Kysymyspienien( alle 6kk) vauvojen äideille?
Onko teillä ollut vauvalla epätavallisen paljon hengitystieinfektioita?
Kommentit (33)
jos kielioppikorjauksia kaivataan, niin tässä lauseessa pitäisi olla "hassulta sanamuodolta", ei "hassulle sanamuodolle".
" Kuulostaa ainkin minun korvaani hassulle sanamuodolle
Meidän lapsemme sairasti ekan infektionsa vasta yli puolivuotiaana, joten sen kokemuksen perusteellaa hengitystieinfektioita on ollut vauvallanne paljon. Minäkin kyllä taidan vastata asian vierestä, sillä meillä ei tällä hetkellä ole alle 6 kk ikäistä lasta.
meidän vauvalla oli 3-4 viikon ikäisenä pahahko yskä. Ei vaatinut hoitoa missään, mutta lääkärillä käytin varmuuden vuoksi. Täysimetyksellä oli. Tauti tuli isommalta lapselta ja taudin sairasti myös mies.
Itse säästyin taudilta ja manasin kyllä, että tässä nähtiin täysimetyksen vasta-aineiden siirrot! Joo, ei kai se imetys tietenkään jokaista ihmettä tee, mutta ihmetytti, kun en itse sairastunut...
Nyt vauva on kohta 4kk, muita tauteja ei ole ollut. Isompi tenava on kyllä tuon jälkeen korvatulehduksen sairastanut flunssan yhteydessä. Mutta isomman sairastelut ovat vähäisempiä, mitä oli viime vuoden aikana.
meidän vauvalla oli 3-4 viikon ikäisenä pahahko yskä. Ei vaatinut hoitoa missään, mutta lääkärillä käytin varmuuden vuoksi. Täysimetyksellä oli. Tauti tuli isommalta lapselta ja taudin sairasti myös mies. Itse säästyin taudilta ja manasin kyllä, että tässä nähtiin täysimetyksen vasta-aineiden siirrot! Joo, ei kai se imetys tietenkään jokaista ihmettä tee, mutta ihmetytti, kun en itse sairastunut... Nyt vauva on kohta 4kk, muita tauteja ei ole ollut. Isompi tenava on kyllä tuon jälkeen korvatulehduksen sairastanut flunssan yhteydessä. Mutta isomman sairastelut ovat vähäisempiä, mitä oli viime vuoden aikana.
Isompi tenava sairasti aikanaan ensimmäisen kerran flunssan lähemmäs vuoden vanhana, hänkin täysimetyksessä 4 kuukauteen asti.
Minä kirjoitan paljon ja nopeasti, myös puhun sellaisella vauhdilla, että hitaat eivät pysy mukanani;)
En kauheasti mieti sanojen järjestystä ja joskus joutuu (onneksi harvoin) huomaamaan, että "vierailijana" kirjoitettu teksti lähtikin liian nopean sormen takia eteenpäin, eikä mitään ole tehtävissä asian korjaamiseksi.
Pääasia siis mielestäni se, että asia tulisi selväksi, oli ne sanat sitten mitenpäin tahansa:)
Ja jälleen palaan oman kysymykseni pariin;
Välillä olen ollut todella vihainen itselleni, että otin loppuraskaudesta tuon sikapiikin, vaikka pitkään sitä vastustin.
Lapsellani on jatkuvien hengitystieinfektioiden lisäksi muutakin pientä ja ajoittain tahtoo vain mieleen putkahtaa ajatus siitä, että olisiko tuolla piikillä asiaan jotain osaa tai arpaa...mutta onneksi vain ajoittain, etten siis ihan vainoharhaiseksi ole tullut;)
Meidän vauva on 5 kk ja pientä nuhaa on nyt ollut reilun viikon ajan. Olisi kiva tietää täysimettääkö nämä äidit, joiden vauvoilla on ollut jo korvatulehduksiakin? Olen ymmärtänyt, että imetys suojaisi aika hyvin ja elänyt miltei siinä uskossa ettei ekaan puoleen vuoteen ole mitään hätää sairastumisten suhteen...
jotka muistavat alle 6kk:n ikäisen sairasteluista, vaikkei siis nyt olekaan juuri sen ikäistä vauvaa:)
ap
jos kielioppikorjauksia kaivataan, niin tässä lauseessa pitäisi olla "hassulta sanamuodolta", ei "hassulle sanamuodolle".
" Kuulostaa ainkin minun korvaani hassulle sanamuodolle
Meidän lapsemme sairasti ekan infektionsa vasta yli puolivuotiaana, joten sen kokemuksen perusteellaa hengitystieinfektioita on ollut vauvallanne paljon. Minäkin kyllä taidan vastata asian vierestä, sillä meillä ei tällä hetkellä ole alle 6 kk ikäistä lasta.
ennen kuin kommentoi aihetta joka olikin jo nostettu esille:)
meidän vauvalla oli 3-4 viikon ikäisenä pahahko yskä. Ei vaatinut hoitoa missään, mutta lääkärillä käytin varmuuden vuoksi. Täysimetyksellä oli. Tauti tuli isommalta lapselta ja taudin sairasti myös mies. Itse säästyin taudilta ja manasin kyllä, että tässä nähtiin täysimetyksen vasta-aineiden siirrot! Joo, ei kai se imetys tietenkään jokaista ihmettä tee, mutta ihmetytti, kun en itse sairastunut... Nyt vauva on kohta 4kk, muita tauteja ei ole ollut. Isompi tenava on kyllä tuon jälkeen korvatulehduksen sairastanut flunssan yhteydessä. Mutta isomman sairastelut ovat vähäisempiä, mitä oli viime vuoden aikana.
Meillä eilinen sairastelu alkoi siis vauvasta, mutta myös 3 vuotias näyttää aivastelevan.
Edelliset sairastumiset ovat alkaneet meidän koululaisista kiertämään lähes koko perheen:(
Kuumetta tai korvatulehduksia ei ole ollut.
ja vauvalla on ollut vain 1 flunssa.
Esikoisella aikoinaan oli ollut tähän mennessä, jo useampi korvatulehdus ym.
yksi viikon kestävä nuha 1kk äissä. Ei mitään muuta. Imetin 2 ekaa kuukautta, sen jälkeen kaupan ruuilla kasvanut. Enkä ottanut sikapiikkiä raskausaikana.
Ei yhtään tautia tähän mennessä, toivottavasti ei tulekaan. Täysimetyksellä mennään.
tosi huono tuuri kun aina saadaan melkein kaikki taudit koululaisilta kotiin.
Minkäs teet kun 2 ala-asteella, 1 yläasteella ja tuleehan sitä itsekin liikuskeltua kaupoissa yms.
rokotusta.
Ja tuohon imettämiseen: ei ole meillä vaikuttanut, ei myöskään edellisen lapsen kohdalla. Samat sairastelut kuin kahdella ei-imetetyllä.