Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuesta kielteinen päätös - itkettää.

Vierailija
07.05.2010 |

Hain elämäni ensimmäistä kertaa toimeentulotukea - luotin, että kyllä hyvinvointivaltiossa tukea saa. Tarve tuelle on akuutti - olen opiskelija (maisteriopinnot loppusuoralla) ja olemme venyttäneet penniä jo viime vuoden puolelta, kun en ole löytänyt työpaikkaa (etsin siis ihan kokoaikaista työtä, voisin tehdä opinnot loppuun työn ohessa). Tähän saakka olen opiskellut aina töiden ohessa, emme ole olleet minkään tuen tarpeessa. Mies on töissä.

Vai kuinkas kävi? Ei mitään tukea. Eikä mitään neuvoja, kuinka tästä eteenpäin. Kaikki menot on karsittu minimiin (luonnollisesti) ja nyt kyllä itkettää.

Onko vinkkejä, kuinka korjata tilanne? Näyttää siltä, että ainoa tapa on lopettaa opinnot ja mennä kortistoon - sotii periaatteitani vastaan, mutta periaatteilla ei kai merkitystä, kun jääkaapissa ei ole ruokaa eikä nuorimmaiselle vaippoja.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/97 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma teillä ei todellaakaan ollut miehen opiskelu vaan ylimitoitetut lainamenot. Kuka hullu ottaa noilla tuloilla lainat, joiden lyhennyksiin menee melkein puolet tuloista???

Päivähoitomaksu jo kertoo, että ette todellaakaan ole köyhiä vaan keskituloisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sopia siten maksuista. Samoin lainat pankkiin pystyy sopimaan.

On se muuten kumma juttu et sossu ei auta silloin ku olis tarvetta, mutta jos jäät työttömäksi kotiin etkä edes hae mitään ni johan autetaan.

Vierailija
4/97 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että toimeentulotuki on ihan viimesijainen etuus.