Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häät n. 80km päässä vieraista... käytännön kysymyksiä...

Vierailija
06.05.2010 |

Löysimme täydellisen häidenviettopaikan. Ainoa ongelma on se, että sinne on matkaa kaupungista (jossa asumme me, ja n. 90% vieraista) 80km. Onko jollain muulla ollut samanlainen tilanne? Miten järjestelitte asiat?

Meillä ajatuksena oli, että jostain hotellista otettaisiin ennakkovarauksena huoneita, joissa vieraita voisi yöpyä. Mikä on menettely tässä, maksaako vieraat itse yöpymisensä?

Toinen ajatus oli, että hommattaisiin linja-auto ja kuljettaja. Yksi matka juhlapaikalle, yksi sieltä pois yöllä. Minkä hintainen mahtaa olla?

Vai onko vain järkevämpi tyytyä paikkaan, joka ei itseä miellytä, eikä ole meidän tyylinen, mutta on samassa kaupungissa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on teidän häät ja saatte pitää ne missä haluatte. Yleensä vieraat maksavat itse huoneensa, jos yöksi jäävät.

Vierailija
2/7 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai arvostavatko kaunista paikkaa yhtä paljon kuin sinä?

Itse pitäisin idioottimaisena lähteä noin kauas häihin, jos kuitenkin hääpari ja vieraat ovat kotoisin tästä läheltä. Vaikka tuo matka ei mitenkään mielettömän pitkä ole, niin ihmettelisin, miksi hääpari haluaa tehdä asioista turhaan vaikeita, kun ihan hyviä hääpaikkoja on lähempänäkin.

Mutta me ja tuttavapiirimme ollaankin sellaisia käytännöllisiä ihmisiä, ja luonnollisestikaan teidän vieraat ei välttämättä ole lainkaan samanlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku hääpari kuitenkin päätyisi pitämään häänsä noin kauempana, niin minua miellyttäisi linja-autokyyti sinne ja takaisin. Se olisi mutkatonta ja vaivatonta. Yöksi tuskin kuitenkaan tuollaisen matkan vuoksi jäätäisi, kun siinä taas on aika homma pakkailla perheen kamat mukaan niin, ettei mitään tärkeää unohdu.

Vierailija
4/7 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menimme naimisiin nykyisessä kotikaupungissamme ja tänne on matkaa suurimmalta osalta sukulaisia noin 250 kilsaa. Ei kukaan pitänyt sitä mitenkään ihmeellisenä eikä me mitään yöpymisiä kellekään varattu. Kyllä tuon matkan ajaa helposti edestakaisin yhdessä päivässä.

Itse olemme olleet häissä 300 kilsan päässäkin ilman mitään hotelleja tms.

(ai, mut nyt mä tajusin... oliko ap:n häissä tarkoitus juoda alkoholia...? meillä ei juotu alkoholia häissä lainkaan eikä tuttujen häissäkään ole ollut ryyppäystä)

Vierailija
5/7 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 km + tarjottu kyyti kävisi tosi hyvin. En ainakaan tämän takia jäisi pois. Varmaan jotkut marisisivat paikkavalinnasta, mutta omat häät ovat sen verran tuoreessa muistissa, että uskoisin hääparilla olleen syy valintaan (tähän kuten muihinkin).

Ainoa negatiivinen puoli olisi, että yksi yhteinen paluukyyti päättäisi häät sitten kertalaakista, mutta ehkä linja-autossa voisi olla tunnelmaa, etenkin jos jatkoille lähtijöitä kasaantuu yhteen.

Vierailija
6/7 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moneen kertaan. Mutta yleensä siihen on ollut ihan järkevä syy, eli se, että morsiuspari ja molempien sukulaiset asuvat siellä. Luonnollisestikaan silloin ei tule valitettua, että on pitkä matka häihin.

Mutta ap:n tapauksessa tuolla matkalle ei ole mitään järkevää selitystä, joten jos ap tuon paikan valitsee, niin kannattaa samalla varautua selittämään valinta niille, jotka kaipaavat sitä järkevää selitystä.

Vierailija
7/7 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, paikka on siis erilainen mitä muut, tavalliset juhlapaikat. Tämä olisi keskiaika-tyylinen, upea kivirakennus ja pihapiiri. Muualta kuin täältä kaupungista tuleville vieraille taas tuon matkan lähempänä, kuin jos tulisivat tänne kaupunkiin.

Linja-autokyydistä sen verran, että siihen ei kaikki vieraat jokatapauksessa mahtuisi, ja paluukyyti lähtisi varmaankin puolenyön aikaan.

Alkoholia on kyllä tajolla.

Miehen suvussa on kyllä paljon ihmisiä, jotka eivät alkoholia käytä, joten varmasti olisi paljon omallakin autolla tulijoita.

Ja jokainen vieraistamme taatusti tuntee meitä molempia sen verran, että ymmärtää paikkavalintamme, eivätkä sen enempää kysele. Me kun jotain päätämme, niin sitä on turha muiden kyseenalaistaa :D

Entä sitten meidän kannalta tuo matka, varmasti pitäisi mennä jo mahdollisesti edellisenä päivänä, eli miten kävisi kampaajan ja muiden? Yksi kaveri kyllä on, jonka voisin mahdollisesti ottaa vaikka mukaani jo edellisenä päivänä, ja hän aamulla laittaisi hiukseni ja meikin. Mutta joutuuko juhlapaikalla muuten käymään moneen kertaan aikaisemmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä