumet ovat sulaneet.

mitä olette mieltä? en ole koskaan mitannut päivittäin kulkemieni askelien tai pyöräilemiäni kilometrejä, mutta hengästyn joka päivä ainakin kerran.

minulla täytyy olla ihan kohtuullinen kunto, koska esim. 10 km pyöräreissu ei tunnu lainkaan raskaalta. ystäväni ihmettelevät tätä "energian määrää" ja päivittelevät jaksamistani. minusta tässä ei ole mitään ihmeellistä, vaan nautin liikkumisesta paljon!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten liikutte? oletteko koskaan miettineet, kuinka paljon tai vähän päivän aikana touhuatte?

Vierailija
2/11 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 15 km/päivä, mutta uskon, että mua lihottaa yötyö, jota olen tehnyt viimeisen vuoden. Painoa tullut yli 5 kiloa vuoden aikana, enkä oikein mitään muuta syytä löydä, kuin epäsäännölliset ruokailuajat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuten paljon helpompi harrastaa hyötyliikuntaa kuin toimistotyössä käyvänä. Tai oikeastaan se on jopa pakko. Mä en mielestäni nyt vuoden kotona ollessani ole harrastanut liikuntaa ollenkaan, mutta huomasinkin olevani ihan hyvässä kunnossa. Ihan noin paljon en liiku kuin sinä, mutta en edes ole ajatellut nautinko liikkumisesta tai liikkumista sinänsä ollenkaan. Kotiäidin hommiin nyt vaan sattuu kuulumaan paljon tekemistä, joka edellyttää liikkumista, se menee siis siinä sivussa.

Vierailija
4/11 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 lasta, joista kahdella on pahoja uniongelmia (selvitelty on ja edelleen selvityksen alla, kun ei ole syitä löytynyt). En todellakaan vaan jaksa, edes aina lähimpään leikkipuistoon. Aamupäivät mulla menee kokonaan kotitöiden parissa, lounaan jälkeen ulkoillaan sen, minkä jaksan. Kuuden aikoihin illalla, kun mies tulee töistä, olenkin jo melkein pystyyn kuollut.

Vierailija
5/11 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyötyliikuntaa tulee roimasti kolmen lapsen kanssa touhutessa ja seisomalaudalla varustettua tuplakärryä työntäessä. Liikuntaharrastuksiin en ehtisikään.

Tosi väsyneenä ulkoilu on mulle elintärkeää. Väsymystä on helpompi kestää raikkaassa ilmassa.

Vierailija
6/11 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuten paljon helpompi harrastaa hyötyliikuntaa kuin toimistotyössä käyvänä. Tai oikeastaan se on jopa pakko. Mä en mielestäni nyt vuoden kotona ollessani ole harrastanut liikuntaa ollenkaan, mutta huomasinkin olevani ihan hyvässä kunnossa. Ihan noin paljon en liiku kuin sinä, mutta en edes ole ajatellut nautinko liikkumisesta tai liikkumista sinänsä ollenkaan. Kotiäidin hommiin nyt vaan sattuu kuulumaan paljon tekemistä, joka edellyttää liikkumista, se menee siis siinä sivussa.

kotiäitinä moni kotityökin on kevyesti hengästyttävää liikuntaa. esim. pyykkien raahaaminen narulle ja takaisin, imurointi, pesuhuoneen lattian kuuraaminen, mattojen ulosvienti+tamppaaminen.. onhan noita!

väsyneenä liikkumisessa on tietenkin riskinsä, mutta minulla ainakin unen laatu paranee kun olen rasittanut kroppaani liikunnalla.

Vierailija
7/11 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei yksi lenkki ole arkiliikuntaa, mutta teepäs sama lenkki joka päivä esim. puolen vuoden ajan..

Vierailija
8/11 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei pelkästään sen avulla pysy hoikkana. Minä joudun ainakin lisäksi tarkkailemaan syömisiäni, että paino pysyy samana.

Vierailija
9/11 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35vuotiaaksi ja kahden lapsen äidiksi erittäin timmissä kunnossa (170/59). Arkisin poljen pyörällä töihin ja takaisin, kolaan lumet talvisin ja teen kaikki puutarhatyöt. Joskus jopa hakkaan puut takkaan.

Minua on alkanut ällöttää nämä samanikäiset tantat/alaiset jotka kahvipöydässä tunkee berliininmunkkia suuhun samalla kun valittavat omasta painosta. Itsellä on aina tuoreita kasviksia ja/tai hedelmiä mukana. He käyvät salilla/jumpalla 4-5 kertaa viikkoon ja eivät saa tuloksia aikaan. Jättäisivät corollansa kerrostaloasuntonsa parkkipaikalle ja polkisivat/kävelisivät töihin, ei ne citymarketista ostetut lenkkarit siitä kulu!

Vierailija
10/11 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 lasta, joista kahdella on pahoja uniongelmia (selvitelty on ja edelleen selvityksen alla, kun ei ole syitä löytynyt). En todellakaan vaan jaksa, edes aina lähimpään leikkipuistoon. Aamupäivät mulla menee kokonaan kotitöiden parissa, lounaan jälkeen ulkoillaan sen, minkä jaksan. Kuuden aikoihin illalla, kun mies tulee töistä, olenkin jo melkein pystyyn kuollut.

mulla ei ole kuin yksi lapsi ja hänenkin uniongelmiensa kanssa olen välillä ollut kuin pystyyn kuollut. Nykyään lapsi on vain niin vilkas, että väsyneempänäkin päivänä on ollut pakko lähteä puistoon, kun sisällä on vielä raskaampaa olla. Kolmen kanssa on varmasti vielä paljon raskaampaa.

t. 5

Vierailija
11/11 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään varsin laitoin aamulla askelmittarin, kun löytyi yllättäen yhdestä laatikosta. Siivouspäivä oli mulla ja askelia tuli otettua yli 11 000, vaikka en edes ulkoillut tänään yhtään. =)