Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsi 2 v 4kk piirtää täydellisen ihmisen

Vierailija
07.05.2010 |

siis on pää, kroppa, kädet, jalat, napa, korvat silmät, suu, nenä, kaikki oleellinen.

onko harvinaista? eka lapsi piirsi vielä 5 vuotiaanakin pääjalkaisia jos sille päälle sattui.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2,5-vuotiaani piirtää palloja ja viivoja :)

Mut se on muutenkin vielä vauva...

Vierailija
4/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä oli myös silmäripset ja kulmakarvat, ja aina pitkät hiukset. 4-vuotiaana hän piirsi jo todella loistavasti, ihmisllä oli mm. erilaisia ilmeitä ja yksityiskohtia tuli lisää, ja nyt 7-vuotiaana hän on huippuhyvä piirtäjä, muittenkin kuin itseni mielestä (esim. eläinten raajat on tosi aidon näköiset ja mittasuhteet oikeat). Mun muutkin tytöt on hyviä piirtämään, kaikilla 10 kuviksessa. Poika taas on yhtä surkea piirtäjä kuin minä.

Vierailija
5/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä piirteli vielä 4-vuotiaana tikku-ukkoja. Siis kummatkin. Eivät ole nyt 15 -ja 17-vuotiainakaan häävejä piirtämään :)

Vierailija
6/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin ihmeissäni kun mun 4v8kk tyttö piirsi hymynaaman jolla oli hiukset...ennen piirtäminen on ollut pelkkää riipomista! 2v4kk poikakin meiltä löytyy ja pallon taitaa vahingossa saada piirrettyä!

Vierailija
7/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3,5 vuotiaana piirsi pelkkää sotkua 8ei edes palloja tai mitään muotoja) ja yht äkkiä osasikin piirtää kuin koululainen. Nyt 4 vuotiaana piirtää tosi hienoja piirrustuksia.

AP:lle, meidän toinen lapsi on nyt 2,5 vuotta ja piirtää pelkkää sotkua :) ehkä sekin tajuaa sen yht äkkiä.

Vierailija
8/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa laskea jo kahteen: yksi, kaksi.

:)

Vierailija
9/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommat vasta 3-vuotiaina. Se on se isomman lapsen malli.

Vierailija
10/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa että kyllä omasta mielestäni on ikäistään edellä piirrustustaidoissa mut kiva kuulla muiden suht samanikäisten taidoista. Kun oli aika lailla tasan 1 v niin piirsi jo ihan pyöreitä ympyröitä. 1,5 v neuvolassakin sitä ihmeteltiin kun kertoi piirtävänäs paljon palloja ja ne oli kyllä viimisen päälle. Mut onhan noi lapsen tekemän näkösiä ihmisiä, siis ei mitään sillä tavoin ihmeellista mutta esim. silmiin piirtää mustuiaisen eli tekee ilmettä ei vain palloja silmiksi jne. Hänen sisarukset on voittaneet isojakin piirrustukilpailuja ja isänsä työ on kans kovin piirrustusvoittoinen. Itse en osaa piirtää mitään sen paremmin kuin meidän 2 v.

ap

Vierailija
11/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapset edes puhuneet pari vuotiaina, saati piirtäneet muuta kuin sotkua. Kyllä ne sitten oppivat, puhumaan hyvin ja piirtämään keskinkertaisesti :)

Vierailija
12/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa laskea jo kahteen: yksi, kaksi.

:)

lapsi osaa luetella (ulkomuisista) luvut yhdestä kolmeenkymmeneen mut sitä en pidä outona kun leikkii usein piilosta isompien lasten kanssa eli muistaa vaan ulkoa. Osaa myös pieniä laskutoimituksia just 1+1=2 mut ei sen kummempaa.

ap

Vierailija
13/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini on säästänyt piirrustuksiani ja merkannut iän niihin. Mutta kouluiässä olin jo tavallinen piirtäjä. Eli ei välttämättä kerro siitä, että olisi lahjakas piirtäjä loppuelämänsä.

Vierailija
14/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini on säästänyt piirrustuksiani ja merkannut iän niihin. Mutta kouluiässä olin jo tavallinen piirtäjä. Eli ei välttämättä kerro siitä, että olisi lahjakas piirtäjä loppuelämänsä.

tietää niin en liikaa ylpisty... = )

ei vaan, nyt kun tuon tajusin niin täytyy ainakin antaa lapsen piirtää ainakun haluaa. Nyt jos ei ole paperia niin piirtää aina seinät ja kaapit täyteen ja pöydät.. aina jostain löytää sen verran kynän.

Vierailija
15/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa piirtää vain "auringon" ja viivoja. Eli lähinnä pelkkää suttua.

Vierailija
16/16 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson nykyään suu ammollaan eka- ja viidesluokkalaisteni piirustuksia. Isompi on kuvisluokalla ja sinne menee nuorempikin kolmannella, kun haku on. Ovat todella lahjakkaita kuvataiteellisesti. Itse en osaa piirtää mitään, mutta miehen puolelta monta sukupolvea on kuvataiteilijoita, joten kai se tuokin taito sitten geeneissä periytyy?

Osasivat siis piirtää tuon ikäisenä myöskin ihmisen ja nuorempi piirsi tuon ikäisenä usein pelkkiä käsiä, koska häntä häiritsi se, ettei osannut piirtää fotorealistista kättä. Nykyään tuo on vähän armollisempi itselleen. :D