Ruokapiiri Vantaalle!
Hei kaikki Vantaalaiset. Käykäähän liittymässä (tykkäämässä) Facebookissa (Länsi-) Vantaan ruokapiiri- ryhmään. Jos ryhmään saadaan ainakin 10-20 kotitaloutta mukaan, voidaan toiminta aloittaa.
Tarkoituksena siis saada säännöllinen (viikottainen) lähi- ja luomutuotteiden piiri. Tämä tarkoittaa siis lihaa, viljoja, vihanneksia, marjoja, maitotuotteita yms. suoraan viljelijöiltä/tuottajilta ilman välikäsiä.
Tervetuloa mukaan!
Kommentit (8)
Mitkä tulis olemaan todelliset kustannukset? Kuka/ miten hoitaisi jakelun? Miten tuottajat valitaan? Voiko itse päättää mitä ottaa ja mitä ei?
Minä olen toiminnan perustajana. Kunhan saadaan porukkaa kokoon, niin sitten mietitään että missä jakelu järkevintä, kuinka usein, mitä tuotteita tarvitaan jne. Tällaista tee-se-itse- hommaahan tämä on. Varmasti saadaan esim. Helsingin ruokapiiriltä vähän apuja kunhan kysytään.
No, mietitään..
Tiesithän, että samsara toimii länsi-Vantaalla? Mietin vain, että tuleekohan kauhean kalliiksi siihen verrattuna. No ei kyllä ole kuitenkaan sama asia.
Joo, mietinkin just että tyyliin Louhelan juna-aseman parkkipaikka voisi olla hyvä. Pääsisi sitten junaan/junalla kätevästi.
Vihdin luomu ry ainakin tekee ruokapiirisopimuksia.
Hinnathan riippuu aina siitä että kuinka paljon on myyntiä :) Että nyt kaikki kaverit ja naapurit mukaan vaan, niin saadaan homma oikeasti käyntiin!
Olen vuorotyötä tekevä autoton yh itä-Vantaalta, joten ajat ja paikat on todella rajalliset. Myös kustannuksilla on merkitystä. Lähi- ja luomutuotteista olisin kyllä tosi kiinnostunut.
Olen vuorotyötä tekevä autoton yh itä-Vantaalta, joten ajat ja paikat on todella rajalliset. Myös kustannuksilla on merkitystä. Lähi- ja luomutuotteista olisin kyllä tosi kiinnostunut.
Juu, nyt tärkeintä olisi että te vähänkin kiinnostuneet liittyisitte tuohon ryhmään, jotta voitaisiin sitten alkaa muokkaamaan palvelua oikeanlaiseksi.
Ryhmään liittyminenhän ei sido mihinkään vaan antaa viitteitä siitä että kuinka moni voisi olla kiinnostunut, ts. kannattaako edes alkaa järjestelemään mitään.
Ap
mutta en kuulu naamakirjaan, enkä kyllä sinne haluakaan...
friherrs
Tuossa toinen mahdollinen sähköinen väline. Osoite niille, jotka eivät halua asioida fb:n kautta. Voidaan laittaa tarvittaessa vaikka suljettu keskusteluryhmä sitten yahoon puolelle.
Laittakaa sähköpostilla oma alueenne, tuotetarpeenne (mitä, kuinka usein) jne. Kaikki ajatukset ja ehdotukset/toiveet otetaan innolla vastaan.
Ap
Mitkä tulis olemaan todelliset kustannukset? Kuka/ miten hoitaisi jakelun? Miten tuottajat valitaan? Voiko itse päättää mitä ottaa ja mitä ei?