Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatekauppakierroksen johtopäätös: suomalaiset naiset ovat A) rinnattomia B) vyötäröttömiä.

Vierailija
05.05.2010 |

Olen kiertänyt kaikki Jyväskylän tavalliset vaatekaupat löytääkseni asun tuleviin kevään ja kesän juhliin.

Joka hemmetin mekossa on sama ongelma: jos mekko istuu vyötäröltä, vetoketju ei mene rintojen kohdalta edes kiinni. Jos taas otan isomman koon johon rinnat mahtuvat, vyötärölle jää parin kaulimen mentävä rako tyhjää tilaa.

En ole omasta mielestäni edes mikään supermuodokas. Kuppikokoni on 80 D ja vyötärö 80 cm. Mutta näköjään sitten olen ihan väärän mallinen perussuomalaiseen vaatevalikoimaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppojen sisäänostajat kuvittelevatnäin.

Vierailija
2/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ongelma ennen raskautta. Huvittavaksi asian teki se, että mulla oli A-kupin rinnat, mutta silti varsinkin paidat kinnasivat rintojen kohdalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat vaattet niissäkin, kansainvälisiä ketjuja kaikki?

Vierailija
4/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy sellaista joka sopisi suoraan.

Vierailija
5/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen hoikka tiimalasi, ja kavennan jokaisen vaatteen minkä ostan. Ostan aina sopivan rintojen kohdalta ja kavennan sitten vyötärön. Ja myös farkuista kavennan reidet.

Ja ihan käsin ompelen, en jaksa konetta useinkaan kaivaa kaapista. En ole niin tarkka onko sauma täydellinen, ei sitä kukaan huomaa.

Vierailija
6/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ne sopii :)

Vierailija
7/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun A/B kuppini ei täytä mitään vaatetta. Toki ongelma voi olla ylä- ja alakropan eriparisuus, lantiota ja reittä löytyy, yläkropasta ei juuri mitään.

Vyötäröttömien housujen kanssa olen tuskaillut. Jos se vyötärö niistä housuista joskus löytyy, niin se on kymmenen senttiä liian ylhäällä, mutta housujen roikottaminen on kai muodikasta. ;)

Vierailija
8/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tosin monet vaatteet istuvat ihan mukavasti. Olen kuitenkin kummastellut että jos paita on jo melko kireä rintojen kohdalta tällaiselle A/B-kuppiselle, niin eiväthän nuo vaatteet mahdu ollenkaan suuremmalle osalle naisista. Vyötäröt ovat turhan löysiä lähes aina. Paitsi H&M paidat ovat kauttaaltaan kittanoita.

Käytän yleensä kokoa 36, rintsikat kokoa 70B ja vyötärö muistaakseni 67 cm.

Vierailija
9/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ME GEENEILLEMME MAHDAMME..

idiootti

Vierailija
10/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että varsinkaan vähän kalliimmista vaatteista ei löydy sopivia. Ovat ilmeisesti sellaista "siveellistä" mallia, joka ei nuole liikaa vartaloa, mutta minulla ne näyttävät vaan muodottomilta säkeiltä. Samoin vähänkin laadukkaampien liikkeiden housut törröttää pystyssä selästä ja vyötäröltä. :(

H&M:n teinipimuvaatteet istuvatkin sitten tosi nätisti.

Vierailija
11/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki housut tällä hetkellä jotain pillilahkeita, jotka harvalla suomalaisella naisella näyttää oikeasti hyvältä. Tollasia housuja kun ois 90-luvulla käyttänyt, sut ois naurettu pihalle. Nyt kaikki käyttää niitä vartalotyypistä riippumatta. Itellä päärynä, enkä todellakaan aio ostaa yhtiäkään pillilahkeisia housuja, vaikka olisivat ainoat tarjolla..

Vierailija
12/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vastapainoks paidat ovat mallia äitiyspaita.

Vierailija
13/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasia housuja kun ois 90-luvulla käyttänyt, sut ois naurettu pihalle. Nyt kaikki käyttää niitä vartalotyypistä riippumatta.

Miten toi 90-luku muka mihinkään liittyy?

Vierailija
14/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vyötärönympärys ja mitta rintojen alta sama (80cm)!

Mulla ei oo mitään ongelmaa löytää istuvia vaatteita, vy 65cm ja rintojen alta 72cm. Tosin mistään Cittarista en vaatteitani ostakaan, vaan h&m:lta yms.

Vierailija
15/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta siitä miten isoa koko siellä sovittaa, vaate on aina jotenkin liian pieni. Ja etenkin rinnoista.

ap

Vierailija
16/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana myös löytää hyvin istuvia paitapuseroita.

Vierailija
17/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmana löytää sopivia vaatteita (esim mekkoja) juuri olemattomien rintojen takia (tai liian leveän lantion/pepun). Kun löytyy keskikroppaan istuvan mekko, on se auttamattomasti liian suuri rintojen kohdalta (rinnat kokoa 75A). Se karsii lähes joka kerta kaikki ihanat mekot pois ostoslistalta ja tekee kesävaatteiden ostamisen tuskalliseksi. Siksi olen joutunut tyytymään toppiin ja erilliseen hameeseen, sitä kautta ainakin saan istuvat vaatteet. Tietenkin voisi itse aina fiksailla yläosaa, mutta olen todella surkea käsitöissä =/

Vierailija
18/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut tosiaan ovat aivan karmeita meikäläisenkin kropalle joskin nyt raskauden aikana on uskaltanut käyttää niitä kun muutenkin näytän aika isolta tuon vatsan takia =D

Vierailija
19/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kuppikoko on 80DD ja kyllä h&m:lta löytyy sopivia paitoja aina! Rintsikoiden löytäminen on sitten vaikeampaa, siis sellaisten 20€ rintsikoiden.

Vierailija
20/20 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmöinen pienempi naisihminen saa hakea ja hakea, että löytyy jotakin sopivaa.