Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyspienien( alle 6kk) vauvojen äideille?

Vierailija
05.05.2010 |

Onko teillä ollut vauvalla epätavallisen paljon hengitystieinfektioita?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miutta ei ole ollut. Yksi flunssa, missä oli yskä ja korvatulehdus.

vauva 5kk

Vierailija
2/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miutta ei ole ollut. Yksi flunssa, missä oli yskä ja korvatulehdus. vauva 5kk

ja epähuomiossa kysymysmerkkikin tuli perään...

vai tarkoititko itseäsi, että hassua suomea?

Sori, meni vähän ohi=0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut pari pientä flunssaa ja yksi korvatulehdus

Vierailija
4/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut kerran lievä kuumeinen flunssa, kerran vähän yskää ja nuhaa ja yhden kerran se on ollut pari päivää kuumeessa ilman muita oireita.

Vierailija
5/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei tunnu menevän ohi. :( Vauva nyt hiukan yli 5 kk. Mun muut lapset on olleet kevät- ja kesävauvoja, niillä ollut muistaakseni 1 tai 2 nuhaa tuohon ikään mennessä.

Vierailija
6/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut täysin terve. (kopkop)

Vierailija
7/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on epätavallisen paljon? Meillä on ollut tänä vuonna vauva sairaalassa kun ilmeisesti oli rs- virus (ei selvitetty oliko)ja sen jälkeen on kyllä räkätauti jatkunut jo pitkään. Mutta isommillakin lapsilla oli vauva-aikaan noita räkätauteja jos jonkinlaisia.

Vierailija
8/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko teidän vauvalla ollut"

tai

"onko vauvallanne ollut"

Kuulostaa ainkin minun korvaani hassulle sanamuodolle " onko teillä ollut vauvalla"

Vierailija
9/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvslla (1,5kk) on jo toinen pikkunuha meneillään. Lieväähän se tosin tämänikäisellä on. On meillä muillakin ollut vuodenaikaannähden aika paljon näitä räkätauteja.

Vierailija
10/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen miksi tällaisiin pitää puuttuakaan?

Näin minä puhun/kirjoitan ja joka ei selvää saa niin olkoon vastaamatta!

Onhan täällä paljonkin ihmisiä, joilla selvää lukihäiriötä ja kirjoittavatkin mitä sattuu, mutta kyllä minä ainakin yleensä vastaan kysymykseen jonka ymmärrän kirjoitusmuodosta riippuen.

No kuitenkin asiaan;

Meidän vauvalla on mielestäni ollut epätavallisen paljon noita hengitystiejuttuja.

Sairaalassa oltiin kun oli 1½kk, pääsiäisen aikaan rampattiin päivystyksessä ja crp-arvoja seurailtiin. Nyt jo kolmas flunssa alkoi eilen:(

Kun kuuntelee tuttujen puheita, niin melkein jokainen pienen vauvan äiti kertoo vauvalla olleen hengitystieinfektioita; flunssaa, rs-virusta tai jopa keuhkokuumetta.

En tiedä sitten onko se yleensäkin tämä aika vuodesta, vai vaan nyt tänä vuonna tämä vitsaus?

Meidän muilla kevät/kesä vauvoilla ei tällaisiä tauteja ollut vasta kuin joskus paljon paljon myöhemmin.

"Onko teidän vauvalla ollut" tai "onko vauvallanne ollut" Kuulostaa ainkin minun korvaani hassulle sanamuodolle " onko teillä ollut vauvalla"

Vierailija
11/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ole ollut vielä yhtään hengitystieinfektiota tai muutakaan tautia. Mulla on kyllä itsellänikin aina ollut hyvä vastustuskyky ja imetän yhä.

Vierailija
12/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata kiihtyä joka asiasta, tai tällä palstalla kirjoittelu käy rankaksi. Ja elämä muutenkin - esim nuo flunssat. Jokainen saa kuule vastata ihan mitä tykkää. Vaikka asian vierestä.

-ei aiemmin ketjussa kommentoinut

Vierailija
13/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljolta kuulostaa usean räkätaudit yms. Meillä vauva 6kk ja ollut yksi pienen pieni nuhan poikanen. Esikoinen tuo kyllä koulusta tullessaan kaikki mahdolliset pöpöt, joten siitäkään ei voi olla kiinni.

Mietinkin, voiko eroja tulla imetyksestä? Itse imetän vielä vauvaamme ja kiinteitä menee aika vähän. Mites muilla?

Vierailija
14/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mielestäni paljon! Esikoisella oli ollut tuohon mennessä yksi nuha.

Vierailija
15/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat myöhäissyksyn vauvoja. Molemmilla täysimetys 5 kk, jonka jälkeen vielä jatkui/jatkuu pitkään.

Vierailija
16/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan, jokainen saa vastata mitä tykkää niinkuin MINÄKIN saan kommentoida takaisin mitä tykkään.

Raivostuttavia tuollaiset höpönlöpöt kun mielestäni asiasta kysyn.

Näitä pilkunnuputtajiahan täällä riittää ja tulee riittämäänkin. Joskus jätän asian sikseen ja joskus näpäytän takaisin;)

Mutta jos palaisin taas asiaan...

Joku kysyi imetyksestä. Täysimetyksellä mennään.

Kun olin sairaalassa lapsen ollessa 1½kk, niin koko osasto oli täynnä näitä pieniä hengitystieinfektio-potilaita.

Yöhoitajan kanssa juteltiin asiasta ja hän sanoi, että aikaan nähden todella paljon täysimetyksellä olevia vauvoja.

Yleisestihän oletetaan, että imetys suojaa pikkuista varsinkin ekat 3kk.

ei kannata kiihtyä joka asiasta, tai tällä palstalla kirjoittelu käy rankaksi. Ja elämä muutenkin - esim nuo flunssat. Jokainen saa kuule vastata ihan mitä tykkää. Vaikka asian vierestä. -ei aiemmin ketjussa kommentoinut

Vierailija
17/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti aluksi iski sikainfluenssa, korvatulehdus... Nyt edelleen tuntuu olevan räkäinen, ja taas korvat. Taitaa olla kolmas antibioottikuuri menossa.

Lisäksi sairastettiin vesirokko.

Vierailija
18/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti aluksi iski sikainfluenssa, korvatulehdus... Nyt edelleen tuntuu olevan räkäinen, ja taas korvat. Taitaa olla kolmas antibioottikuuri menossa. Lisäksi sairastettiin vesirokko.

Vierailija
19/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kuukauden ikäisenä taisi tulla toistaiseksi ainoa korvatulehdus.

Korvikeruokittu, pääosin.

Vierailija
20/33 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen miksi tällaisiin pitää puuttuakaan?

Näin minä puhun/kirjoitan ja joka ei selvää saa niin olkoon vastaamatta!

Onhan täällä paljonkin ihmisiä, joilla selvää lukihäiriötä ja kirjoittavatkin mitä sattuu, mutta kyllä minä ainakin yleensä vastaan kysymykseen jonka ymmärrän kirjoitusmuodosta riippuen.

"Onko teidän vauvalla ollut" tai "onko vauvallanne ollut" Kuulostaa ainkin minun korvaani hassulle sanamuodolle " onko teillä ollut vauvalla"

Itselläni on todettu paha lukihäiriö, jonka vuoksi pyrin kirjoittamaan mahdollisimman oikein.

Ja juuri siksi silmiini " hyökkäsi" tuo lause, koska en sitä meinannut lukiessani ymmärtää.

Mutta anteeksi tuhma käytökseni :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme