Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuesta kielteinen päätös - itkettää.

Vierailija
07.05.2010 |

Hain elämäni ensimmäistä kertaa toimeentulotukea - luotin, että kyllä hyvinvointivaltiossa tukea saa. Tarve tuelle on akuutti - olen opiskelija (maisteriopinnot loppusuoralla) ja olemme venyttäneet penniä jo viime vuoden puolelta, kun en ole löytänyt työpaikkaa (etsin siis ihan kokoaikaista työtä, voisin tehdä opinnot loppuun työn ohessa). Tähän saakka olen opiskellut aina töiden ohessa, emme ole olleet minkään tuen tarpeessa. Mies on töissä.

Vai kuinkas kävi? Ei mitään tukea. Eikä mitään neuvoja, kuinka tästä eteenpäin. Kaikki menot on karsittu minimiin (luonnollisesti) ja nyt kyllä itkettää.

Onko vinkkejä, kuinka korjata tilanne? Näyttää siltä, että ainoa tapa on lopettaa opinnot ja mennä kortistoon - sotii periaatteitani vastaan, mutta periaatteilla ei kai merkitystä, kun jääkaapissa ei ole ruokaa eikä nuorimmaiselle vaippoja.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei täällä myös perhe jolla ei ole oikeutta toimeentulotukeen eikä asumislisää eikä asumistukee. miehen tulot NETTONA eli käteen 1300. vuokra 600 ja vesimaksu 20 euroa per hlö= 660 euroa + sähkö maksu noin 700 asuminen kk(todella halpa ja vanha asunto) minulla tulot 270 eli korkeakouluun opintotuki. asumme maaseudulla siksi niin halpavuokra. joudun kulkemaan kouluuni päivässä 65km yhteen suuntaan. auton bensat maksamme itse eli opintotukeni tuskin kk riittää siihen, näitä kuluja en tietenkään voi edes verotuksessa vähentää. korkekouluun ei saa mitään helpotusta kuljetusmenoissa. miehellä on työ asuinpaikassamme ja lapsella hoitopaikka. jos muuttaisimme keskustaan mieheni olisi kenties työtön mutta tulisimme paremmin toimeen kokonaisuudessaan, tulisimmemonen edun piiriin...