Lapset hoitoon syksyllä: silloin 2V & 7KK
Eli olen nyt vietellyt äitiyslomaa ja satuin pääsemään sisään opiskelemaan KTM:ksi mihin en todellakaan uskonut pääseväni sisään. Koulu alkaa syksyllä ja lapseni ovat silloin 2v ja 7kk ja äitiysloma ehtii juuri loppua. Siksi näin varhain koska aloitin äitiysrahan 50p ennen ja vauva syntyi 2vk myöhässä.
Kuinka pahasti tuomitsette tämän? Tosin meillä menee niin että miehellä työaika 10.30-18.30 joten hoitopäivä olisi luultavasti lapsilla aikas lyhyt (yliopistolla tuskin klo.16 pitempiä päiviä?) ja laitan ne perhepäivähoitoon. Eikai päiväkotiin uskalla 7kk ikäistä? Ja se vähän lohduttaa kun esikoinen on seurana ja kotonakin se "hoitaa" vauvaa: käy jatkuvasti halaamassa ja antamassa tuttia.
Kommentit (53)
lykätä vuodella koska silloin voi olla jo seuraava vauva. Olemme siis vanhoillislestadiolaisia.
Vai missä kauppakorkeassa opiskelupaikat jaettiin jo?
lykätä vuodella koska silloin voi olla jo seuraava vauva. Olemme siis vanhoillislestadiolaisia.
annat lapsia tulla liukuhihnalla?
Kuulostaa mahdottomalta ajatukselta yhdistää vaativat opinnot ja vuoden, kahden vuoden välein tuleva perheenlisäys.
hain paikkaa siis maisteritason erillisvalinnasta. Olen tällä hetkellä tradenomi.
Miehenkään ei oikein onnistuisi jäädä kotiin sillä olemme ostamassa omaa asuntoa ja käytännössä silloin toisen ainakin täytyy olla töissä että pärjää taloudellisesti. Lisäksi mies on juuri aloittanut uudessa työpaikassa ja näyttää vahvasti nousujohteiselta.
Eli olen nyt vietellyt äitiyslomaa ja satuin pääsemään sisään opiskelemaan KTM:ksi mihin en todellakaan uskonut pääseväni sisään. Koulu alkaa syksyllä ja lapseni ovat silloin 2v ja 7kk ja äitiysloma ehtii juuri loppua. Siksi näin varhain koska aloitin äitiysrahan 50p ennen ja vauva syntyi 2vk myöhässä. Kuinka pahasti tuomitsette tämän? Tosin meillä menee niin että miehellä työaika 10.30-18.30 joten hoitopäivä olisi luultavasti lapsilla aikas lyhyt (yliopistolla tuskin klo.16 pitempiä päiviä?) ja laitan ne perhepäivähoitoon. Eikai päiväkotiin uskalla 7kk ikäistä? Ja se vähän lohduttaa kun esikoinen on seurana ja kotonakin se "hoitaa" vauvaa: käy jatkuvasti halaamassa ja antamassa tuttia.
noin pieniä vielä hoitoon! meillä espoossa ainakin kaupunki kieltäytyi ottamasta alle 9kk ikäisiä hoitoon!
ja soitappa ja otappa selville kun koulut vielä avoinna niin mitä opiskelu sisältää ja minkälaisia päiviä on!
mun serkkulla oli ihan ilta luentoja klo:21.00 asti (ja mies on amk:lla vahtimestarina ja niissäkin on luentoja ja oppitunteja klo21 asti!) ei nykyää ole klo:16 mikään tae ja mitäs sitten kun pitäisi tehtäviä tehdä?? kirjoittasaa pitkiä esseitä ja etsiä kirjastosta tietoa jne...
pitäisikö sitten vain tyytyä siihen että mun elämä tulee olemaan vaan perheelle JOS sattuu tulemaan lapsia vuoden-kahden välein? Mistä sen tietää vaikka tulisi pitempikin väli tai milloin se lapsien tulo lakkaa? Ja vaikka pääsisinkin työelämään vasta myöhemmin (esim.40v) niin olisihan siltikin 25v työaikaa jäljellä.
7 vuoden yliopisto-opinnot sitten ajattelit suorittaa pykäten lapsia vuoden välein? Aattelit ihan onnistua sellaisessa?
kestää mulla vain 2.5v koska olen jo tradenomi.
Mutta jos uusi vauva voi tulla vuoden välein, niin onko järkeä edes aloittaa opintoja?! Kaikkea kun ei voi elämässä saada. Jos ajattelee lasten etua ennen kaikkea, niin 7 kk vauvan paikka ei ole hoidossa.. Ja pakkoko niitä lapsia on tulla (kenties) joka vuosi, jos äiti haluaisi tehdä ennemmin jotain muuta (opiskella) kuin olla kotona?!
Kaikella ystävyydellä, se joka epäili provoksi
opintoja voi aina siirtää mutta lasten kehitysvaiheita ei. Hankitko siis lapset jotta muut saavat heistä nauttia ja itse hoidat hoidät vain nukkumaan sekä teet väsyneenä kotityöt. Elämä on valintoja täynnä , mutta sen sanon että tulet katumaan jos hoitoon lapset viet saman olen nähnyt niin monen äidin kohdalla.
esim. klo 16-18. Lisäksi iso määrä esseitä ym. harjoituksia, tentteihin lukemista jne. Minä totesin yliopisto-opinnot mahdottomaksi 3 lapsen kanssa, vuosi tuli yritettyä.
kaupungilta ja voin laittaa lapsen hoitoon heti kun vanhempainvapaakausi päättyy. -ap
erään 8 lapsen äidin jonka onnistui opiskella ja valmistua
ja vauva onkin jo 8.5kk kun vanhempainvapaa loppuu. Teemme sitten varmaan niin että isä pitää viimeisen tai 2 viimeistä vanhempainvapaakuukautta. Tarvitseeko tähän muuten pyytää työnantajalta lupaa?
ja vauva onkin jo 8.5kk kun vanhempainvapaa loppuu. Teemme sitten varmaan niin että isä pitää viimeisen tai 2 viimeistä vanhempainvapaakuukautta. Tarvitseeko tähän muuten pyytää työnantajalta lupaa?
ei varsinaisesti pyydetä "lupaa".
Itse sanoisin, että kyllä opiskelun ja lapset voi yhdistää. Riippuen alasta läsnäolopakot on hyvin vaihtelevat, eihän perusluennoilla tarvii istua, vaan lukemalla pääsee läpi tenteistä.
on ainakin vuosi aikaa opiskella.
lapsia tulee ja osaa olla tekemättä sitä jos lapset ei kerta kaikkiaan sovi omiin kuvioihin ja kaikki muu on tärkeämpää kuin pienen vauvan hyvinvointi.
pitäisikö sitten vain tyytyä siihen että mun elämä tulee olemaan vaan perheelle JOS sattuu tulemaan lapsia vuoden-kahden välein? Mistä sen tietää vaikka tulisi pitempikin väli tai milloin se lapsien tulo lakkaa? Ja vaikka pääsisinkin työelämään vasta myöhemmin (esim.40v) niin olisihan siltikin 25v työaikaa jäljellä.
on pakko. Mutta minusta on huono idea laittaa 7 kk vauva hoitoon. Itse laitoin omani 11 kk iässä, ja kadun sitä.
Eikö opiskelun aloitusta voisi lykätä vuodella?