Hieman yksinkertaisen kuuloinen nainen :D
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7134913&index=125&anchor=…
Aupair-ilmoitus.. vastaisitkö tällaiseen?
Kommentit (35)
"Unfortunately I don't want a fourth child to feed and look after..."
Kukahan tässä olikaan yksinkertainen?
tutun piti ottaa au pair hoitamaan jo ensimmäistä vauvaa. Ei mukamas selvinnyt ilman apuja :-)) Se jos joku on avuttomuutta.
vanhemmat lapset heivataan au pairin hoitoon että äiti voi täysin keskittyä vauvaan. Ei kannata tehdä lapsia niin tiheästi jos ei jaksa niitä hoidella.
Eikö yleensä perhe maksa lennot? SItä paitsi tuo ehto paluulennon maksamisesta on lastenhoitajan kannalta huono! Itse en tuohon suostuisi, sillä perhe voi keksiä mitä vaan välttyäkseen lennon maksamiselta.
matkojen maksusta sen jälkeen kun on ollut tietyn ajan perheessä, esim. vuosi tai 6 kk. Tällä vältytään turistityttösiltä jotka tulee kahdeksi viikoksi ja sanoo sori, pakko lähteä kun on koti-ikävä
työaikoja ei kerrota, mutta perheen äiti on kotona kaiket päivät ja on ilmeisesti aika tarkka siitä miten hommat on hoidettava sekä pitää aupairia oletusarvoisesti yksinkertaisena
äiti itse ei ehdi hoitamaan vanhempia lapsia, koska hänellä on vauva, mutta kahden lapsen hoitamisen, ulkoiluttamisen, leikkimisen ja jatkuvan jälkien siivoamisen ohessa aupairin odotetaan osapäivätyön puitteissa ehtivän silittää, laittaa ruokaa, hoitaa puutarhaa ja siivota
en maksaisi lentojani saadakseni 252 euroa kuussa
Kenellehän sen native speakerin on tarkoitus opettaa englantia? Toivottavasti äidille...
"Meidän lapsista tulee niinq kakskielisii kun me puhutaan niille joka toinen päivä englantii"
Mä mietin kanssa ihan samaa. Vois tässä itsellekin yhden ottaa jos selviää 60 € /per viikko :D
siis kunnon koti orja meininkiä 252.. huh.. monet teinit saa saman kuukausirahan eikä tarvii tehä mitään.
ite en lähtis kenenkään pentuja ja himaa hoitamaan moisilla rahoilla.
Taitaa tämä rouva olla jotenkin kädetön jos ei kykene itsenäisesti perhettään hoitamaan.. huhu..
T: 6 x äiti eikä ole ulkopuolisia apuja kaivannut.
Saat täältä kirkkaan kruunun joka on kiillotettu ihan sinua varten, olet sen ansainnut, ihan itse kun olet kuuden kanssa pärjännyt etkä apuja ole kaivannut. Miehesiki olet varmaan hoitanut ja passannut.;)
[
ite en lähtis kenenkään pentuja ja himaa hoitamaan moisilla rahoilla.
Taitaa tämä rouva olla jotenkin kädetön jos ei kykene itsenäisesti perhettään hoitamaan.. huhu..
[/quote]
ollut aina synnytyksissäkin mukana, ja olet ruokkinut lapset kesken pahimpien tuskien. KUn olet sairaana niin urhoollisesti hoidat lapset yksin, ethän sinä apuja tarvitse.
Kun sairastut kivuliaaseen reumaan niin ja olet kovissa tuskissa niin varo ettei naapurisi huomaa miten kädetön sinä olet.
Voi teitä jotka olette niin lapsellisia ettette ymmärrä sitä että jokainen perhe on erilainen jokainen ihminen on yksilö. Jos sinulle on siunattu terveyttä ja sitkeyttä niin ole tyytyväinen ja kiitollinen siitä päivittäin. Mutta koita ymmärtää, kaikilla ei näin valitettavasti ole.
[/quote]
Selkeä ilmotus, josta oli jäänyt/jätetty työajat pois. Ymmärrän kyllä, että noitten teini-au-pairien kanssa pitää tehdä asiat selviksi, ettei tosiaan tule sitä neljättä lasta hoidettavaksi, mutta aika tyly ilmoitus oli. Vähän olisin kaivannut vaikka ripauksen huumoria mukaan. Ite en uskaltais mennä kyllä...
Ja totta tosiaan! Näin niitä hienoja kaksikielisiä lapsia tehdään nykyään ;D On muotia olla niin INTERNATIONAL!
mutta onko sinullakaan? Omani on parempaa kuin tuo mutta ei todellakaan täydellistä..
Palkka on tosi pieni. Mutta musta ihan hyvä kertoa mitä odotetaan. Haluaisitko itse au pairin joka ei olisi oma-aloitteinen vaan joutuisit katsomaan perään koko ajan?
Kyllä isossa talossa ja kolmessa lapsessa on hommaa....mulla ei ole kuin kaksi lasta ja 90 neliötä mutta kelpaisi se apu mullekin ;)
Tosin tuntuu kyllä tooosi erilaiselta itseeni verrattuna tuo nainen....olen saman ikäinen ja korkeakoulutettu (niinkuin tuossakin perheessä varmaan ainakin toinen vanhemmista, tuskin muuten olisi varaa tuohon asuntoon ja au pairiin...) mutta jotenkin saan tuosta ilmoituksesta kuvan että ollaan ihan eri maailmoista....enkä siis edes tunne ketään tuollaista tyyppiä, tuon ikäistä ainakaan!
kun tajusi itse minkä mahdollisuuden on jättänyt käyttämättä jo vuosia :)
Oikeasti nämä sankariäidit on tosi koomisia tietämättään.
Saahan sitä pyytää lapsenvahtia vaikka 50e/kk palkalla :) Siitä vain ilmoitusta rustaamaan mammat. Ja miksikäs ei, kelpaisi se halpa kodinhoitaja/lapsenvahti mullekin vaikka jaksan ihan hyvin myös ilmankin.
Jos joku itse haluais hoitaa halvalla minun lapseni ja vapaaehtoisesti vastaisi ilmoitukseen niin tervetuloa vaan. Eihän tuossa ketään pakoteta töihin, kokeilla saa jos tärppää.
Marttyyrit täällä varmaan pesee pyykkinsäkin käsin ja tiskaa tiskit jotta kokisi olevansa jotenkin ahkeria ja kunnollisia :D
"light housework" eli siivous, ruuanlaitto, puutarhanhoito. eli ainut mitä au pairin ei oleteta tekevän on sen talon rakentaminen?
eli 250 eurolla jonkun oletetaan hoitavan koko talous. kun esimerkiksi ulkoa ostettu viikkosiivous maksaa ton 60e?
no nuoret, jotka ei tunne oikeuksia suostuu ihan mihin vaan. mäkin olin aupairina 100 dollarila viikossa. tosin en tehnyt juuri mitään :)
MUTTA kannattaa muistaa että myös nämä kulut tulevat palkan päälle;
-Asuminen, aupairilla pitää olla OMA huone
-Ruoka,
-Kännykkälasku. Nykyään perhe yleensä maksaa (käytännössä usein prepaid-liittymä, jotta aupairille voi soittaa/hän voi soittaa vanhemmille jos jotain asiaa tulee)
-Aupair tulee perheenjäseneksi, eli hänet pitää ottaa reissuille mukaan (eli reissu huvipuistoon, elokuviin, uimahalliin, tai ruokailu kauppareissulla ravintolassa maksaa +1 aikuisen verran enemmän)
-Yleensä aupairille esitellään nähtävyyksiä ymv. niihinkin menee vähintään bensakuluja...
-Lisäksi aupair yleensä käyttää perheen shampoita, pesee pyykkinsä heidän pesuaineillaan jne. jne.
= eli KAIKEN KAIKKIAAN, ei kukaan aupairia saa 60e/vko, vaan se maksaa paljon enemmän. Toki onhan noita juttuja piheistä perheistä joille aupair on kotiorjan asemassa, MUTTA miksi mennä/jäädä huonoon perheeseen kun tarjolla on mukaviakin, joista usein saa elinikäisiä ystäviä!=)
Mä mietin kanssa ihan samaa. Vois tässä itsellekin yhden ottaa jos selviää 60 € /per viikko :D
ja sen lisäksi:
- maksat kielikurssin
- lentoliput Suomeen, matkat kentältä kotiin (jos ette hae)
- täysi ylläpito koko au-pairin oleskelun ajan
- lomaviikkoja ja taskurahaa
- eli kyllä tulee maksamaan enemmän kuin tuon 60 euroa
Siis onko ihmiset ollu noin vähän au-paireina ettei tiedä? Tuo 60euroa on tosiaankin vain TASKURAHAA, ei palkkaa, pöljät! Toki lastenhoitaja saa enemmän - mutta joutuupa sitten maksmaan oman vuokransa ja omat ruokansa. Aupair saa nämä kaikki työtä vastaan.
Ei kai siinä aupairin ottamisessa nyt olekaan kyse siitä, etteikö itse pystyisi hoitamaan (kuten tuo 6 lapsen äiti väittää), vaan siitä, että jos on vaaa sen ylläpitoon. Jos 6 lapsen äiti olisi varakkaan perheen äiti, kyllä olisi toinen ääni kellossa kotiavun suhteen.
Itse olin aupairina vuoden Englannissa perheessä jossa oli yksi lapsi, vielä päivät koulussa. Silti oli tekemistä.
Minusta ainakin on ihan kiva, että jotkut perheet antavat nuorille mahdollisuuden työskennellä vieraassa kulttuurissa aupairina. Työtunteja oli 6päivässä, mutta käytännössä vähemmän.
Siis väänsihän nainen rautalangasta mitä au-pairilta odottaa. Mutta jos ajattelet että valtaosa tämmöisiin työpaikkoihin vastaajista on 18-20-vuotiaita vielä äidin helmoissa asuvia niin ehkä on hyväkin vääntää rautalangasta mitä odottaa ja mitä aupairilla on odotettavissa.
Työtunnit olisi kannattanut mainita tarkemmin.