Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paljonko maksaisitte tällaisesta talosta?

Vierailija
07.05.2010 |

Talo itse on rakennettu vuonna 1968, eikä sitä ole remontoitu sen jälkeen. Siinä on 2 makuuhuonetta, isohko olohuone ja keittiö, sekä pieni vessa ja pesutilat. Vesikiertoinen keskusläämitys lämpiää haloilla. Viemäröinti on kahdella saostuskaivolla vuodelta 1968 (nykylaki vaatii 3 saostuskaivoa). Vesi omasta kaivosta, vahvasti rautapitoista.

Lisäksi tontilla on vanha navetta, jota ei ole käytetty 20 vuoteen ja vesiputket on siksi poikki ja osa lattiasta routinut.

TOntti on oma, noin 1500m2.

Sijainti asfaltoidun kantatien varressa Kanta-Hämeessä noin 7 kilometriä kirkonkylästä ja 20 kilometriä keskikokoisesta kaupungista. Kaupunkiin kulkee bussilinja 2 kertaa päivässä koulujen lukukausien aikana. Kirkonkylään kulkee palvelutaksi (bussilipun hinnalla) kerran viikossa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä maksaisi talosta paljon mitään, tontista kylläkin. Joten mikä siellä mahtaa olla tontin arvo?

Vierailija
2/20 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on vanha kyläyhteisö, johon ei ole kaavoitettu uutta tonttimaata. Tontteja on viimeksi myyty joskus sodan jälkeen. Kunnallistekniikkaa ei ole eikä tule, paitsi sähkö. Ja maalla siis ollaan. Ettö arvo siitä, tontin hinta voi olla mitä tahansa 1500 euron ja 15 000 euron välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai kunnassa jossain muualla on tontteja myynnissä, että saisi vähän vertailukohtaa..?

Vierailija
4/20 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mtuta niitä on siis etuovessa myynnissä 3 kpl, joten otanta ei ole vallan suuri. Syrjemmltä ei näy myynnissä mitään, ihmiset varmaan pitävät niitä suvulla kesämökkeinä tms.

Vierailija
5/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tontti ja purkukuntoiset rakennukset.

Vierailija
6/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tykkäisin purkaa niin voisin euron maksaa (kannattaa muistaa, että siihen purkamiseen menee aikaa ja rahaa). Maiseman pitäisi olla tosi hyvä, että viitsisin projektiin lähteä ja tietenkin pitäisi olla varma, että tontille saisi rakentaa uuden talon.

Vierailija
7/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo itse on rakennettu vuonna 1968, eikä sitä ole remontoitu sen jälkeen. Siinä on 2 makuuhuonetta, isohko olohuone ja keittiö, sekä pieni vessa ja pesutilat. Vesikiertoinen keskusläämitys lämpiää haloilla. Viemäröinti on kahdella saostuskaivolla vuodelta 1968 (nykylaki vaatii 3 saostuskaivoa). Vesi omasta kaivosta, vahvasti rautapitoista.

Lisäksi tontilla on vanha navetta, jota ei ole käytetty 20 vuoteen ja vesiputket on siksi poikki ja osa lattiasta routinut.

TOntti on oma, noin 1500m2.

Sijainti asfaltoidun kantatien varressa Kanta-Hämeessä noin 7 kilometriä kirkonkylästä ja 20 kilometriä keskikokoisesta kaupungista. Kaupunkiin kulkee bussilinja 2 kertaa päivässä koulujen lukukausien aikana. Kirkonkylään kulkee palvelutaksi (bussilipun hinnalla) kerran viikossa.

Vierailija
8/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

homeongelmaa ei ole.

Vierailija
9/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä että talossa on seinät? Onkohan tuo myyjä ihan ajan tasalla?

Vierailija
10/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se sitten tarkoittaakaan (tuolloinhan ne on rakennettu 10 sentin villoituksella, kun nykymääräiyksissä on 25-30 senttiä eristettä).

Toisaalta jos ja kun tuon ikäisessä talossa ei ole hometta niin jotain onnistunuttahan siinä täytyy olla?

Vierailija
11/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä että talossa on seinät? Onkohan tuo myyjä ihan ajan tasalla?

että vuonna -68 rakennettu talo on purkukuntoinen teidän mielestänne noilla tiedoilla! Moni tekee remontin muutaman vuoden vanhaan taloon koska ei tykkää materiaaleista, tuossa on sentään ihan tarvekin olemassa ja talo itsessään on edullisempi.

En mäkään haluaisi olla "ajan tasalla" jos se tarkoittaa samaa kuin tyhmyys...

Vierailija
12/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kuulostaa siltä, että talolle ei voi kauheasti noilla tiedoilla hintaa laskea eikä tonttikaan kovin arvokkaalta kuulosta.

Vierailija
13/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vuonna -68 rakennettu talo on purkukuntoinen teidän mielestänne noilla tiedoilla!

huonossa kunnossa. Myyjän puheet homeettomuudesta on sanahelinää, tilanne voi olla ihan mikä vaan. Melkoisen riskin tuollaisen kanssa ja kun siinä pitää uusia julkisivun, ikkunoiden, katon, salaojituksen, putkitöiden ja kaivon lisäksi lämmitysjärjestelmä voi vaan miettiä, että onko tönö sen vaivan ja rahan arvoinen.

Laitahan ap linkki tuohon taloon niin saat parempia kommentteja.

Vierailija
14/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon arvo ei määräydy siitä, miten hyvät perustukset tai seinät siinä on.

Jos talon peruskorjaus maksaa enemmän, kuin uuden rakentaminen, niin talon arvo on 0 tai jopa negatiivinen, koska tuollaisen talon purkaminenkin maksaa aika paljon.

Vaikka talossa olisikin käyttökelpoisia osia, niin niiden kunnostaminen ja säilöön ottaminenkin maksaa, monesti jopa enemmän kuin uuden ostaminen. Vanhojen rakenteiden purkaminen vie paljon työtunteja, kaatopaikalle kuljettaminen maksaa ja kaatopaikkamaksutkin ovat sekajätteestä aika suuret. Tuon ikäisessä talossa voi olla myös ongelmajätettä, esim. asbestia, jonka purkaminen pykälien mukaan on TODELLA KALLISTA ja jos purat itse luvatta, niin altistat itsesi asbestille, mikä ei ehkä tuolla hintaa kannata...

Vierailija
15/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdetta Etuovesta näillä parametreillä. Joko on hiljaisesti myynnissä tai sitten en osannut katsoa kunnolla.

Vierailija
16/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei löydy Kanta-Hämeestä yhtään taloa tai tonttia sen kummemmin Etuovesta kuin Oikotieltäkään, vaikka laajentaisi hieman ehtoja (tontin koko 1000-2000, rakennusvuosi 65-70, hinta 40 000 - 80 000).

Vierailija
17/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kiinteistö ei ole julkisesti (vielä) myytävänä. Olen ostamassa tutunkauppaa. Olen viettänyt kyseisessä talossa aikaa sen entisen asukkaan luona ja tunnen talon kunnon niin että voin sanoa, että hometta ei ole (kyllä sen haistais jos ois). Minun käsitykseni on myös, että talossa ei ole sellaisia osia, jotka voisi ottaa käyttöön yhtään uusimatta, ne mainitut seinätkin kaipaavat vähintään maalia. Ja asbestia on, tosin minä ajattelin, että olen jo nelikymppinen ja voisin purkaa ne itsekin - ei se enää ehdi minua tappaa.

Totuus on, että minustakin hinta on aika kova MUTTA Myyjä on puhunut hinnasta kiinteistövälittäjän kanssa ja uskoo, että saa siitä markkinoilla enemmän kuin tuon 60 000, jolla olisi valmis myymään sen minulle. Minä en ole välittäjää nähnyt, mutta uskon kyllä, että puhuttu on. Ihmiset kuulemma haluavat taloja maalta, ja ottavat sitten pari hevosta siihen navettaa ja niin edelleen.

Vierailija
18/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka Hauholla taitaa ollakin? :) Jos se on remontoitavassa kunnossa(siis ei purku-), niin tokihan siitä joitakin kymppejä voisi maksaa...

Vierailija
19/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit tämän nimenomaisen kohteen ostaa? Mitkä ovat ne hyvät puolet, jotka peittäisivät alleen kovan hinnan ja nuo lukuisat, vakavat puutteet?

Vierailija
20/20 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi tuohon teettää perusteellinen kuntoarvio siis sellainen, jossa avataan rakenteet ja otetaan näytteitä. Juu ja asbestipurku on aina luvanvaraista ja jäte ongelmajätettä.

Ammattilainen osaa arvioida kannattaako taloa kunnostaa vai tuleeko purku ja uuden rakentaminen halvemmaksi.