Tuli riitaa äitienpäivästä :´´(
Mies äsken soitti ja kysyi, että eihän meillä sitten sunnuntaina ole mitään erityistä ohjelmaa, kun pitäis mennä metsätöihin.
Olin vähän äimänä ja sanoin että ei kai, jos et ole mitään ajatellut...
Ukko siihen sitten että "justhan sanoit eilen, ettet mitään tarvi ja sit kumminkin odotat jotain".
(Olin sanonut, etten tarvi mitään ihmeellistä lahjaa.)
Mies on tulkinnut tämän niin ettei koko päivää tarvi mitenkään huomioida. Tuli tippa linssiin ja riita ja nyt tuntuu et oon ihan lapsellinen. Harmistuinko turhasta? Tämä on minulle vasta toinen äp, joten mitään traditioita ei ole vielä ehtinyt muodostua.
Kommentit (10)
Miesh on olettanut tuon "ei mitään ihmeellistä" tarkoittavan, ettet halua mitään. Tuskin tahallaan haluaa loukata.
Voihan sinua huomioida aamusta ja sitten esim. aterialla.
Meilläkin aikoo mies tehdä pihalla puutöitä, mutta silti tiedän saavani aamiaisen sänkyyn ja herkullisen, toiveitteni mukaisen aterian ja kakun.
Voithan ottaa asian nätisti puheeksi ja esittää toiveen, että mies ei ihan iltamyöhään asti olisi siellä metsässä!
ne ei ymmärrä mitään vihjailuja ja kiertelyjä. Jos sanot, ettet tarvitse mitään niin et saa todennäköisesti mitään. Jos haluat jotain niin SANO se ääneen :-) Jos et sitten saa niin voit suuttua!
Siis ihan oikeesti? Mitä tän palstan naiset oikein kuvittelee? Kun on äitienpäivä, milloin normaalisti ihmiset muistaa omia äitejään, niin pitäisikin miesten palvoa ja levittää punaista mattoa vaimollensa. Argh argh argh. Se on äitienpäivä, ei mikään palvokaa vaimojanne päivä.
Kait ap:kin on miehensä lasten äiti.
Se on äitienpäivä, ei mikään palvokaa vaimojanne päivä.
Kait ap:kin on miehensä lasten äiti.
Se on äitienpäivä, ei mikään palvokaa vaimojanne päivä.
mutta näillä vaatimuksilla ja periaatteilla miä tän palstan naisilla on äitienpäivästä niin toivon mukaan sama menee myös toisinpäin. eli isänpäivänä muistetaan isää juuri niinkuin mies haluaa. ja sehän haluaa seksiä ja muuta mukavaa aamusta iltaan ja sehän ei tän palstan naisille sovi.
Odotin silloin vasta tätä esikoista, jota tehtiin vaikka kuinka pitkään. Oltiin puhuttu jossain välissä äitienpäivästä ja sanoin ettei nyt mitään älytöntä tartte sitten ajatella. Mies otti sen niin, että mitään ei tarvitse tehdä, itse ajattelin että ehkä voisi kahvit silti keittää ja toivottaa hyvää äitienpäivää, kun kerran kauan toivottu vauva siellä mahassa potki.
Mutta mies oli sitten jollain keikalla aiempana yönä ja seuraavana päivänä niin krapulassa ettei muistanut koko asiaa. Loukkaannuin kyllä, vieläkin vähän korpeaa.. IHana mies se on oikeasti mutta en tiedä, noille miehille vaan tarvitsee sanoa hyvinkin suoraan mitä toivoo.
Nyt voi olla, että jonkun mielestä olen ihan urpo kun jo syntymättömän lapsen takia halusin äitienpäivää viettää, mutta totuus on että itse olisin muistanut miestä isäinpäivänä jos olisin sen aikaan raskaana jo ollut, olisin siis toivonut samaa häneltä.
että itse oon aina järjestämässä miehelle pieniä yllätyksiä synttäreiksi, nimppareiksi, isänpäiväksi.
Joskus olis kiva et toinenkin ajattelis jotain.
Mutta toi on kyllä totta että vihjailut ei auta vaan suoraan pitää sanoa.
-ap
Niin mäkin kuule järjestin aikoinaan jos jonkinlaisia pikku ylläreitä. Vaan enpä enää, ei huvia.
Mun mies kanssa ilmotti että menee töihin, so.
Lapsieni kanssa äitienpäivän vietän, nehän musta äidin on tehneet. Siten kun joskus saa lapselta jonkin itse tehdyn kortin tai muuta, se on se mikä on jutun juoni mun mielestä.
Ei miesten kuulu vaimojaan lahjoa tai paapoo.
Ja selittänyt, että vaikket niin sitä lahjaa kaipaakaan, niin äitienpäivää olisi kiva juhlia kuitenkin perheen kesken.