Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö 6-vuotiaan selvitä yksin huonnensa siivouksesta?

Vierailija
06.05.2010 |

Oletatteko te vai autatteko? Meillä tuolla 6-v. lapsi istuu karmean sotkun keskellä, eikä saa siivottua. On jo monta päivää ollut tämä tekeillä. Itse on sotkenut, en nyt ehdi auttaa. Uhattu on, että huominen herkuttelujuhla jää väliin, jos ei siivoa. Pitääkö mennä auttamaan?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä samaa ei voisi opettaa kotona?

Vierailija
22/30 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muun hoidan minä. Ei ole kummoinen vaatimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvän tähen.

Täällä on ollut muutamia ihan viisaita vastauksia joukossa. Tällaset curling-vertaukset kannattaa jättää omaan arvoonsa.Niitä viljelevät yleensä ne, jotka käsittävät kasvatuksen pääasiallisesti keinotekoisten pettymysten tuottamiseksi ja käytännön taitojen opettamiseksi.

Kasvattaminen on täynnä paradokseja.

Vaatimalla liikaa saamme pakkomoraalin tasolle jääviä aikuisia.

Vierailija
24/30 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotia osaa siivota huoneensa (siivous=lelut paikoilleen) yksin jos osaan motivoida oikein :)

Semmoinen toimii oikein hyvin, että ei saa pelata ennen kuin on siivonnut.

Itse yllätyin kun tästä suuresti. Itse olin ajatellut, että pistän pyykit koneeseen, raivaan olohuoneen ja menen sitten auttamaan poikaa. Tämä olikin ehtinyt itse järkätä kaikki lelut paikoilleen =o

Eikä olla alkoholisti- tai mielenterveysperhe ;)

Vierailija
25/30 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen pitäisi imuroida tms. Vaan nimenomaan omat sotkunsa siivota. Olen kyllä sitä mieltä, että se eskarilaiselle ei ole liikaa vaadittu. Mutta vaikeaa tuntuu olevan, vaikka muuten on aina valmis auttamaan... Varmaan jotenkin väärin tämä tehtävä on annettu...

Vierailija
26/30 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan yksin kotona ja hoitamaan pienen sisaruksen katsomisen samalla, mutta leluja se ei osaa laittaa siististi paikalleen, eikä saa opettaakaan ettei traumatisoidu. Huh, mitä porukkaa.

Vierailija
27/30 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että ei tarvitse YKSIN siivota, ymmärrätkö vai pitääkö taivuttaa rautalangasta?????

Ja ei todellakaan kasva mitään peräkammarin poikia vaikka lasta auttaisikin, päinvastoin!

Vierailija
28/30 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lelut paikoilleenkin

Vierailija
29/30 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yhtä hyvin se onnistuu kotonakin.

Vierailija
30/30 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös siivota. Eli kyllä 6-vuotias osaa esim.laittaa kirjat hyllyyn ja paperiroskat roskikseen.