Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmista valitusta :(

Vierailija
04.05.2010 |

Meillä on kaksi lasta, 2v.ja 5v. Isovanhemmat asuvat 200km päässä, eli näemme harvoin.

Koska emme ole nähneet useaan kuukauteen, menin lasten kanssa heille pariksi vuorokaudeksi.

Vanhempani olivat iloisia nähdessään meitä:) Ajattelin, että he voisivat viettää pitkästä aikaa yhteistä aikaa lastemme kanssa.

Koska he eivät itse koskaan tarjoudu olemaan ja leikkimään lasten kanssa, enkä osaa sanoa siitä heille,tein niin,että aloitin itse jonkin kotityön heillä, ja näin ollen he olisivat lasten kanssa.

Pieleen meni kaikki..Minä vahdin lapsia samalla kun siivosin, tein ruokaa, haravoin pihaa. Vanhempani eivät suostuneet lukemaan edes iltasatua lapsille. Kuulemma,"ei jaksa."

Tuli tosi surullinen olo:((

Vanhempani eivät ole iäkkäitä, äiti alle 50v. isä vähän päälle...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kun tulee käymään niin rupeaa heti tekemään jotain kotitöitä. Ei osaa leikkiä eikä ilmeisesti lukeakaan. Ei ole pitänyt lapsia varmaan koskaan sylissä.

Olen jo tottunut anoppiin. Annan hänen höseerätä meillä kotitöitä silloin harvoin kun hän meillä käy.

Vierailija
2/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi ei ole koskaan käynyt meillä(12 vuoteen)..Lapsia on nähnyt 4krt.. Miehen vanhempia ei kiinnosta meidän perhe todennäköisesti.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä miten vanhemoiesi tulisi toimia lasten kanssa.

Antaisit mieleemmin vanhemmillesi mahdillisuuden tutustua lapsiisi ns "normaalisti", ei niin että järjestät heidät lastenvahdeiksi. Eli sinä hoidat lapsesi ja sitten siinä kun olette kaikki yhdessä, juttelette lapsista ja lasten kanssa samalla kun juttelette muistakin asioista.

Kun kerran näette harvoin, vanhemmillesi ei ole syntynyt "kiintymyssuhdetta" lapsiisi jolloin se hoitaminen ja viihdyttäminen ei tunnu luontevalta eikä mukavalta. Kun kerran eivät ole sen tyyppisiä ihmisiä. Sen sijaan jos vanhempasi ensin tutustuvat lapsiisi, voi herätä se omakin halu viettää aikaa lasten kanssa.

Js kyllä, lapsiin VOI tutustua myös lasten omien vanhempien läsnäollessa, ei siihen tarvita automaattisesti sitä ajan viettämistä ilman vanhempia.

Vierailija
4/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisihan se varmaan mukavaa jos lapsilla olisi hyvä suhde isovanhempiinsa. Kyllä niihin lapsiin voi kiinnittää isovanhemmat huomiota. Mun anoppi meillä käydessään (1-2 krt/vuosi) suuntaa kaiken huomionsa kotitöihin. Paljonko se on isovanhemmalta pois jos istuu lasten kanssa sohvalla ja katsoo piirrettyjä? En edes unelmoi siitä, että anoppi olisi joskus lapsenvahtina lapsillemme.

-2

Vierailija
5/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat tyytyväisiä jos lapset leikkivät itsekseen ja he saavat tehdä omia töitään. Ei heitä pysty muuttamaan, mutta yhdessäoloa voisi syntyä jos pystyisi ottamaan lapset auttamaan esim. ruuanlaitossa.

Vierailija
6/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että ei väkisin. Jos isovanhemmat eivät jaksa tai halua olla lastenlastensa kanssa niin asia on sitten sillä selvä, valitettavasti. Kurjaa että teillä näin on ja vastauksista päätellen monella muullakin, mutta minkäs teet, ei isovanhemmilla ole mitään velvollisuuksia lastenlapsiaan kohtaan.

Vierailija
7/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiselle ihmiselle, varsinkin jos ne on tappeluäijillä ja autoilla leikkiviä poikia. Lasten kanssa on kiva olla ja puuhata esim. leipomisen parissa ja iskeä tarinaa.

Vierailija
8/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v. aikaa tutustua lapsiin "normaalisti", vanhempien läsnäollessa.

Ainut mitä mä halusin noilta parilta vuorokaudelta, oli että vanhempani viettäisivät edes hetken yhteistä aikaa lasten kanssa, vaikka sen iltasadun verran. Isovanhempien ei tarvitse leikkiä lasten kanssa, riittää että ottaisi edes mukaan pihatöihin, tai pöydän kattamiseen siis edes johonkin.

Äiti useasti sanoo puhelimessa, voi kun asuisitte lähempänä, voi kun voisin auttaa jotenkin(jos me tai lapset ollaan kipeinä). Yhtä sanahelinää...

-ap-

Vierailija
9/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunaisiin puetutuista, barbeilla ja poneilla leikkivistä tytöistä siis on iloa isovanhemmille?

Vierailija
10/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani eivät hoitaneet meitä lapsia oikeastaan ollenkaan. Samassa taloudessa asuvat isovanhemmat hoiti meidät kun vanhemmat kävivät töissä. Nyt kun minulla on lapsia, äitini ihmettelee että kun joskus olen kertonut olevani aika väsynyt yövalvomisiin ym. Kertoi vaan, että mehän olimme niin helppoja lapsia, ei tarvinnut oikein hoitaakaan meitä..

Vierailija
11/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunaisiin puetutuista, barbeilla ja poneilla leikkivistä tytöistä siis on iloa isovanhemmille?

Vierailija
12/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ovat molemmat ilmoittaneet meille, että he eivät sitten lapsenlapsia rupea hoitamaan. Kun lapsia tekee, ne joutuu itse hoitamaan. He eivät aio tulla hakemaan hätätapauksessa lasta hoidosta tai pitämään lapsenlapselleen seuraa, jos joudun vaikkapa lääkäriin. Esikoista siis odotellaan.

Molemmat tulevat isovanhemmat ovat onnitelleet, että hienoa, kun tulee eka lapsenlapsi, mutta tehneet pesäeron, että itse täyty selvitä.

Eipä ole kauheasti odotuksia isovanhempien avusta.

Vierailija
13/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ovat molemmat ilmoittaneet meille, että he eivät sitten lapsenlapsia rupea hoitamaan. Kun lapsia tekee, ne joutuu itse hoitamaan. He eivät aio tulla hakemaan hätätapauksessa lasta hoidosta tai pitämään lapsenlapselleen seuraa, jos joudun vaikkapa lääkäriin. Esikoista siis odotellaan. Molemmat tulevat isovanhemmat ovat onnitelleet, että hienoa, kun tulee eka lapsenlapsi, mutta tehneet pesäeron, että itse täyty selvitä. Eipä ole kauheasti odotuksia isovanhempien avusta.

Vierailija
14/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelevat aikuisten kesken ja lapset saa tehdä omiaan. Jos lapsi oikein pyytää, anoppi saattaa lukea vähän jotain kirjaa.

Vierailija
15/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

porukkaa teillä isovanhempina. kyllä ymmärrän että jos on välimatkaa niin ei usein nähdä, mutta voisi sentään olla kiinnostunut lastenlapsiensa asioista! Tai että kun harvoin näkee niin haluaisi heidän kanssaan viettää aikaa.

Vierailija
16/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei tullut mieleenkään ,että hänen olisi pitänytmeillä tehdä töitä. Kyläänhän hän tuli ja sai olla vieraaana. Täytteli ristisanoja ja kertoi juttuja omasta lapsuuudestaaan ja kapset tykkäsivät kuunella. Hän olikin yli seitsenkymppinen.

Vierailija
17/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isovanhempienkin käytös voi poiketa näistä heidän puheistaan paljonkin. Etukäteen ei voi vielä tietää millaista teillä tulee olemaan.

Vierailija
18/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on välimatkaa 200km, tarkasti ottaen 240km. Silti minusta me näemme usein. Joskus toki on taukoa parikin kuukautta, mutta vanhempani seilaavat tänne meidän suuntaan, me käymme siellä. Keskimäärin kerran kuussa näemme.

Kesällä (hieman vanhemmat lapseni) menevät viikoksi heille kylään. Äitini ei ikinä leiki, mutta puuhailee lasten kanssa. Hyvä näin. Isäni touhuaa kaikenlaista, lapset siinä mukana.

Ainoa ero lie se, että vanhempani ovat jo eläkkeellä. Ja ihan oikeasti he singahtavat vaikka päivän hoitoavuksi meille. Tokikaan en sitä itse koskaan käytä, sillä toiset isovanhemmat asvuat lähempänä, mutta veljelläni, jolla asuu sekä omat että appivanhemmat noin "kaukana", he käyvät. Samoin ne toiset appivanhemmat singahtavat, vielä herkemmin itseasiassa, vaikka päivämutkan avuksi tarvittaessa.

Vierailija
19/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ovat molemmat ilmoittaneet meille, että he eivät sitten lapsenlapsia rupea hoitamaan. Kun lapsia tekee, ne joutuu itse hoitamaan. He eivät aio tulla hakemaan hätätapauksessa lasta hoidosta tai pitämään lapsenlapselleen seuraa, jos joudun vaikkapa lääkäriin. Esikoista siis odotellaan.

Molemmat tulevat isovanhemmat ovat onnitelleet, että hienoa, kun tulee eka lapsenlapsi, mutta tehneet pesäeron, että itse täyty selvitä.

Eipä ole kauheasti odotuksia isovanhempien avusta.

No kaipa he sitten pärjäävät yksinään kun ovat vanhuksia. Ihmettelevät sitten miksi ei tullut luotua suhdetta omiin lapsenlapsiin.

Surullista, tosi surullista. Itse muistan niin ihania muistoja lapsuudestani liittyen isovanhempiin. Juostiin järveen uimaan serkkujen kanssa, sen jälkeen syötiin mamman tekemiä lettuja. Papan kanssa käytiin katsomassa eläimiä yms. Surullista, ettei nykyajan lapset saa tätä, kun heidän isovanhempansa ovat niin väsyneitä ja on niin kova kiire pelaamaan golfia yms.

Vierailija
20/21 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne isovanhemmat jotka eivät välitä/jaksa/osaa leikkiä lastenlasten kanssa olisivat aikanaan halunneet elää lapsettomina ja ovat "joutuneet" hankkimaan lapsia, koska niin vaan kuului tehdä!

He ovat nyt onnellisia kun ovat saaneet omat lapset pois nurkista ja heistä lapset aikuistenoikeesti on kivoja vain valokuvissa ja 200 km päässä..

Kaikki ihmiset ei vaan pidä lapsista!!