Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kärsinyt raskauspahoinvoinnista?

06.05.2010 |

Hei kaikki,

olen uusi täällä ja rekisteröidyin, koska tutkin raskauspahoinvointia opinnäytetyötä varten. Aihe tuli omasta kiinnostuksesta, kun pahoinvoinnin karmeus yllätti esikoista odottaessa (heti aluksi oli selvää, että "aamupahoinvointi" on terminä ihan pielessä - kuvotusta kesti koko päivän). No, nyt ollaan niin pitkällä, että aiheesta on valmistumassa interventiotutkimus ja sen osana nettisivu osoitteeseen lopujo.fi.

Sivuille kootaan näyttöön perustuvaa tietoa raskauspahoinvoinnista. Myöhemmin sivuille tulee mahdollisesti myös keskustelupalsta. Seuraavassa vaiheessa kokoan sivuille myös äitien kertomuksia pahoinvoinnistaan. Jos haluat osallistua ja kertoa kokemuksiasi, lähettäisitkö minulle sähköpostia osoitteeseen miina.nurmi@students.turkuamk.fi.

Kirjoitukset julkaistaan nimimerkillä. Voit kirjoittaa lyhyesti tai pitkästi, kertoa kokemuksistasi ja ajatuksistasi, esim. siitä, millaista apua sait esim. neuvolasta tai muilta äideiltä, mikä auttoi, mikä ei auttanut, vaikuttiko pahoinvointi haluusi saada lisää lapsia, ja mitä muuta mieleesi tuleekaan. Kirjoitusten tekstiä ei muokata, mutta tekstejä voidaan ryhmitellä esim. aiheen mukaan tai julkaista sellaisenaan.

Kiitos jo etukäteen!

Miina

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi myös kuinka suurelle osalle raskaana olevista tulee oikeasti pahoinvointia. En ole missään nähnyt edes suuntaa-antavia prosentteja, vain kommentteja: joillekin tulee, joillekin ei. Minulla on ensimmäinen raskaus menossa ja olen ollut vähän ihmeissäni kun kaikkien varoittamaa pahoinvointia ei tullutkaan. Jossain vaiheessa jopa ajattelin että kaikki ei ole kunnossa kun en ole oksentanut kertaakaan :D

Vierailija
2/3 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisestani (11/07) en oksentanut kertaakaan. Paha olo oli ja kuvotus ihan kamala, mutta sekin helpotti yleensä hetkeksi kylmiä mansikoita syömällä.

En siis oksunnut, et ole ainoa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosi paha raskauspahoinvointi esikoisesta.oksensin noin viikolta 6 viikolle 24.ja ei todellakaan ollut pelkkää aamupahoinvointia vaan oksensin aamusta iltaan ja muutaman kerran heräsin yöllä oksentamaan.pahimmillaan se oli viikoilla 8-18 jolloin olin vaan sairaslomalla kun mikään ei oikein pysynyt sisällä..sain reseptin PRIMPERANIA ja söin sitä viikolle 25 jolloin ei oolut enää paha olo.mutta vaikka söin lääkkeitä niin alussa auttoi paljon ja sit ei mitään..mutta luultavasti olisin ollut tiputuksessa jos en olisi lääkkeitä syönyt.. noh,tänä aamuna tein plussan ja toivotaan ettei olisi ihan noin pahaa kun on tossa tuo pieni mistä huolehtia :)