Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateutta vai mitä?

Vierailija
04.05.2010 |

Lähellämme asuu ystäväpariskunta, joilla on samanikäinen lapsi. Samassa elämänvaiheessa siis. Ovat aina olleet heikkoja kehumaan. Illallisella ei tule koskaan minkäänlaista kommenttia, että mahtaisiko tuo ruoka maistua. Ollaan sitten opittu elämään tuon asian kanssa, eikä odoteta mitään, eikä sitten viitsitä kovin erikoista safkaa heille vääntääkään.

Mutta nyt ostimme omakotitalon, mikä Helsingissä on monen haaveena, mutta ei kuitenkaan kaikkien saatavilla. Facebook päivitysten takia olivat ostosta hyvin tietoisia. Nyt kun nähtiin, niin ei sanan sanaa asiasta. Ei minkäänlaista onnittelua, kysymyksiä tms. Alkaa mennä maku heidän näkemisistään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heillä ei käsittääkseni ole minkäänlaista kriisiä menossa. Pääsääntöisesti ihmiset ovat onnitelleet ja sellaisille onkin kiva näyttää kuvia ja kertoa talosta. Tässä ei ole nyt kyse siitä, että olisimme omaan napaan katsojia. Mielestämme heidän käytös ei ole kovin kohteliasta ja mulla alkaa kiinnostus tapaamisia kohtaan lopahtamaan.

Vierailija
2/12 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna ymmarran sua ap ja minuakin harmittaisi tuollaiset kaverit. Onko heidan sosiaaliset taidot noin muuten milla tasolla? Kylla mina ainakin olettaisin jos olen vieraille ruokaa tarjoillut ja se nyt ei ole ihan kamalaa ollut, etta sita vahan kehuttaisiin, eiko se nyt kuulu ihan asiaan - nain ainakin itse kylapaikassa teen. Ja jos joku kaverini olisi ostanut talon niin tietenkin kysyisin etta kerropa nyt heti siita teidan uudesta talosta ja onnittelisin.

Aikaa on muutenkin niin rajallisesti ettei sita kannata tuhlata ihmisiin jotka ottavat paahan jos kerran on kyse vapaaehtoisesta suhteesta eika esim. tyohon tai johonkin harrastukseen liittyvasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun aloituksesta päättelen että olet aika nuori ihminen.

Ihmiset ovat erilaisia, ei kaikki kommentoi tai kiittele. Olen tämän oppinut, vaikka en itekään ole kovin vanha. Mulla on esim. sukulaisia ja tuttavia jotka ei koskaan sano kiitos. Joskun loukkaannut siitä, jos olen nähnyt suuren vaivan ja toinen ei mitenkään huomioi. Mutta annan anteeksi ja elämä jatkuu, en nyt tuommoisen takia hylkäisi ystävyyttä..

Vierailija
4/12 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ovat lukeneet asiasta facebookista ja ajatelleen että onpas kiva talo, mutta ei sitä välttämättä kaikkea muista tavatessa käydä läpi, ehkä teil on ollut muuta puhuttavaa tai heillä muuta mielessä. Ja ihmiset tosiaan on erilaisia. Jos haluat ystäviltäsi jotain kommenttia uudesta talostanne, ota itse aihe puheeksi, tuskin he sitten tuppisuina seisovat!

Vierailija
5/12 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heillä ei käsittääkseni ole minkäänlaista kriisiä menossa. Pääsääntöisesti ihmiset ovat onnitelleet ja sellaisille onkin kiva näyttää kuvia ja kertoa talosta. Tässä ei ole nyt kyse siitä, että olisimme omaan napaan katsojia. Mielestämme heidän käytös ei ole kovin kohteliasta ja mulla alkaa kiinnostus tapaamisia kohtaan lopahtamaan.

et paassyt talle yhdelle pariskunnalle leventelemaan talostasi. Kenella muuten on aina talonkuvat mukana?

Vierailija
6/12 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi sanoa kaverille, että "mahtaisko tuo ruoka maistua". Eikö ole helpompi maistaa sitä? Niin sen saa selville. Ja jos ruoka on pahaa, ei yleensä kehuta.

Jos FB:ssä näkee toisen vasta ostaneen talon, ei siis vielä edes maksaneen, niin ei ole onnittelujen aika.

Vierailija
7/12 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin hämmentävää. Talon kuvia on mulla kännykässä ja ei tuo tönö nyt todellakaan mikään leventelyn arvoinen kohde ole. Niin ja vaimo kyllä kokkaa tosi hyviä safkoja, että ei pitäisi siitä kehuminen olla kiinni.

Vierailija
8/12 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap pidät aika itsestäänselvyytenä, että ystävät pitävät teidän elämää todella tärkeänä.

Kysy seuraavalla kerralla, maistuiko ruoka. Ja kun tapaatte, kerrot, että olette ostamassa uutta taloa.

Vierailija
9/12 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma että käyttävät facebookia yhtä aktiivisesti kuin sinä? Ja oikeesti, FB kadottelee myös noita tilapäivityksiä joten hyvin on voinut mennä koko homma ihan ohi! Saatika sitten inhimilliset syyt, kiireessä tai väsyneenä lukenut kyllä päivityksesi muttei kuitenkaan ole "rekisteröinyt" sitä mieleensä.

Vierailija
10/12 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty nimittäin lukemaan heidän ajatuksiaan, voivat olla ihan muualla.

Vierailija
11/12 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jokainen ihminen kai ajattelee ja keskustelee mielellään itsestään.

jos sinä haluat puhua teidän talosta niin voitko antaa heille mahdollisuuden ja avata keskustelun koskien sitä. tai ehkä voisit edes kutsua heidät katsomaan sitä?

aika outoa ajatella että toiset ovat lukeneet facebookista ja sitten heidän pitiää muistaa siitä jutella.

Vierailija
12/12 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jokainen ihminen kai ajattelee ja keskustelee mielellään itsestään. jos sinä haluat puhua teidän talosta niin voitko antaa heille mahdollisuuden ja avata keskustelun koskien sitä. tai ehkä voisit edes kutsua heidät katsomaan sitä? aika outoa ajatella että toiset ovat lukeneet facebookista ja sitten heidän pitiää muistaa siitä jutella.

perheellä voi olla vaikka aviokriisi menossa tai ajatukset muussa kuin teidän talossa. kaikilla on oma elämä. teidän napa ei ole se, jonka ympärillä muiden ajatukset liikkuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi