Ällöttävä mahatauti (ei heikkohermoisille)
Mä en oo ollut vuosiin kunnolla sairas, mutta eilen sain mahataudin. Eilisen kohokohta oli, kun menin vessaan oksentamaan, mutta vähän oksennettuani alkoi takapuolessa tuntua siltä, että olis kakkoshätääkin tulossa, joten jouduin oksentaa lavuaariin pöntöllä istuen, koska mies ei ehtinyt kiikuttaa oksennusämpäriä mulle tarpeeksi nopeasti.
Nyt on jo parempi olo, paitsi että nivelet ja selkä on tosi kipeät.
Kommentit (14)
iisi tauti. Tota viikko ja tiedät sairastaneesi noron. Varsinkin jos välillä mietit mahdatkohan oikeasti kuolla tautiin.
että tämä on joku maailman kauhein tauti, mutta valitettavasti se, että jollain toisella on ollut noro, ei tee mun oloa yhtään paremmaksi. Kärsimys on aina suhteellista.
Ap
Tuontakia lavuaari pitää sijoittaa aina pöntön viereen. Modernimmissa kodeissa tuo on unhoitettu.
Vanha kansa tiesi miltä tuntuu oksentaa ja paskoa samaan aikaan. Aijai. Sä tiedät nyt!
T: 11cm mies
vain pienen hetken oli kumma olo. Sitten rupesi tursuamaan molemmista päistä yhtä aikaa. Ehdin juuri ja juuri vessaan, mutta en ehtinyt pöntölle. Pää lavuaariin, ruikut tuli housuihin ja pitkin vessan lattiaa. Että näin.
vain pienen hetken oli kumma olo. Sitten rupesi tursuamaan molemmista päistä yhtä aikaa. Ehdin juuri ja juuri vessaan, mutta en ehtinyt pöntölle. Pää lavuaariin, ruikut tuli housuihin ja pitkin vessan lattiaa. Että näin.
Ajattele jos tuo olisi iskenyt ostoskeskuksessa tai uimahallissa?
Pari kertaa on ollut noin ärhäkkä tauti (joo, oon päiväkodissa töissä) ja sen kanssa ei tosiaan mennä paria metriä kauemmas vessasta ja päällä pidetään hametta tms. helposti riisuttavaa. Olen pöntöllä istuessani mm. oksentanut lavuaarin tukkoon ja joutunut yrtsipaskan jälkeen kauhomaan yrjöt käsienpesualtaasta ja avaamaan karhupumpulla.
Meillä on nykyään vessassa aina ämpäri. Se on helppo napata sieltä mukaan, jos jollain alkaa yöllä yrjötauti ja samoin jos joutuu pönttöpäivystykseen, on siihen ämpäriin paljon kätevämpi yrjötä kuin lavuaariin..
Tsemppiä ap:lle, kyllä se menee aikanaan ohi!
Ajattele jos tuo olisi iskenyt ostoskeskuksessa tai uimahallissa?
Kävin pari päivää sitten marketissa ja siellä leijui ihan selvä ruikun haju. Tuli kyllä mieleen että eipä käy kateeksi ketään osapuolista jos joku oli aloittanut noro-taipaleensa marketista.
ja ripulia vuorotellen ja yhtä aikaa. Pahinta on se kun yrittää yöllä nukkua, ja aina kun meinaa nukahtaa kontrolli pettää ja pöksyihin tulee annos liejua. Tätä pari yötä ja kuolema rupeaa tuntumaan armollisemmalta vaihtoehdolta :D.
ja ripulia vuorotellen ja yhtä aikaa. Pahinta on se kun yrittää yöllä nukkua, ja aina kun meinaa nukahtaa kontrolli pettää ja pöksyihin tulee annos liejua. Tätä pari yötä ja kuolema rupeaa tuntumaan armollisemmalta vaihtoehdolta :D.
en vaan voi sille mitään, että naurattaa niin, että vedet valuu silmistä. :DD
Mut ap:lle, joo, mä oon kaks useamman kerran istunut pytyllä ja laatoittanut lavuaariin ja saanut sen tukkeeseenkin monet kerrat. Ja nämä on olleet ihan ripulista johtumattomia kertoja suurin osa, oon vaan niin herkkä oksentamaan, että on täytyny puhua norjaa lavuaarille ihan vain siksi, että on sattunu pytty olemaan hanurin alla muusta kuin ripulista johtuen.
eilen istua autossa, ja pelkäsin niin, että kohta on penkki vellissä. Onneksi ripuli kohteliaasti pysyi suolessa, ja tuli ulos vasta kotona. Tuli sitä muuten housuihinkin yöllä, tai siis lakanaan: olin melkein unessa, ja annoin itselleni luvan pieraista, "ihan vähän vain". Onneksi ei tullut suurempaa lammikkoa.
Ap
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd
annoin itselleni luvan pieraista, "ihan vähän vain".
annoin itselleni luvan pieraista, "ihan vähän vain".
Pyrstöyskäisen perusvirhe
mutta kun olin melkein unessa, niin jotenkin se arvostelukyky sitten petti. Pomppasin kyllä salamana ylös kun tajusin, mitä oli tapahtunut...
Itsekin kerran pystyin automatkan(lyhyen) pidättelemään, mutta vessan ovella venttiili petti ja ripulit oli housussa ja valui jalkoja pitkin lattialle.
Luojan kiitos olin menossa kotiin, enkä esim. töihin...
iisi tauti. Tota viikko ja tiedät sairastaneesi noron. Varsinkin jos välillä mietit mahdatkohan oikeasti kuolla tautiin.